הרגשת מחנק

אני נקרעת בין שני קצוות – הדאגה לחטופים, המחשבות אליהם שמגיעות אלי מכל מיני כיוונים, וממלאות אותי עצב עמוק מאד.

ומצד שני – הרעל שהממשלה מפיצה. הבלתי כשיר בראשות הממשלה ממשיך את ההפיכה המשטרית, שר האוצר הנאלח שלו ממשיך לעצור העברת כספים לעוטף, שר הפקרת הפנים שולח שוטרים להרביץ לאזרחים ותיקים, ובעצם נראה לי שחוץ מאשר משה ארבל שר הפנים (מש"ס!) שמנסה להפגש עם אנשים ובאמת לראות אם יוכל לעזור – אין בממשלה הזו מישהו שעושה משהו למעננו. רק למען הנאשם הבלתי כשיר, והכסאות שלהם. וזה ממלא אותי זעם.

וככה אני. זזה בין סקלה של עצב תהומי לכעס בלתי נשלט. נרקיס סתווי פורח בעציצים שלי, ואפילו הוא לא באמת מצליח להרגיע אותי.

הבוקר שמנו פלייליסט של שירים עבריים, ופתאום התחיל להתנגן "בלעדייך" של גידי גוב, ואני התחלתי לבכות:

כמה עצב יש באהבה –
אני לבד פתאום בבית זר,
ואני אוהב אותך

כי בלעדייך כל העיר הזאת ריקה
והרחובות בה יתומים
ברגע של געגועים, ברגע של דממה – אקרא לך:
שובי אל העיר הזאת, עכשיו, אלי!

אמנם אני לא מכירה אישית אף אחד מ-240 החטופים, אבל אני אוהבת כל אחד ואחת מהם, ומתגעגעת אליהם מאד. מדהים כמה אפשר להתגעגע, כמה אפשר להרגיש בחסרונם של אנשים שלפני חודשיים לא ידעתי כלל שהם שם. או כאן. או בכל מקום.

אורלי גוטמן כתבה שיר קצר שמתמצת את המצב, מדויק וחד:

אני עדין חושבת שהדבר החשוב ביותר כרגע הוא להעיף את ביבי, ולמצוא ראש ממשלה שלא יעבוד כל הזמן בהסתה נגד הצבא והעם.

שינסה להחזיר את החטופים במקום לגרום להפסקת אימונים של שעות בשביל שהוא יוכל להעלות תמונה שלו מחייך בין חיילים – על מה לעזאזל יש לו לחייך? על רצח של 1,400 אנשים (או יותר: עוד לא זיהו את כולם וכבר עבר יותר מחודש!) וחטיפה של 240, ומוות של עוד כמה עשרות מאז הכניסה הקרקעית, זירה נוספת בצפון שלא ממש מדברים עליה, מעל 100,000 אנשים עקורים מבתיהם – והוא מחייך?! הוא חסר לב, חסר רגישות. מסיכה ריקה שאין מאחוריה כלום. העיקר שהוא ורעייתו נמצאים במקלט אטומי של איזה תורם אמריקאי.
כמו שכתבו בכמה מקומות –

את הגשם תן רק בעיתו ובאביב פזר לנו פרחים
ותן לנו ראש ממשלה שלא חושב רק על עצמו
יותר מזה אנחנו לא צריכים.

כל יום שהנאשם החלאה ממשיך לכהן כראש ממשלה הוא עוד יום בו כולנו נמצאים בסכנה. בו אי אפשר לישון. בו אין מי שמנסה להחזיר את החטופים. אני מצרפת סרטון מתוך סדרה של ששה סרטונים של משה רדמן בנושא חשיבות החלפת ראש הממשלה: חייבים לעשות את זה עכשיו:

אסתר שמיר כתבה על הממשלה עוד שיר שמאד מתאים לי:

אני לא באמת יודעת מה אני רוצה לומר, רק נמאס לי. נמאס לי מהממשלה שמאשימה אותי בהכל, ולא לוקחת שביב אשמה על עצמה, נמאס לי מכאב ומהפחד ואני לא מצליחה לצאת מהם. אני ממש מרגישה קשיי נשימה.

