בלוגולדת 14 לבלוג שלי

לכבוד הבלוגולדת הארבעה עשר, חזרתי אל רצועית קומפר שנמצאה בארץ לפני שנתיים.

.

בשנה שעברה, הרצועית לא הוציאה אפילו עלים. חיפשנו אותה, אך היא אגרה כוחות ולא פרחה.

אך היא פיצתה אותנו השנה בעמוד פריחה יפהפה, וביקרתי אותה פעמיים: בראשית הפריחה, כשרק שני פרחים נפתחו

ובשיא הפריחה, רגע לפני שהיא התחילה לנבול.

השנה אנשים רבים עלו לרגל אל רצועית קומפר, והם גם "גיננו" סביבה: עקרו את הבקיה דקת-העלים שצמחה סביבה, וחשפו את הרצועית לשמש.

אמנם זה מאפשר לי לצלם תמונות כמו זו, עם נוף החרמון:

ואולי זה גם מפחית את התחרות על המשאבים שיש לרצועית מול שאר הצמחים,

אבל בכל זאת אני לא חושבת שהיה נכון לעקור צמח (לא נפוץ) אחד – בשביל שיהיה קל יותר לצלם צמח אחר, אפילו אם זו רצועית. אני חושבת שלכל צמח יש מקום בשטח הפתוח, ופסגת הר ברמת הגולן היא לא גינת נוי. לא נכון לפגוע בצמחים שם.

וזו בעיה שיש לי עם כל מיני אנשים, שלכאורה הם "חובבי טבע", ובעצם הם "חובבי לייקים" – חשוב להם שתצא להם תמונה טובה שכולם יתפעלו ממנה, פחות חשוב מה קורה אח"כ לצמח. אולי הרצועית הזו מעדיפה את ההצללה החלקית שקיבלה מהבקיה? אולי כעת היא תנבול מהר יותר? אני לא יודעת, אבל לפחות אני לא הייתי עוקרת צמחים מסביב…

כך גם היה לנו השנה כשבאנו לבקר את המעוג הקיפח בכרמל. בביקור הראשון ראינו את הגזעים הדקים שלו, גובהם מעל 3 מטרים, עמוסי ניצנים. בביקור השני – מישהו הספיק לנסות לכופף את המעוג אליו, ושבר את הגזעים. כל ענפי הצמח הותיקים היו שבורים.

כיוון שהמעוג הזה פורח בנקודה מוגנת יחסית מרוחות, ולא סביר שבעלי חיים שברו אותו בנקודה שהיא בגובה מעל מטר – לדעתי מה שקרה הוא שאדם ניסה לכופף אליו את הצמח כדי שיוכל לצלם בקלות את הפרחים היפים – ושבר את השיח.

הטבע במדינה הצפופה שלנו סובל מספיק מהרס בתי הגידול, מזיהום ועקירה. למה להרוס גם את מה שנשאר? אין לי באמת תשובה. רק כאב לב.

ושוב אני חוזרת אל הפתגם האינדיאני שציטטתי לא פעם בבלוג: לא ירשנו את כדור הארץ מאבותינו, אלא קבלנו אותו בהשאלה מילדינו. ומה אנחנו מחזירים להם? ומה הם יחזירו הלאה?

וקצת סטטיסטיקות לגבי הבלוג שלי:

שנה123456
רשימות160169131122106105
כניסות30,000100,000150,000100,00072,00042,000
שנה789101112
רשימות985642249435
כניסות57,50066,50081,500106,600105,00085,700
שנה1314
רשימות3029
כניסות133,70075,000

השנה שוב חלה ירידה בכמות הנכנסים אלי, אבל יחד עם זאת עברתי 2 נקודות ציון: הרשומה הנוכחית היא הרשומה ה-1201 שלי, ונכנסו לבלוג 1,205,500 קוראים – כלומר, מעל מליון ומאתיים אלף.

את התמונות צילמתי בצפון רמת הגולן, בתאריכים 9.5.2022 וגם 18.5.2022. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

7 תגובות על ״בלוגולדת 14 לבלוג שלי״

  1. אני חושבת ששכחת לציין את כמות הפולשים (בעלי חיים או צממחים) שהורסים לנו את הסביבה.

    אבל מה שחשוב הוא בלוגולדת שמח!

    אהבתי

  2. בלוגולדת שמח לך! כל הכבוד על ההתמדה וכמובן על התמונות היפות.
    חבל שאנשים לא שומרים יותר על הטבע… זה ממש עצוב
    מקווה שבשנה החדשה של הבלוג יהיו לך הרבה סיבות לרשומות שמחות

    Liked by 1 person

  3. התמונות, עננת, התמונות. וואוווווו
    לגבי הרס הנוף, חדירת מינים זרים, בנייה אגרסיבית תוך התעלמות מוחלטת מהעולם סביב [נו אלוהים הבטיח לאדם שירדה וישלטו בכדור הזה.] הכעס והתחושה של אינאונים. אפילו מאמר מד"פ אחד ב'הארץ' [מד"פ – מדע פופולרי]לא עודד אותי, שבעלי החיים עוברים תהליכי אבולוציה מואצים במיוחד עקב הלחצים הסביבתיים הקשים.

    אהבתי

  4. בלוגולדת שמח ותודה רבה על המאמר.

    חתיכת אדיוטים הם והאינסטגרם והלייקים שלהם…
    אוהב טבע אמיתי לעולם לא יעשה מעשה שכזה.
    אין תקווה.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!