חצי שנה לטבח נתניהו

אני לא מצליחה להבין את זה. לא מצליחה להבין איך ממשלת הרשע והזדון ונתניהו-מחריב-ישראל לכאורה עדיין שם. אני חייבת להודות שאני די מיואשת – אני כן הולכת להפגנות, אבל הן הרבה יותר קטנות ממה שהיה לפני טבח נתניהו. ועכשיו הממשלה המחורבנת מחזירה את ההפיכה המשטרית. וכל מה שעולה לי לראש זה ספר ישעיהו, שלמרות שאני חילונית והרבה מהם דתיים וחרדים – נראה שאני מכירה אותו הרבה יותר טוב מהם:

אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה
מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים:
כַּסְפֵּךְ הָיָה לְסִיגִים סָבְאֵךְ מָהוּל בַּמָּיִם:
שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים
כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים
יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם:

ישעיהו ממשיך ואומר:

לָכֵן נְאֻם הָאָדוֹן יְהֹוָה צְבָאוֹת אֲבִיר יִשְׂרָאֵל הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי:
וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ וְאָסִירָה כָּל בְּדִילָיִךְ:
וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָּנָה:
צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה:
וְשֶׁבֶר פֹּשְׁעִים וְחַטָּאִים יַחְדָּו וְעֹזְבֵי יְהֹוָה יִכְלוּ:
כִּי יֵבֹשׁוּ מֵאֵילִים אֲשֶׁר חֲמַדְתֶּם וְתַחְפְּרוּ מֵהַגַּנּוֹת אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם:
כִּי תִהְיוּ כְּאֵלָה נֹבֶלֶת עָלֶהָ וּכְגַנָּה אֲשֶׁר מַיִם אֵין לָהּ:
וְהָיָה הֶחָסֹן לִנְעֹרֶת וּפֹעֲלוֹ לְנִיצוֹץ וּבָעֲרוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו וְאֵין מְכַבֶּה:

ואני מחכה שיגיע החלק הזה. ששוב נהיה קריה נאמנה. שיכלו הפושעים והחטאים בממשלה. אבל הזמן חולף, שרינו עדין סוררים וחברי גנבים, וראש הממשלה במיוחד אוהב שוחד ורודף שלמונים לכאורה.

כמובן, זה גם מזכיר לי את שירו של יהונתן גפן –

בשבוע שעבר נסענו להפגנה בירושלים. היו המוני אנשים, והצפיפות היתה כל כך גדולה שבכלל לא הצלחנו להגיע אל אזור הבמות או המסכים שהקרינו את הנאומים. אבל נתניהו האשם לכאורה כל כך מנותק מהמדינה, כל כך לא אכפת לו – הוא שולח את מירי רגב לטעון שיש סכנה לחייו? באמת? בהיסטוריה של מדינת ישראל נרצח רק ראש ממשלה אחד. והוא נרצח על ידי אותם אנשים שהיום הם בשלטון.

מה שאיפשר את רצח רבין הוא הלך הרוח הפרוע והפושע במחנה הימין, והמוביל של אותו מחנה היה יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו. אני משערת שנתניהו לא רצה שרבין ירצח, אבל מצד שני, הוא דאג להסית בכל הזדמנות, לשסות ולחזק את הדה-לגיטימציה של רבין למען מטרותיו הפוליטיות. נתניהו גם לא הפיק את הלקח מרצח רבין. הייתי מוכנה לסלוח אם היה משנה את דרכו. אבל גם היום לכאורה הוא (או שלוחיו) ממשיך להסית, לשסות ולייצר דה-לגיטימציה – נגד כל מי שלא מעריץ אותו ולא מקבל אותו באופן מוחלט. למשל, נגדי.

הערב, בדרך חזרה מההפגנה, מישהו שראה אותנו הולכים עם הדגלים צרח עלינו: יא שבורים! אתם הורסים את המדינה! אז רציתי לומר לאותו אדם (שהוא כנראה עיוור, או ביביסט אטום): כן, אנחנו שבורים. ממשלת הזדון לחלוטין שברה אותנו. בטבח נתניהו נרצחו כ1,500 אנשים, נחטפו 241 – מתוכם 133 עדיין במנהרות החמאס! ומאז – נתניהו וממשלת הזדון והאסון עושים הכל כדי להשמיד את המדינה – כלכלית, חברתית ובטחונית.