הפוסט הזה כבר מאד ארוך, ועוד לא התחלתי לצעוק… בכל זאת אגמור אותו, עם נרקיס סתווי נוסף:

#FreeGazaFromHamas
#FreeIsraelFromBibi
#BringThemHome

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

29 תגובות על ״הרגשת מחנק״

  1. ההתנהלות של הממשלה נובעת מהידיעה שברגע שהיא תיפול – הסיכוי של הפלגות בה להגיע שוב לדרגת השפעה גבוהה כפי שיש לה כיום היא נמוכה.

    ביבי יודע שהלחץ הצבורי להחליף אותו גם מטעם בוחרים שעד היום תמכו בו תהיה גבוהה. בן גביר וסמוטריץ׳ יודעים שהתמזל מזלם בכך שהמפלגה של הימין הדתי המתון בראשות בנט ושות׳ נעלמה הפעם מהמפה – ומעבר לזה, כנראה שאחרי הבחירות הבאות הם לא יקבלו ראש ממשלה נואש כמו ביבי שהם יוכלו לסחוט.

    גם החרדים יודעים שאמנם יש להם סיכוי גבוה להשתתף בכל ממשלה כלשון מאזנים – אבל היכולת שלהם לסחוט כספים תהיה נמוכה משמעותית עם ראש ממשלה שלא יהיה סחיט כמו ביבי.

    במצב כזה אין להם אינטרס לפעול כדי לזכות בקולות או לוותר על ההטבות שיש להם כי םה יודעים שהן יעלמו בקרוב.

    כנראה שרק לש״ס חשוב לעשות משהו כי הרבה מהאנשים שסובלים הם חלק מהבייס שלהם וחשוב להם לפעול מולם לפני בחירות פוטנציאליות כדי שיזכרו אותם.

    אבל אם תפני לעמודים במדיה חברתית של השופרים למיניהם כמו למשל עירית לינור – כנראה שתהיי בהלם מכמה אנשים עדיין תומכים בביבי וממש בטוחים שהקריאות לסילוק שלו הן קונספירציה של ה״סמול״. הם עדיין בטוחים שביבי עשה עבודה נפלאה וזו רק העיתונות והפרקליטות והמשטרה שעדיין מטנפים על ביבי המלך שלדעתם הולך להבחר שוב ושוב ושוב.

    אני לא יודעת אם זה יעודד אותך, אבל אני בדיוק כותבת על הטיול שלי לאלסקה, ועוד מעט אתחיל לכתוב על הפרחים שצילמתי שם – והפעם יש לי מזהה רשמי של פרחים… אם זה יעניין ותך, אבקש ממוטי להודיע לך כשאתחיל לפרסם את הרשומות האלו עוד כמה חודשים.

    אהבתי

    1. כל מה שכתבת ברור לי מאד. ומדכא אותי. ומפחיד אותי. לפי הסקרים, אחוזי התמיכה בנתניהו כרגע הם נעים בין 19-25, ואני יודעת שכל מה שהוא עושה עכשיו זה לאסוף חומרים כדי שאח"כ הוא יוכל להציג את זה כאילו כולם חוץ ממנו אשמים.
      אני לא יודעת מה יהיה הסוף, אני לא יודעת כמה יותר רע יכול להיות. 😦 כמה יותר רע ממה שהוא עשה לנו עד עכשיו? אני ממש מפחדת.

      ובניגוד מוחלט: אשמח לראות תמונות מאלסקה 🙂

      Liked by 1 person

      1. אני חושבת שהבחירה בביבי בשלב זה פחות תלויה ב״עובדות״ או ״הוכחות״ או ״חומרים״, אלא עד כמה אנשים מאמינים לו או לא מאמינים לו – והשאלה היא עד כמה האירועים של השביעי באוקטובר גרמו למספיק אנשים למשבר אמון מספיק גדול בו כדי להפסיק להאמין לו.

        אם כן – הוא כנראה יוכל לשכנע מעטים מאוד (אם בכלל) בכל מיני הוכחות על האשמה של אחרים ולא שלו.

