Himantoglossum robertianum – רצועית רוברט

שוב עבר חודש מאז שכתבתי בבלוג. המצב בארץ – ההפיכה המשטרית, ההרס וההתעלמות מכל שיקול דעת הגיוני של ממשלת הבזיון הלאומנית הקיצונית הזו מדירים שינה מעיני, ומקשים על ההתנהלות שלי.

אני מנסה בכל זאת להרגיע את עצמי, בעזרת הסחלבים האהובים עלי.

לפני הטיסה לגרגאנו, אחד הסחלבים ב-Wish List שלי היה רצועית רוברט – "הסחלב הענק".

באופן מפתיע, המשאלה הזו התקיימה עוד לפני שטסנו לאיטליה: בחודש מרץ, 3 שבועות לפני הטיסה שלנו, התגלה פרט של רצועית רוברט במבשרת ליד ירושלים – ואני נסעתי פעמיים לפגוש אותו ולהתפעל מהסחלב היפהפה הזה.

ואז הגענו לגרגאנו… כבר בנסיעה אל המלון בערב הראשון – ראיתי עשרות מהם, לצד הכביש, גדולים ומרשימים. באותו שלב לא עצרנו, כי הנסיעה התארכה וחיכו לנו ב-B&B.

אבל בימים הבאים עצרנו וראינו הרבה מאד רצועיות רוברט במקומות רבים.

רצועית רוברט פורחת בשלל גוונים – מירוקים, לבנים ועד ורודים – וכמובן, שילובים ביניהם.

ובעצם רוב הרצועיות שפגשנו כבר היו אחרי שיא הפריחה ואפילו נבולות בחלקן…

הרצועית הורודה ביותר שפגשנו היתה קטנה ונמוכה – כנראה לא התפתחה כמו שצריך. בהתחלה לא הייתי בטוחה שזו רצועית רוברט, כי היא היתה נמוכה יותר מרוב הדבורניות סביבה… אבל צורת הפרח והעלים הסגירו אותה.

כתבתי הרבה דברים אודות רצועית רוברט ברשימה הקודמת, ואין לי הרבה מה להוסיף, מעבר לזה שזהו צמח גדול ומרשים מאד,

יש לרצועית הזו ריח עדין ונעים,

ואני מאד אוהבת את הסלסולים ב"זרועות" של השפית:

בגרגאנו, רצועית רוברט היא צמח של שולי דרכים – ממש כמו הזיפנוצה אצלינו… בשולי הכבישים יש מקבצים שלהן, לפעמים עשרות יחד:

והיא מרשימה גם כשהיא נבולה…

אני מקווה מאד שנצליח להציל את הדמוקרטיה בארץ, מפני הלאומנים והגזענים הקיצוניים שהשתלטו על המדינה.

את התמונות צילמתי בתאריכים 10-16.4.2023 בגרגאנו, באיטליה.

מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

10 תגובות על ״Himantoglossum robertianum – רצועית רוברט״

  1. באמת פרח מאוד מרשים – ויפה גם כשהוא מתחיל לנבול. קצת מצחיק שהפרט היפה ביותר שראינו היה בישראל 🙂

    אהבתי

  2. סחלבים הם בהחלט פרחים מאוד יפים ומרשימים, ולא פעם באמת מרשים לראות בחו״ל בכל פינה פרחים שעבורנו הם נדירים.

    אהבתי

    1. הסחלבים בחנויות – אני משערת שאתה מתכוון לפלנופסיס – הם תרבות של סחלב שמוצאו במזרח הרחוק. הוא נעשה נפוץ כל כך, כי יחסית לסחלבים – יש לו דרישות מועטות וקל לגדל אותו.
      באזורים הטרופיים יש הרבה סחלבים גדולים ומרשימים, עם פרחים גדולים ויפים. הסחלבים הים-תיכוניים הם קטנים ועדינים יותר.

      Liked by 1 person

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!