Yosemite National Park – עצים במעבר טיוגה

 
היום אני ממשיכה את הנסיעה ב-Tioga Pass ביוסמיטי. 
רוב העצים שראינו בדרך היו מחטניים – בעיקר אורנים –
 
 

 
האורן הנפוץ באיזור הוא ה-Jeffrey Pine – אורן ג`פרי – שקרוי על שם בוטנאי ממוצא סקוטי שפעל בארה"ב במאה ה-19. ישנם עוד מיני אורנים, ובכלל עצים מחטניים באיזור – ואני לא בטוחה מה מהכל צלמתי. אורני ג`פרי הם פשוט הנפוצים ביותר, אז לפחות חלק מהתמונות כאן כוללות אותם בוודאות.
 

 
עצרנו ב-Olmsted Point – נקודת תצפית יפהפיה, שמשקיפה על העמק. הנקודה הזו נקראת על שם פרדריק אולמסטד – אדריכל-נוף חובב טבע שפעל רבות למען שימור הטבע בארה"ב בראשית המאה ה20.
 

 
 
…ואם כבר קוראים על שמכם איזו נקודה – תאמינו לי, הנקודה הזו שווה. הנוף מהמם, והעצים פשוט מרגשים:
ירדנו בשביל למטה, ונהנינו מהעצים הענקיים והמיוחדים – 
 

 
ההרים עשויים ממשטחי גרניט גדולים, והעצים ממש פורצים מתוך הסלע.  
 
 

 
מראה העצים מעיד על תנאי מזג האויר הקשים בחורף – רואים שהעצים עוצבו על ידי רוחות חזקות שכיוונו אותם לגדול באופן מיוחד – ממש מזכיר בונזאי, אבל ענק.
 

 
השמש התחילה לשקוע מעבר להרים,  חזרנו למכונית והמשכנו לנסוע למלון שלנו, בעיירה מריפוזה (בצד השני של הפארק – מרחק של שעתיים וחצי נסיעה בערך, מהמקום בו נכנסנו לפארק, וכ-45 דקות מהכניסה הקרובה לפארק) – חלק מהנסיעה עובר לאורך נהר מרסד, והדרך פשוט יפהפיה – גם בחושך.
 

 
כל התמונות צולמו לאורך ה-Tioga Pass ב-Yosemite National Park, בתאריך 17.8.2009
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא – כדאי לכם…
 
 

 
 

41 מחשבות על “Yosemite National Park – עצים במעבר טיוגה

  1. כל-כך יפה .

    הגוונים האפורים והירוקים.
    נראה שונה לחלוטין מהלובן של השלג שאנחנו ראינו.

    אהבתי

  2. לא עמדתי בפיתוי…

    אני פשוט מהופנטת מהסלעים הקרחים הללו.
    יש משהו מאד בודד בנוף הזה
    אבל קרוב לאלוהים.

    אהבתי

  3. לא יאומן, איזה כוח יש לטבע.

    העצים שגדלים למרות הסלעים מסביב.
    מה שיפה, שמשום מזג האויר הם גדלים לכיוון שמאפשר זאת.
    העץ בתמונה המרכזית מרתק.
    מתבקש לטפס עליו עד לצמרת.
    לא בגילי כמובן….

    אהבתי

  4. יפהפה ודרמתי.

    אכן אורן זה מזכיר במראהו את אורני הבונסאי. תודה על התמונות מרהיבות וההסבר המלומד.

    אהבתי

  5. קשה להאמין מה יוצר הטבע

    הייתי שם 3 ימים שלמים ולא הספקנו לראות הכל.
    מצוקי הגרניט יפהפיים. העצים וצורתם מרשימה. ובעלי החיים שמסתובבים שם ממש צריך להזהר.
    הרקונים פקדו אותנו בלילה בלי לעשות חשבון.
    היות וקבלנו הדרכה לא נבהלנו. רק פחדנו שישפריצו(-: והריח הזה נדבק שאי אפשר להפתר.
    צילומים נהדרים שממחישים את עוצמת החוויה
    תודה
    אתי

    אהבתי

  6. התמונות נהדרות

    והנוף יפהפה. אני בטוח שכשרואים את זה מקרוב זה עוד הרבה יותר מרשים. ואכן שווה להקליק ולהגדיל.

    אהבתי

  7. כבר ציינתי שזה מקום מדהים?

