הרשומה החמש מאות


לבנין מזרחי על עירית גדולה, שמורת פורה, 18.2.11

היום אני מפרסמת את הרשומה החמש מאות בבלוג שלי. ובנוסף, השבוע הגעתי גם ל-300,000 מבקרים – אז החלטתי לציין את האירוע הכפול.
זה אומר שבממוצע יש לי כ-600 כניסות לרשומה, וזה מאד מרשים.


כחליל השברק על צללית הדורה, צורמן, רמת הגולן 5.5.11

אני תוהה לפעמים מאין הגיעו רבים כל כך אל הרשומות השונות שלי, תשובות חלקיות אני יכולה למצוא בדף הסטטיסטיקות של תפוז – חיפושים שהובילו אל הבלוג שלי.
הדוגמאות הבולטות הן נרקיס (משום מה, החיפוש מגיע דווקא אל הנרקיס האפיל), רקפת (סתווית) וכנרת. כמובן, אם תחפשו בגוגל שם לטיני של פרח או בעל חיים שהופיע אצלי – גם אז תגיעו אלי.
– אבל לא פעם ראיתי חיפושים תמוהים מאד.


לבנין התלתן על עדעד כחול, אפולוניה, 28.5.11

למשל, חיפוש אחר "ורוניקה קישוטים לציפורנים" לא מוביל רק אל המניקוריסטית האשקלונית הידועה ורוניקה, אלא גם אל רשימת החצבים שפרסמתי לזכרו של אייבי נתן, שם ציטטתי את השיר דון קישוט.
אני לא באמת יודעת מה רצה אותו אדם שחיפש "הסוואת סנאי". אני מקווה שהוא נהנה משלל הרשימות שלי אליהן הוא כן הגיע בסופו של דבר – עפרוני מדבר , מניפנית מצויה , מירונית סרגלית  , ציפורים במונו לייק  – ועוד כמה.
בשנת 2009 מישהו חיפש "נערות יפות צנועות" – אני בטוחה שהוא נהנה מאד מצניעותן של סתווניות התשבץ שלי.
ואפילו מה"ג'ונגלים באפריקה" הגיעו אלי – ישירות לרשימה על נחל שניר.


נרקיסים באפקה, ינואר 2011

בנוסף, ישנם שני נושאים שחשוב לי להעלות ולהדגיש –


בהק צחור – צמח נדיר מהערבה, 16.3.10

נושא ראשון: חולות סמר.

מי שקורא אצלי בבלוג מכיר כבר את הנושא הזה – המדינה החליטה להרוס את הדיונה האחרונה בערבה, ולחצוב בה חולות לבניה. מתעלמים מחלופות, מדיעות אנשי מדע, מהתושבים באיזור – ופשוט הורסים.
אתם מוזמנים לקרוא כתבה עצובה של אביב לביא ושיר עזרא בNRG, המסכמת את המצב העגום.


מפל הבניאס: מבצע! מחיר מיוחד!

נושא שני: הפרטת הגנים הלאומיים

אני חייבת לציין שכשקראתי על זה לראשונה, הלכתי לבדוק אם במקרה התאריך הוא אחד לאפריל. עד כדי כך עצם הרעיון נשמע לי הזוי ולא הגיוני. אבל זה פה, וחמישים ושמונה חברי כנסת כבר הצביעו בקריאה טרומית בעד הפרטת הגנים הלאומיים.
רוצים לקנות את מצדה? בא לכם שמפל הבניאס יהיה שלכם? אולי דווקא מתאים לכם חניון האגם בכרמל?
החברה להגנת הטבע יצאה בקמפיין – את הטבע לא מוכרים – ואני מסכימה איתם מאד.

לא משנה כמה סייגים והגבלות הם ישימו על המכירה הזו, ולא משנה שלכאורה רשות הטבע והגנים נשארת "אחראית" על שלומם של הגנים הלאומיים – מי יימנע מרוכש השטח לערוך מסיבות לכל דורש? לפתח את האיזור בלי להודיע לפקח, לפרוץ דרכים, לבנות מבנים…

הרבה מהגנים הלאומיים היום הם אתרים לא רווחיים. לא לכל מקום מגיעים, יש מקומות שמגיעים אליהם רק בעונות מסויימות וכן הלאה. אנשים שירכשו גנים לאומיים ירצו להפוך אותם לרווחיים בכל מחיר. ומי שישלם את המחיר זה הטבע – ואנחנו, אזרחי המדינה הפשוטים.
כבר סיפרתי פה מה קורה בחרמון, שלמרות שחלקים ממנו מוכרזים כשמורה – הוא שייך לנווה אטי"ב העושים בו ככל העולה על רוחם.
אתם מוזמנים לקרוא באתר החברה על האסון החדש, ולחתום שם על העצומה בנושא.


טריסטרמיות: קנו את מצדה, קבלו אותן בחינם – עסקת חבילה משתלמת!

אני מודה לכל הגולשים שמבקרים בבלוג שלי: בלעדיכם לא הייתי מגיעה עד הלום.
אני מקווה שהחברה להגנת הטבע תצליח ליצור לחץ ציבורי מספיק שיגרום לכנסת להתעשת ולהסיר את ההצעה האומללה הזו מעל סדר היום, ושאוכל בעתיד לבשר בשורות טובות בבלוג.


בן-חורש גדול, נחל ערוגות, מרץ 2011

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!