        אהבתי

      2. מלחמה !!!
        זה הזמן לשים תמונות של דם המכבים ולעודד את איחוד המדינה.
        עוד לא הפנמת כמה ההרס והשנאה מפלגים את העם .
        אז כוחנו באחדותנו ולא בפילוגינו.
        את הקוצים נשאיר לתקופה שאחרי החזרת החטופים .

        אהבתי

        1. תמונות של דם המכבים? באמת? הנאשם הבוגד מסית נגד ראשי מערכת הביטחון, ממשיך לקדם את ההפיכה המשטרית ואני צריכה לשים תמונות של דם המכבים?
          אני מבטיחה לך שאשים תמונות של דם המכבים ברגע שנתניהו יפסיק להסית, יפטר חצי מממשלת המושחתים חסרי התועלת וחסרי היכולת שלו ויתחיל להתייחס ברצינות להחזרת החטופים – כרגע מבחינתו הם "נזק משני". ובערך 80% מהעם חושבים כמוני. אז איפה פה האחדות ואיפה הפילוג?
          אני ממליצה לך לראות את ששת הסרטונים של רדמן שקישרתי אליהם ברשומה. אחר כך נדבר על אחדות.

          אהבתי

  2. ורציתי לכתוב לגבי החטופים שאני מסכימה איתך שלא נעשה עבורם מה שנדרש – אבל במקביל, נושא שחרור חטופים הוא מורכב. אני חושבת שכבר דובר על כך במקרה של גלעד שליט שכניעה מהירה מידי ו״תשלום״ גדול מידי, או אפילו לחץ ציבורי גדול מידי להתפשרות יכולים לעודד לארגוני הטרור השונים לחטוף עוד אנשים כדי להגיע שוב להישגים כאלו – בין אם מדובר על היכולת לשחרר אסירים ובין אם מדובר על ניצחון תודעתי ופסיכולוגי.

    וזה מעבר לעובדה שהחטופים הם ה״קלף״ היחידי של החמאס ושל הג׳יהאד (ולכי תדעי איזה עוד ארגונים מחזיקים בחטופים) במלחמה הנוכחית. יש להם אינטרס מאוד חזק להמשיך להחזיק לפחות בחלק מהחטופים לאורך זמן כי אחרת הם מפסידים – ולכן יהיה קשה או אפילו בלתי אפשרי לגרום להם לשחרר את כולם, במיוחד לא בפרק זמן סביר, ובמיוחד לאור היעילות של המבצע הצבאי.

    ופה יש עוד נקודה – לביבי מאוד נוח להמשיך במבצע הצבאי כדי להתחמק מבחירות וועדות חקירה, גם במחיר של יותר מידי חיילים הרוגים וגם במחיר של עוד התקפות טילים ברחבי ישראל. ולכן חשוב להתחיל לדבר על החלפה שלו עוד בזמן המלחמה ולא לאפשר לו לחמוק מאחריות ככל עוד יש מלחמה.

    אהבתי

    1. ברור לי שלשחרר אלפי מחבלים תמורת האנשים שלנו זה יהיה איום ונורא, ונצחון נוסף לחמאס.
      אני רק תוהה מה אפשר לעשות. וברור לי שחייבים להחליף את ביבי עכשיו ומיד. אם היה לו טיפת אנושיות – ממש טיפטיפונת – הוא היה מתפטר. אבל הוא חלאה חסר לב ומצפון, רשע ואגואיסט.

      Liked by 1 person

      1. הבעיה היא הקושי לערוך עכשיו בחירות – כי אז יש סיכוי מאוד גבוה שההחלטות של ביבי ואנשיו מצד אחד וגנץ ואנשיו מבצד שני לא יהיו ענייניות אלא יהיו תעמולת בחירות למשוך אליהם בוחרים.

        ואני חושבת שכל צעד שיעשה עכשיו עם החטופים יהיה במובן כזה או אחר נצחון לחמאס. השאלה היא יותר עם אילו פשרות אנחנו מסוגלים לחיות.

