לא בדיוק סיכום שנה

בשנים האחרונות פרסמתי בסוף דצמבר את סיכום השנה שלי בבלוג, בתמונות.

השנה קשה לי יותר לעשות את זה.

האשם שנאחז בקרנות המזבח ומקריב את כל המדינה רק בשביל לשמור על הכסא שלו, ועדר הפושעים, המלקקים והחלאות שהוא מחזיק בתור ממשלה – עושים הכל כדי להמשיך את המלחמה ולהגביר את הכאב, ולא עושים כלום למען החטופים, למען המפונים או למען המדינה.

כשמוטי דיבר איתי על רשימת סיכום שנה – אמרתי לו שבעצם כרגע אין מה לסכם. כל עוד ממשלת הזדון אוחזת בנו והורסת את המדינה – אין שום דבר לסכם. הכל רק מתפורר. מוטי אמר לי שבכל זאת יש מה לסכם – את תשעת החודשים הראשונים של השנה. הוא גם הזכיר לי שפעם התחלתי לעבור על טיול הסחלבים הנפלא שהיה לנו באפריל… ואולי פעם (כשניפטר מממשלת הזדון) אצליח לחזור אליו.

אז אני אנסה לסכם (בערך) את תשעת החודשים הראשונים.

בינואר סיפרתי על הסתוונית האחרונה, שפורחת בחורף ולא בסתו: סתוונית הנגב היפהפיה.

בפברואר השוויתי בין דבורנית שחומה הנפוצה לדבורנית כחלחלה הנדירה.

במרץ עליתי לרגל עם רבים אחרים אל רצועית רוברט שהתגלתה במבשרת ציון.

באפריל, אחרי שחזרנו מאיטליה, הגברתי את ההליכה להפגנות, ופרסמתי רשומה כחולה-לבנה ליום הזיכרון:

בסוף אפריל הלכו לעולמם שני אנשים שהשפיעו עלי רבות בכתיבתם – מאיר שלו ויהונתן גפן, ומיד אחריהם, ב1.5.2023, הלכה לעולמה נילי פרידלנדר, עיתונאית ותיקה שהיתה גם חברה טובה של אמא שלי ואישה נפלאה – אז כתבתי רשומה לזכרה, מלאה בפרחים שהיא אהבה.
אחת התמונות ברשימה היתה לקוחה מ"דרום אדום" – ולא ידעתי כמה זה יהיה רלוונטי בהמשך.

ביוני התחלתי לסכם את הטיול לאיטליה, וברשימת הבלוגולדת פרסמתי תמונה של שדה איטלקי מנוקד בצבעונים צהובים:

ביולי המשכתי ופרסמתי סחלב איטלקי – La Ballerina. המצב בארץ החמיר, ועברתי מהפגנה אחת בשבוע לשתיים ואפילו שלוש.

באוגוסט הצלחתי לפרסם רשומה אחת בין ההפגנות – חזרתי אל רצועית רוברט, הפעם רצועיות איטלקיות:

בספטמבר איחלתי שנה טובה לתומכי הדמוקרטיה ומתנגדי ממשלת הזדון.

ואז הגיע אוקטובר.

ואיתו טבח נתניהו.

ולמרות שעברו 86 ימים מאז, עדין יש המוני אנשים שנחטפו ע"י החמאס, וממשלת הזדון לא אכפת לה. ואנחנו תקועים עם הממשלה הגרועה ביותר בהיסטוריה, ממשלה של חלאות. שמפרה את ההסכם הבסיסי ביותר שיש למדינה עם אזרחיה: להגן עליהם. לשמור עליהם.

רציתי לצרף כאן את הסרטון הזה שראיתי בטלגרם של בן כספית, ואני לא יודעת מי אחראי עליו (סרטון גאוני ומדויק) – אבל לא מצאתי איך לצרף אותו, לכן קבלו אותו כקישור, ואני מוסיפה סיכום קצת פחות ציני:

צאו להפגין. צאו להתנגד. חייבים להפיל את ממשלת הזדון לפח האשפה של ההיסטוריה. אחרת אין שום סיכוי לחטופים.