קראתי את הראיון עם עמית סוסנה הגיבורה והשורדת ב-New York Times. לא את כולו, כי באמצע פשוט התחלתי לבכות. וכן, לדעתי נתניהו אשם גם בזה. אולי הוא לא רצה שעמית ושאר הבנות יאנסו – אבל הוא חיזק את החמאס. לכאורה. הוא נתן להם את הכוח והיכולת לעשות את זה. הוא אשם.

חצי שנה, כושלירבאק. חצי שנה. שילכו כבר לאבדון (או לפחות לכלא) כל ממשלת הרשע.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

22 תגובות על ״חצי שנה לטבח נתניהו״

  1. מסכים! כל הכבוד שכתבת זאת בפוסט!

    מדכא עד כמה הציבור שלנו חסר אונים, במובן המילולי.

    Liked by 1 person

      1. תודה לך! מסכים עם כל מילה. מייחל לטוב. גם אני בהפגנות כמה שיכול. זה מה שאפשר לעשות כרגע לצד מאבק (אכן כך) על שמירת השפיות.

        אהבתי

  2. אני לא כל כך אוהב את הביטוי "טבח נתניהו" אבל אני מאוד לא אוהב (בלשון המעטה) את נתניהו ואת השיסוי, הפילוג וההרס שהוא הביא על המדינה שלנו.
    מקווה שנצליח להיפטר ממנו ומהמורשת שלו בקרוב, אבל ממש לא יודע איך זה יקרה – צריכים לפחות 5 אנשים אמיצים ובעלי יושרה מהקואליציה שיקומו ויתמכו בבחירות חדשות – אני לא רואה מאיפה נמצא כאלה.

    אהבתי

  3. אני לא ממש מסכימה עם הכינוי ״טבח נתניהו״ כי בסופו של דבר מי שבחר לבצע אותו זה החמאס – ולפי מה שהבנתי התכנון של הטבח התחיל שנה ומשהו מראש, כלומר בתקופת ממשלת בנט ולפיד, כך שכנראה הוא היה קורה גם אם הם היו נשארים בממשלה.

    זה כמובן לא אומר שלנתניהו אין אחריות על המצב מבחינת השיסוי וההחלשה של החברה הישראלית שעודדו את החמאס לבצע את הפיגוע – וכמובן עצם העובדה שהוא מסרב לשחרר את השלטון ומנהל את המלחמה בצורה שתואמת לאינטרסים שלו שהיא תמשך כמה שנידרש כדי שהוא לא יאלץ ללכת לבחירות.

    השאלה היא באמת איך אפשר להוריד אותו מהשלטון – בעיקר כי השותפים הנוכחיים שלו שהם החרדים והימין האולטרה קיצוני יודעים כמה הוא סחיט, ושהם לעולם לא יוכלו לקבל תנאים דומים לאלו שהם מקבלים עכשיו מהמושחת. לכן הם לעולם לא יבחרו להוריד את הממשלה הזו, ולא יאפשרו בחירות מוקדמות. תאמיני לי שאני לא אתפלא אם הם גם ינסו למנוע את הבחירות שצריכות להתקיים אם הם יחששו שיש סיכוי סביר שהן יורידו אותם מהשלטון.

    השאלה איך במצב כזה מאלצים את הכנסת ללכת לבחירות. קל מאוד להגיד ״הפגנות״, אבל עדיין מהפגנות אפשר להתעלם.

    ולגבי רצח רבין: לפני הרצח אפשר היה להגיד שאולי ביבי לא היה מודע לזה שהמצב יכול להגיע לרצח. אני הייתי אז מאוד צעירה (בת 20) ואני זוכרת ששמעתי על הרצח בוקר אחרי שהוא קרה כי הלכתי לישון מוקדם ערב ולפני ובבוקר לא הדלקתי רדיו לשמוע חדשות (ואז האינטרנט לא היה נפוץ ולא היו סמארטפונים). וכשהיא סיפרה לי על זה – היא היתה צריכה לחזור על עצמה פעמיים שלוש כי למרות כל ההתראות היה קשה לי להאמין שזה באמת קרה.