        אהבתי

        1. הדבר הטוב ביותר כרגע לדעתי הוא שהנאשם החלאה יתפטר, ותוקם ממשלת חרום מעוטת שרים – נגיד בראשות גנץ, אבל אפשר גם בראשות גלנט או אפילו ישראל כץ (או איזה אפס ליכודי אחר, כל עוד זה לא יריב המחריב), שתכלול את הליכוד, המחנה הלאומי, יש עתיד – זה מספיק, עם תמיכה מבחוץ של השאר. ממשלה שתנהל את המלחמה, תדאג לחטופים, תדאג לכספים למפונים ולאילו שאיבדו את הבתים שלהם ותבטל את ההפיכה המשטרית. ממשלה כזו, שנגיד תתפקד בערך שנה-שנה וחצי, ואז נלך לבחירות – זה יהיה הדבר הטוב למדינה.

          אהבתי

          1. יש כמה בעיות עם התוכנית הזו – קודם כל סביר להניח שבמבנה הממשל הנוכחי מי שיחלי, את ביבי יהיה מישהו מהליכוד ולא ממפלגה אחרת, ואלו שנמצאים כיום בעמדות כוח בליכוד הם אנשיו של ביבי.

            מעבר לזה שלמרות שגנץ הוא הכשיר ביותר לנהל מלחמה (עם הרקע שלו כרמטכ״ל) ונראה לפי הסקרים שהוא הולך לנצח בבחירות הבאות – אני לא חשובת שבסיטואציה שבה יתנו למפלגה אחרת לנהל את הבחירות, הוא יקבל שליטה כי כיום לפיד הוא ראש האופוזיציה, ואני לא חושבת שהוא יהיה מסוגל לוותר על היכולת לרוץ לבחירות הבאות גראש הממשלה כדי לקבל קרדיט על הנצחון, גם אם הוא לא ממש תרם ידע מקצועי שאין לו (לעומת גנץ).

            מעבר לזה, אל תשכחי שהיו אלו שבחרו בביבי כי הם כן רצו את המהפה המשפטית. בשלב זה ממשלת מעבר לא יכולה מבחינה מוסרית לוותר על ההפיכה, אלא צריך לקחת את גם הנושא הזה לבחירות.

            אהבתי

  3. הכל נכון גם בפוסט וגם בתגובות, רק סילוק ראש הממשלה מתפקידו אולי יוכל להתחיל מסע תיקון בחברה הישראלית-זה לא יהיה קל החבורה המשיחית שבדיוק קיבלה מלא נשק מהשר שלהם לא תתיתן לזה לעבור בשקט .
    כנראה שרק מלחמת אחים/אזרחים אחרי שחרור המילואים וייצוב המצב בעזה לקראת הסדר בגדה תוכל לעשות זאת.
    אתמול מנירים
    היום בעיר הגדולה
    מחר מי יודע

    אהבתי

  4. חותמת על כל מילה. לא רק
    שכחו גם את הגיל השלישי שורדי השואה.
    אין מטפלים סיעודיים.
    כמה ימצאו את עצמם לבד בלי מטפל?.
    הממשלה לא דואגת להם
    שרתו את המדינה ועכשיו יכולים ללכת.
    הכל בגלל חוקים דרקוניים שלא מפשירים בעת חרום.
    מעניין מי יטפל בפצועים מהמלחמה הזו?
    עובדים זרים סיעודיים שמגיעים מכפרים או מתנאים קשים?
    שלא דוברים עברית?
    ממשלת חרפה.

    אהבתי

      1. כדאי לך לקרוא על הארגון הזה ביבי פועל לפי הוראות שלהם ושל הפורום הכלכלי העולמי הארגון הנל, מחק מהאמנה שישראל חתומה עליה, כל מילה הקשורה לזכויות האדם בפועל ארגון טרור עולמי עם צבא זר וגם שנאה לישראל האזרחים לא מבינים את השנוי שיכול לבוא זה ארגון שקובע, שיש מגיפה וצריך להזריק, גם אם אין כלום לכולם