עכשיו. הדחה עכשיו. עכשיו.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

31 תגובות על ״לא בדיוק סיכום שנה״

  1. אוי, מחכה לפרחים ולפרפרים את הרע הזדוני הנפוץ והחוגג, מקווה שיעצר ויימוג

    תודה לך ניצה

    אהבתי

    1. תודה. אני גם מקווה שנצליח לעצור אותו. חייבים לצאת להפגין.
      הייתי שמחה לחזור לפרסם פרחים ופרפרים, אבל כרגע נפשית אני פשוט לא מסוגלת.

      Liked by 1 person

  2. אני מזדהה אתך בכל מה שכתבת. מחכה בכליון נפש שכל הזוועה הזו תיפסק, שהחטופים יוחזרו – ויפה שעה אחת קודם, ושהאחראים לכל הצרות יעופו בהקדם.

    אהבתי

  3. הצילומים נהדרים. הלוואי וכל מילה שרשמת תתגשם.
    קשה לחגוג שנה חדשה בתקופה כל כך מעורפת שהחטופים עדין אישם בעזה.
    הזוי שעדין לא לוקח אחריות.
    בתקווה לשנה טובה יותר

    אהבתי

  4. היו לנו גם כמה דברים טובים השנה ואני שמח שהצלחת להזכיר גם אותם. מקווה שהשנה הבאה תהיה טובה בהרבה. בעצם זה לא קשה… אני מקווה שהיא תהיה טובה.

    Liked by 1 person

  5. הצילומים נהדרים , וכאשר אני שומע/קורא "גארגאנו" חיוך וגעגוע על פני…מהכרות אישית .
    בקשר לממשלת הגנבים/הצבועים והשקרן/הנבל,
    נמשיך להפגין ונקווה שהשפיות תחדור גם לליכודניקים ונצליח להפילה ולשקם את עם ישראל. הלוואי וסיכום השנה הבאה יהא אחר!

    אהבתי

  6. תודה על הפוסט הזה, גם על הקטעים שבו שמהדהדים בדיוק את תחושותיי וגם ולא פחות מכך סיכום השנה שלך והפרחים הנהדרים
    כמוך אני מרגישה שהכל זה המשך אחד ארוך ומדאיג ומרגיז ומייאש, ובכל זאת לא נותר אלא לייחל ולאחל ששנת 2024 תהיה יותר טובה או לפחות פחות זוועתית.

    אהבתי

  7. קראתי את מה שכתבת וברצוני להוסיף סיכום משלי :
    פרחים יפים מאד . יופי מדהים.
    אבל מה יש בתוכך – עמוק עמוק בפנים
    ציפיתי לראות גם בפנים , יופי פנימי, אהבה לעם ישראל, אחדות, תמיכה .
    אז זאת לצערי לא ראיתי.

    אהבתי

    1. ההתגייסות של עם ישראל בעת צרה היתה מדהימה, אבל זה רק מגביר את אוזלת היד, האטימות, הרשעות והחזירות של ממשלת הזדון. וכל עוד החטופים שם – כבר 101 ימים!!!!!!!! – כל עוד אני מתעוררת בלילה מחלומות זוועה על בחורות צעירות שנאנסות שם, על גברים ונשים שמעונים ומורעבים שם – כל דבר אחר קשה לי לראות.
      גם אתמול, בעצרת הארוכה של משפחות החטופים – לא היה אף נציג ממשלת הרשעות והזדון. לא אכפת להם מהחטופים. בשבילם – גם החטופים, גם אלפי ההרוגים הם "נזק אגבי"!!! מה אכפת להם שיש 150 אלף מפונים מבתיהם? העיקר שהם חוזרים לבתים מבוצרים עם שומרי ראש!
      אחדות? תמיכה? כשראש הממשלה מעודד את השרים האפסים שלו ללכלך על הרמטכל? כשסטרוק העלובה מאשימה את הטייסים הגיבורים בבגידה, כשהבוגדים האמיתיים הם היא והחברים שלה? כל עוד ממשלת הבוגדים הזו שם – לא תהיה אחדות.

      אהבתי

  8. לפחות בשבילי, שנת 2023 הייתה שנה מסריחה ומקוללת.
    שנה עלובה, מגעילה, ארורה.
    גם בחיים האישיים, גם בחיים שלי כשכיר וגם בכלל.
    והפינאלה?
    בטח ובטח בגלל מה שקרה בשבת השחורה.