    אבל היום אחרי שראש ממשלה נרצח עם כל האבטחה סביבו – כבר קשה להאמין שזה לא יכול לקרות שוב. הרי שמת לב שכמה שעות אחרי הדברים של מירי רקב – היה מישהו שניסה לדרוס מפגינים וכמה מהם נפצעו.

    אני לא אומרת שאין בקרב השמאל אנשים שמדברים ואפילו מאיימים שהם רוצים לראות את ביבי מסולק מתפקידו בכל מחיר ובכל דרך. רק אתמול שוחחתי עם מישהו שמאמין בספקולציה שצצה לפעמים שביבי מאוד חולה והוא אשכרה מקווה שמדובר על סרטן שיוביל למותו של ביבי בקרוב עם הרבה מאוד סבל. אבל זה רחוק מאוד מאיומים קונרקטיים.

    אהבתי

    1. הלילה שרבין נרצח היה לילה נוראי. ראינו הכל בטלוויזיה, ולא האמנו שזה קורה. הרגשנו כמו באפוקליפסה איומה. ומאז דברים רק נעשים גרועים יותר, באדיבותו של המנהיג העליון.

      אבל בכל הקשור לאלימות – אני רואה שבכל ההפגנות ובכל הנאומים של מנהיגי המחאות השונות - אין אלימות. להפך, כולם מדברים על התנגדות לא אלימה.

      האלימות היחידה מגיעה או מצד שוטרים שהולכים אחרי בן גביר הפושע המורשע, או מצד ביביסטים שלוקחים את החוק לידיים ומתקיפים מפגינים.

      ואגב, זה כבר מזמן לא עניין של ימין ושמאל. ביבי איננו ימני בדעותיו. הוא כמו זיקית, יחליף דעה לפי מה שמתאים לו באותו רגע. בן גביר וסמוטריץ' הם גזענים לאומנים חולים ולא עונים להגדרה של ימין, אלא של קיצוניים מטורפים. החרדים סתם מחפשים מי שיהיה להם קל יותר לסחוט ולא אכפת להם שום דבר מעבר לזה.

      Liked by 1 person

      1. בלילה של הרצח של רבין הייתי צריכה לנסוע מירושלים לבאר שבע כי היו לי לימודים באוניברסיטה מוקדם בבוקר בראשון. לכן הלכתי לישון מוקדם, ולדעתי פיספסתי את הרצח בבערך חצי שעה או פחות כי ראיתי טלוויזיה לפני השינה. בראשון בבוקר התעוררתי כמה דקות אחרי שבע, ואמרתי לעצמי שאין סיבה להדליק רדיו כי החדשות כבר בלאו הכי הסתיימו… בשמונה היתה אמורה להיות לי הרצאה עם מי שהיתה מנהלת המחלקה שלי, והגענו אליה לא מעט סטודנטים – אבל תוך כמה דקות המזכירה של המחלקה (כך קראו לה אז, לא ״מנהלת הלשכה״ או שם מכבד דומה) נכנסה לכיתה וכתבה שפרופסור כהן לא מעבירה היום הרצאות בגלל אבל לאומי.

        יצאנו מהאולם ושאלתי את החברה שהיתה איתי בהרצאה על איזה אבל לאומי מדובר כי ממש לא זכרתי שאמור היה להיות משהו באותו יום חוץ מיום ההולדת של חברה מאוד טובה שלי.

        וכך גיליתי על הרצח, וכעסתי על אמא שלי שהיא לא חשבה להתקשר אלי להודיע לי מה קרה.

        מה שמעניין את ביבי זה להישאר בשלטון כדי שיהיה תמיד מי שיממן את ההוצאות שלו ושל בני ביתו. אידאולוגיה לא ממש מעניינת אותו, וגם לא המדינה ובמיוחד לא האנשים שבה, בין אם הם תומכים בו או לא. ואני נזכרת איך יצחק שמיר היה זה שיזם להעיף את כהנא מההכנסת, למרות שהוא שילם על זה מחיר פוליטי כבד בכך שהוא היה צריך להקים ממשלות אחדות שהיו בדיעבד לא ממש יציבות.

