Orchis italica – סחלב איטלקי – באיטליה!

התלבטתי מי יהיה הסחלב הראשון שאיתו אפתח את "סקר סחלבי גרגנו" שאני מתכננת לבלוג, והגעתי למסקנה שמי אם לא הסחלב שנקרא על שם המדינה? ולכן אני מתחילה עם סחלב איטלקי.

שמו העממי של הסחלב האיטלקי באיטליה הוא Uomo nudo – האדם העירום, מה שמתחבר היטב עם שמו העממי בעברית – איש עם פיש

הסחלב האיטלקי נפוץ מאד בגרגנו. ראינו אותו מהאוטו בצידי הכבישים – ביום הראשון עצרנו עבורו כמה פעמים, אבל אחרי שראינו שדות מנוקדים ורוד כמו בתמונה הזו:

בתמונה רואים רק קצה של שדה של כמה קילומטרים – אז הפסקנו לעצור לכל סחלב בודד…

הטיול בגרגנו – מבחינתי – היה פשוט חגיגה מלאה בפריחה. הדרך המושלמת לחגוג יומהולדת 50 (גם אם באיחור של כך-וכך…) . היו לנו נקודות ציון והסברים לאן לנסוע ומה לחפש בכל מקום, ובמשך שבוע זה מה שעשינו: נסענו מנקודה לנקודה, ובכל מקום עצרנו והסתובבנו לחפש סחלבים. ברוב המקומות לא היינו צריכים ממש "לחפש", אלא פשוט להסתכל מסביב, והם היו שם. בנוסף לנקודות שקיבלנו, עצרנו במקומות שנראו מוצלחים.

שמחתי לראות שהסחלב האיטלקי לא תמיד מופיע בורוד אחיד, לפעמים יש כהים ובהירים –

כמובן, חיפשנו את המיוחדים והנדירים יותר… וכשיש אלפי סחלבים – מוצאים גם סחלב איטלקי לבקן, שמאד שימח אותי:

סדר היום שלנו היה די קבוע: ארוחת בוקר עשירה ב-B&B שלנו, ואז יורדים לאוטו ויוצאים לדרך. ויאסטה, העיר בה התגוררנו, היא בקצה המזרחי של גרגאנו. יצאנו לדרום, לצפון, או למערב – וכל פעם היו לנו נופים מיוחדים והפתעות חדשות.

לקחנו איתנו באוטו לחמניות, גבינה צהובה, פנצ'טה איטלקית נחמדה, כמה עגבניות וכמה פירות – ואכלנו ארוחת צהרים בד"כ ביער, או על צלע הר, או מעל הים… ואני מבטיחה לכם שהאוכל טעים יותר ככה!

לקראת ערב חזרנו לויאסטה, ויצאנו שם לארוחת ערב. לא כל הארוחות היו מוצלחות באותה מידה, וחוץ מזה – אכלתי פיצות ופסטות בכמויות שכבר שנים לא אכלתי…

את התמונות צילמתי ברחבי חצי האי גרגנו באיטליה, בתאריכים 10-16.4.2023
מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

11 תגובות על ״Orchis italica – סחלב איטלקי – באיטליה!״

  1. כתבתי למוטי על זה כבר בבלוג שלו, אבל ב 2007 כשטיילתי באיטליה בטיול מאורגן, ישנו במלון ושם היינו אוכלים ארוחת בוקר – והארוחה היתה משקאות, לחמניה לאדם עם כמה אקסטרה (שהיתה עליהן תחרות כי היו אלו שרצו להכין כריכים לארוחת צהרים למרות שנאמר להם לא להכין כי זה על חשבון אנשים אחרים), חמאה, וקצת עגבניות פרוסות שהמדריכה שלנו תיארה בתור בונוס גדול. היא גם סיפרה לנו על איך האיטלקים ובעיקר האיטלקיות ש״אין להן גם של שומן על הגוף״ לכל היותר שותים קפה עם עוגיה בצד (והנשים לא אוכלות את העוגיה בשום פנים ואופן).

    כך שלשמוע שהיתה לעם ארוחת בוקר עשירה ממש משמח אותי.

    ואני חושבת שרק מקרוב אפשר לראות את צורת הפרח ולראות שהוא באמת מאוד דומה לסחלבים שאנחנו מכירים.

    אהבתי

    1. לנו היתה ארוחת בוקר טובה, עם הרבה מאפים, קצת גבינה וריבה, ועוד כל מיני.
      ואת הסחלב האיטלקי אני מכירה מהארץ, ולדעתי הם זהים… זיהיתי אותם גם בנסיעה מהירה.

      Liked by 1 person

  2. גם אני התרגשתי לראות סחלב איטלקי באיטליה… אני מניח שסחלב סורי בסוריה לא ייצא לנו לראות 🙂

    יופי של תמונות!

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!