    מעולם לא מצאתי את עצמי ערב ערב יושב מול סרטונים במחשב באדיקות שכזו (מנסה שלא לראות חדשות ומצליח כי אין לי טלוויזיה), צופה בסרטוני Youtube של כאן 11, גומע את כל הסיפורים על המסכנים ועל מה שקרה להם, ואת כל הסיפורים על הגיבורים ועל מה שקרה להם.
    יושב ובוכה, בוכה ודומע.
    מזועזע ונרעש ממה שקרה והיה. מתחרפן מהמחשבה שכל כך הרבה מאיתנו נלחמים עכשיו בעזה ונהרגים בשבילנו.
    כל כך הרבה פרצופים, כל כך הרבה פנים, כל כך הרבה משפחות שכולות.
    כל כך הרבה פצועים וקטועי איברים וחרוטי נפש.
    לקח לי חודשיים וחצי שלמים להפסיק לבכות ערב ערב, ואז בכיתי רק פעמיים בשבוע… עכשיו אני בוכה פעם בשבוע.

    אני לא חזק כמוך להאשים את השלטון.
    אני פשוט כל כך מאוכזב ודואב, גם על הממשל וגם על צבא וגם על כל מה שאנחנו כישראלים ועל המדינה שלנו שחיה על חרבה ולעולם לא תצליח שלא לחיות על חרבה.
    על השכנים שלנו שצוהלים אליי מוות ומייחלים למותם בשם האלוהים העלוב שלהם.

    הבלוג שלך והשפיות של התמונות והמידע שבו מנחמים לרגע קט וחולף וממסכים חלק קטן מהתופת הזו.
    תודה על המעט הזה.
    נאחז בו לפרקים.
    הייתי מסיים בברכת שרק יהיה "מתישהוא" שלום, אבל אני לא מוכן ולא רוצה שלום עם נאצים.
    זאת מדינה בהפרעה ולא מעט פעמים אני מצטער בשבילי שנולדתי כאן כישראלי.

    אהבתי

    1. תודה רבה שכתבת. אני מאד מזדהה עם הרבה מהדברים. גם אני לא רואה חדשות בטלוויזיה, וגם אצלי הבכי מתחיל להרגע אבל חוזר.
      אני לא מצפה לשלום עם הנאצים מעבר לגבול, אני מקווה לאיזו הסדרה שתאפשר לנו לחיות בצד שלנו בלעדיהם.
      אבל כל הסדרה צריכה להתחיל בהחזרת כל החטופים הביתה ובסיום מצב הלחימה – וכל עוד ממשלת סדום ועמורה שולטת עלינו, להם לא אכפת לשלם בדם שלנו – והמלחמה לא תפסיק. לכן קודם כל *חייבים* להעיף את הממשלה.

      אהבתי

  9. למה את לא מאשימה את גם את הצבא? למה רק את הממשלה? את אכולת שנאה! אני ממליץ לקחת כדורים להרפייה והרגעה ותראי עולם ורוד ויפה יותר. לממשלה אכפת מאד מהחטופים, אבל גם אכפת להם עלייך ועל כל האזרחים, וברגע שישחררו מסות של מחבלים, יהיה פה יותר הרוגים ויותר חטופים ויותר נאנסות. זה קשה להבין את זה! כי הלב צורח מכאב על מה שהחטופים והחטופות (בעיקר) עוברות שם, אבל זה בדיוק המלחמה בין השכל (שזה הממשלה) לרגש(לכל מה שכתבת).