    פתאום נזכרתי איך עמדנו ב-olmstead point וניסינו לקבוע נקודת מפגש על הרכס ממול (מרחק של הרבה קילומטרים) אם מישהו מאיתנו ילך לאיבוד 🙂

    אהבתי

  8. מרהיב

    לראות את יפי הטבע והתצורות והצבעים שהוא יוצר ,
    מפעים הלב ומרחיב ומענג .
    אי אפשר לא להתמוגג ולהינות מהיופי הנפלא וכמה מרגש לקרוא שהיה אדריכל נוף שפעל לשימור הנוף והטבע ,כה חסר לי אדם כמוהו בישראל שבה רק נוגסים ונוגסים ומחריבים הנוף והטבע למען הנדל"ן .
    אהבתי הצבעים פה
    http://albums.timg.co.il/userfolders/50/738901/738901200911270412.jpg?time=0
    וכל יתר התמונות נהדרות ואין לי ספק שלראותם בלייב זה לומר וואו .
    ואגב עננת ,האם ידעת שהצמחים השונים אינם מסוגלים לגדול בקרבת אורנים ואו קזוארינות ? המליחות המופרשת מהם אינה מאפשרת זאת.
    סופשבוע נהדר לך

    אהבתי

  9. נו ברור…

    כשהכנתי את הרשימה ידעתי שתאהבי את התמונות האילה.
    הנקודה הזו – Olmsted Point – היא פשוט מרהיבה ונפלאה. הסלעים החלקים, העצים המלכותיים, הנוף לעמק – שילוב מושלם.

    אהבתי

  10. וביבשת אמריקה

    יש מגוון נפלא של אורנים יפהפיים – למשל, אורן פונדרוסה שאני מסוגלת להסתכל על קליפת העץ ולבהות בה המון זמן, היא כל כך יפה… או אורן Sugarcone Pine – שיש לו אצטרובלים בגודל 30-40 סנטימטר… או כל אורן אחר 🙂

    אהבתי

  11. כן, פלאי הטבע הם באמת נהדרים 🙂

    אבל נראה לי שאת מבלבלת בין רקונים לבואשים… הבואשים הם אילו שמשפריצים סירחון. רקונים סתם מגיעים לכל חור וגונבים אוכל…

    אהבתי

  12. אם יש מקום שתמיד

    עושה ויעשה לי את זה, זה היוסמיטי המהמם
    החלום שלי לפני 20 שנים היה ללכת בעקבות אנסל אדמס
    ולצלם שם צילומי טבע מהממים…אולי בגילגול הבא.

    אהבתי

  13. צילומים נהדרים

    אהבתי במיוחד את הצילום השלישי
    קימפוז נהדר , חדות וצבעים

    שבוע מקסים
    שי

    אהבתי

  14. יפהפה

    העצים הנהדרים שם מהווים אטרקציה מיוחדת.
    טוב שהזכרת לי שממש לא ראינו כלום מהפארק הנפלא והענק הזה.

    שבוע טוב, מקסימה 🙂

    אהבתי

  15. (-: בואש הוא סקאנק

    שמשמעו מדיף ריח
    גם לרקונים יש ריח(-:
    זהירות מונעת אסון וממה שלמדתי באיסלנד שישנן גם ציפורים שכאשר מתקרבים אליהן הן מטיזות סילון ריח שלא יוצא גם אחרי ימים(-:

    אהבתי

  16. 🙂

    אני טיפסתי על עצים גם אחרי גיל 18…
    אבל אני מודה שכבר הרבה זמן לא עשיתי דברים כאילה 🙂

    אהבתי

  17. ריח – כן

    אבל הם לא משפריצים… אולי מים, הם אוהבים מים…
    🙂
    והציפורים באיסלנד – מ ג נ י ב !!! 🙂

    אהבתי

  18. חחחחחחחחחחחחחחחח

    את יודעת איך שראיתי את כותרת התגובה "אבל אבל"
    כבר ידעתי שזה מה שכתוב בפנים:-P
    חחחחחח כן אני זוכרת שכבר כתבת ואפילו חלק מהתמונות
    אבל מה לעשות שאני אוהבת את מריפוזה גרוב – אין סיבוב שני?

    אהבתי

  19. תודה לך 🙂

    לתופעה של צמחים שלא מצליחים לגדול בקרבת אורנים קוראים "מדבר האורן" – אבל זה לא נכון לכל הצמחים. רקפות, למשל, מסתדרות יפה מאד גם בין האורנים. ונדמה לי שהבעיה היא החומציות של השורשים בשילוב הצל המרובה.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