        אהבתי

  5. את צודקת בכל מילה. אבל הפינה שלך וכל הכותבים אלייך. מנחמים לרגע וזה כמעט מספיק לנו.
    אנחנו ממשיכים בדרכנו.
    ביבי יודח. אני בטוחה ויישפט על כל השחיתויות ומחדליו והשנאה שזרה וזרע בנו.
    כל מאה ועשרים חבריו השרים ילכו חפויי ראש וכבר לא יימצאו תרוצים שלא התכוונו חזה. או חזה. או לא שתו קפה בבוקר ולכן ניבלו את הפה.
    סוף לכל מחדל
    וילדינו ישקמו הכל במשך שנים
    והארץ תשקוט הרבה מעבר לאבעים שנים

    אהבתי

  6. כן התסכול הזה וטתחושת אין-אונים, ואין מה ל'שות.
    זו בדיוק מטרת התעמולה הביביסטית הנוכחית. נרטיב מדוייק מאוד בו, על אף, כשלונו הוא עדיין "המציל הגדול".
    אגב, צריך לדעת שמשרד הבט"ל מזמן ערבים ישראליים ללא הרף לשימועים מאיימים.
    היום שמעתי על 2 סטודנטיות ערביות שהוזמנו לשימוע עקב תלונות של סטודנטים יהודיים, ללא כל בסיס אמת. [אחת פרסמה שיר בערבית{?}, שהתברר שהוא תפילה לשלום.] כותב מאמרים ב'הארץ' בהם הוא מבקר את הרה"מ ורעייתו זומן לשימוע לפני פיטורים.
    בהחלט, החצר המזוהמת שיצר הביב מתחילה להחזיר לו את החובות שהם חייבים לו על קידומם.

    אהבתי

    1. כן, והשעו מנהל מחלקה ערבי מבי"ח הלל יפה שפרסם איזה באנר מוסלמי בטענה שזה תמיכה בחמאס, רק כי זה ירוק וכתוב בערבית.
      הוא ממשיך להרוס. ואני לא רואה שום עתיד ושום פתרון כל עוד הוא שם. 😦

      Liked by 1 person

  7. אני מזדהה איתך כל כך. תחושת האפסות של הממשלה הזאת וההיצמדות לכיסא למרות שהם כבר לא מועילים לנו.
    ההתנהלות חסרת האחריות הכלכלית וההתבטאויות הנוראיות.
    אני דואגת כל כך לחיילים ולחטופים שזאת הממשלה שצריכה לטפל בהם.
    מקווה שהממשלה תיפול בקרוב ואנחנו נצא לטיול בטבע לחגוג את זה (עוד לפני הפריחה של האביב, כבר במהלך החורף הקרוב).
    -אביבית

    אהבתי

  8. שלום רב לך.
    אני נהנה מאד מהמיילים השוטפים שלך בנושאי חי וצומח. חדשת לי הרבה מינים חדשים
    ומידע כללי.

    אבל המיילים האחרונים שלך מאז אסון שמחת תורה שנפל עלינו, ממש לא מתאימים לי.
    הייתי שמח מאד אם היית בודקת אם מתאימה למכותבים הוותיקים שלך התוספת החדשה
    לתוכן המקורי.
    לי זה ממש לא מתאים!!
    אז אם יש אפשרות לקבל רק את המיילים בנושאי טבע – אשמח מאד להמשיך ולקבל.
    אם לא ניתן להפריד, אבקש שתמחקי את כתובתי מרשימת המכותבים.
    תודה

    אהבתי

    1. אני מנסה להתמודד עם הטראומה הקטנה שלי בתוך הטראומה הגדולה שנתניהו (שחיזק את החמאס) גרם לכל המדינה. זו הדרך שלי. זה הבלוג שלי, זה המקום הקטן שלי.
      אתה בהחלט יכול לא להכנס למיילים של הפוסטים הללו – לא מכריחה אף אחד לקרוא אצלי.
      אני לא מנהלת את המכותבים שלי, זו רשימה פתוחה.
      אתה מוזמן להכנס לרשימת המינויים שלך בוורדפרס ולבטל את הבלוג שלי משם:
      https://wordpress.com/read/subscriptions

      אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!