    אהבתי

    1. גם בצבא יש אשמים. אבל צריך להתחיל מהראש. וכל עוד הראש רקוב – כל ניסיון לתקן יכלול רק התפשטות של הריקבון.
      הממשלה זה השכל? למי יש שם שכל? למירי רגב? לבנגביצ'ים? לאמסלם? לביטן? לקיש? לשיקלי? לאליהו? כולם אפסים מטומטמים שיודעים רק לרקוד על הדם. כל עוד הם שם, אין לנו סיכוי.
      ואל תגיד לי על השכל לכאורה של נתניהו, כי כל מה שמעניין אותו כרגע זה להמשיך לשלוט ולהמנע מהמשפט. ולכן הוא ימשיך את המלחמה כל עוד הוא יוכל. הוא מפעיל את השכל שלו (שאני לא בטוחה שעדיין קיים) לא למען המדינה, אלא למען השרידות האישית שלו.
      בינתיים הוא מטרפד עסקות השבת חטופים עוד לפני שהוא יודע מה יש בהן. הוא מעביר תקציב אנטי-שיוויוני. *כל* מה שהוא עושה זה נגד המדינה.
      אז התחלתי עם כעס עליו, וכן – הכעס הפך לזעם עמוק ואולי אפשר לומר שזה גם התפתח לשנאה. עדיין אני בעיקר בענייני זעם וכעס. כל עוד הם כאן – אין לנו סיכוי.

      אהבתי

  10. יש לי עוד רעיון שיכול לעזור לך לצאת מהשנאה והכאב,
    תנסי להכיר חברויות חדשות. ככל הנראה כל החברה שלך מלאה שנאה תהומית והמון כעס וכאב על הממשלה, תנסי למצוא חברה אחרת שהם לא מודאגים שהם רגועים זה יכול מאד מאד לעשות לך טוב. זה יביא לך הצצה לעולם שליו יותר רגוע. ההימצאות בחברה עם אותם דעות של דאגה וכעס ושנאה – מגבירים מאד את ההרגשות השליליות של הפחד והשנאה.

    אהבתי

    1. כלומר, הפתרון שלך זה לתקוע את הראש באדמה ולהתעלם מהאסונות שהממשלה גורמת? מצוין. ומתי אתה מציע שאני אתעורר? אחרי שהבן שלי ימות בצבא והבנים של החרדים יקבלו פטור? אז זה יהיה בסדר? אחרי שהבת שלי לא תוכל להתקבל לתואר מתקדם כי כל העולם יחרים את בוגרי האוניברסיטאות בארץ? כשהחברה שבעלי עובד בה תפשוט רגל, כי דירוג האשראי של ישראל יהיה כל כך נמוך שהם לא יצליחו לגייס כספים? או אולי כשאני כבר לא אוכל לעבוד, כי הממשלה מבטלת את מוסדות התכנון ותתן הכל לקבלנים ולא יישאר טבע בארץ?
      אני מפחדת. אני מאד מפחדת. ואני כועסת, וזועמת, ומתקוממת. עכשיו הוא הזמן, לפני שהממשלה משמידה את העתיד של הילדים שלי.

      אהבתי

      1. תראי, כל מה שאת אומרת, הכל בא ממבט פיסימי ומלא דאגה וחשש על החיים, שום עובדה!!
        בסה"כ צריך להשלים עם השינוי הדמוגרפי שקרה, בנימין נתניהו נבחר ויבחר שוב, ואין מה לעשות כל עוד אנחנו נהיה מדינת חוק ודמוקרטית! צריך להרכין ראש מול המציאות, והמציאות היא שהרוב במדינת ישראל קבע שבנימין נתניהו והממשלה בראשותו היא תוביל (ולא רלוונטי סקרים מול מציאות).
        צריך לקחת אויר, והרבה אויר ולהבין זה המציאות שיש פה במדינה, נרצה או לא נרצה, וכדאי לרצות, אחרת סתם משתגעים ומתבשלים במיץ של עצמינו.
        לגבי הביקורת על חרדים, ישבת פעם מול חרדים להבין למה הם לא מתגייסים? לא מכתבות בטלויזיה.
        מומלץ, ישתנו לך דברים בראש מאשר שנאה יוקדת על החרדים האחים שלנו.

        אהבתי

        1. שום עובדה?
          הממשלה מנסה להעביר חוק השתמטות – עובדה.
          הממשלה גרמה להורדת דירוג האשראי של המדינה – עובדה.
          הממשלה מנסה לבטל את מוסדות התכנון ולהרוס את הסביבה – עובדה.
          הממשלה גורמת למדינות המערב להחרים את המדינה – עובדה.
          78% מהאזרחים לא מאמינים לנתניהו ולערימת השקרנים שלו – עובדה.
          תקשיב לאנשי המחאה פעם, לא רק לערוץ 14 של שופרות הרעל.

          אהבתי

          1. הממשלה מנסה להעביר חוק השתמטות – עובדה.
            השתמטות? זה עובדה? בעינייך זה השתמטות, בעיני הממשלה, זה חוק שיאפשר ללומדי תורה ללמוד תורה בלי החיוב ללכת להתגייס. המינוח השתמטות זה לא עובדה.

            הממשלה גרמה להורדת דירוג האשראי של המדינה – עובדה.
            הממשלה? גרמה? המלחמה גרמה! זה עובדה. כל ממשלה אחרת הייתה מקבלת הורדת דירוג.

            הממשלה מנסה לבטל את מוסדות התכנון ולהרוס את הסביבה – עובדה.
            אין לי מושג על מה את מדברת.

            הממשלה גורמת למדינות המערב להחרים את המדינה – עובדה.
            לא, באים המיעוט הקולני והאלים שהפסיד בבחירות ומנסים להשפיע בדרך לא דמוקרטית להשפיע ע"י להוציא את דיבתנו רעה.

            78% מהאזרחים לא מאמינים לנתניהו ולערימת השקרנים שלו – עובדה.
            עובדה? יש רוב לממשלה וגם בכנסת.

            תקשיב לאנשי המחאה פעם, לא רק לערוץ 14 של שופרות הרעל.
            אני מקשיב לכולם. לאנשי המחאה, לערוץ 11 12 13 ו-14, לערוצי התקשורת החרדיים, וגם – לאלג'זירה,
            אני משתדל לשמוע לכולם כדי לברור מה הכי נכון, רק אני יכול להגיד לך, אנשי המחאה, הם התקוה של החמאס! הם התקווה שנתפורר, ואתם מגישים להם את זה במגש של זהב. תפתחי ברגע זה אלג'זירה (תעשי תרגום גוגל לעברית) ותראי איך אנשי המחאה זה התקווה של האוויבים שלנו, לא ביבי, לא חרדים משתמטים, אנשי המחאה!!! זה פשוט נורא נורא!!

            אהבתי

            1. חוק ההשתמטות נועד לרצות את המפלגות החרדיות, ככה שהם ישמרו את הציבור החרדי מופרד מכולם, עני ותלוי בהם. אני לא בטוחה כמה מהציבור החרדי באמת מעוניין בזה, וקולות של יוצאים בשאלה דווקא רומזים שזה ההפך. וזה שיש להם חבר דמיוני לא נותן להם לדעתי זכות לקבל פטור וללמוד את המיתולוגיה היהודית על חשבון הבנים של שאר המדינה.

              כבר היו לנו הרבה מלחמות, ואף פעם דירוג האשראי לא הורד. הדירוג הורד בגלל שר האוצר שלא מבין במתמטיקה, בכלכלה, בשפות או בשום דבר אחר. והוא הגיע למעלת שר אוצר בגלל ראש ממשלה רקוב. בגלל שעדיין הוא מעביר כספים לחברים שלו ולא לטיפול בבעיות אקוטיות כמו תמיכה ב200,000 מפונים, בישובים הרוסים, באסון שהממשלה הזו – וראש הממשלה במיוחד – אשמים בו.

              מוסדות התכנון – עבר בקריאה ראשונה, בינתיים סילמן עשתה משהו טוב ועצרה את זה
              https://www.israelhayom.co.il/news/environment/article/15219640

              אנחנו לא מיעוט קולני, אנחנו רוב האזרחים. אפילו בסקרים של ישראל היום לביבי יש רק בסביבות 20% תמיכה. הממשלה הזו היא ממשלת זדון וריקבון. מי שעושה לנו שם רע בעולם זה מטומטמים כמו אליהו שהציע לזרוק פצצת אטום על עזה, זה בןגביר שמדבר על טרנספר ומנסה לפגוע באזרחים ערבים תושבי ישראל. זה כל חברי הממשלה הדפוקה הזו.

              תמיכה בראש הממשלה האשם והשקרן –
              https://www.idi.org.il/articles/52071

              אהבתי

    2. זה פשוט מדהים כמה מטומטמים יש לנו בעם המיוחד שלנו שעדיין לא מבינים
      שההוא שמחזיק בקרנות המזבח
      מוביל גם את המטומטמים לאבדון!

      בתקווה שיגיעו לנו ימים טובים יותר.

      Liked by 1 person

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!