        יש לי מכר מהציונות הדתית שקיווה שהכלה של בן גביר בממשלה תגרום לו להתבגר ולהתמתן, ובכך הוא ישפיע על קיצונים אחרים. הוא כבר מזמן לא חושב כך.

        לדעתי גם אחת הסיבות להתארכות של המלחמה נובעת מהפנטזיה של מפלגות הימין הקיצוני של להעיף מהרצועה את כל הפלסטינים ואז ליישב אותה מחדש עם מתנחלים. בתחילת המלחמה רצה מין תוכנית כזו שבה אנשי ימין ממש האמינו שאפשר יהיה לפנות את הפלסטינים מהרצועה למצרים ואז לפנות את השטח לטובת ישראל כדי ״למנוע משם טרור״, אבל לא היתה להם שום תשובה לגבי איך אפשר יהיה למנוע טרור פלסטיני מתו מצרים בלי להרוס את היחסים הדיפלומטיים שלנו איתה (ברור שמבחינתם ההרס לא משנה כי החבר הדמיוני שלהם יגן עליהם).

        היתה אפילו תמונה של מתנחלים מסתובבים בקיבוצי העוטף בתור יישובים עתידיים של מתנחלים, בלי בכלל לחשוב על זה שבקיבוצים האלו היו לפני כן תושבים אחרים עם אידאולוגיה לחלוטין שונה. אחרי התגובה הציבורית לתמונה הזו כמובן כל זה כביכול נגנז.

        אהבתי

  4. שונה מהרגיל, פחות שמחה וצבעונית אבל חקוקים בסלע.

    הלוואי וכבר נזכה לימים טובים.

    איך אפשר להיות מנהיג ולא לקחת אחריות. לומר דבר ולעשות אחרת באופן שיטתי

    אהבתי

    1. תחזור לערוץ ביב השופכין, הידוע בכינויו "ערוץ 14", בשביל לקבל עוד מנת שטיפת מוח (אם כבר מדברים על שטיפת מוח…)

      Liked by 1 person

    2. אני כמעט ולא רואה טלוויזיה. אני רואה מה קורה מסביבי. אני לא קורבן לשטיפת מוח, אני קורבן של ממשלת הזדון. גם אם לי אישית לא קרה שום דבר מעבר לכמה שעות של אי נוחות בגלל אזעקות, זה לא אומר שאני בסדר. אני שבורה, כואבת ובוכה. וכל עוד נתניהו מתייחס אלי כאל בוגדת במדינה שלי – אני חייבת לצאת להפגין. חייבים להעיף אותו ואת ממשלת האסונות שלו לאבדון.

      וחוץ מזה, הרשימה הזו היא מיתון של הרגשות האמיתיים שלי. אולי 10% מהכאב, הזעם והכעס שיש בי כרגע.

      אהבתי

        1. אני לא מחפשת את הרחמים שלך או של אף אחד אחר. אני לא שייכת לאנשי ה"מגיע לי". את כל מה שיש לי השגנו אני ואישי בעבודה קשה. מצד שני, נמאס לי להיות זו שהממשלה כל הזמן לוקחת ממנה. אתה מצפה ממני לומר להם תודה על זה שהם פוגעים בי ובעתיד ילדיי? זו זכותי להילחם למען חיים טובים והגונים יותר. זו זכותי לחיות במדינה דמוקרטית אמיתית, בלי ממשלה שחבריה פושעים לשעבר, להווה או לעתיד.

          אהבתי

  5. קצת אירוני שמי שקוראת לטבח שערך החמאס "טבח נתניהו" מלינה על הסתה.

    אהבתי

    1. זו המורשת שלו. "מר הרס מדינת ישראל".
      כל עוד הוא לא לוקח אחריות ולא מבקש סליחה, אני רוצה להזכיר לו את האשמה שלו.
      הוא מימן את החמאס
      הוא מנע כל הידברות עם עמדות אחרות של הפלשתינאים.
      הוא אשם, והוא רק בורח מאחריות.

      אהבתי

  6. שלום לך.השמאל מ 1977,עם המהפך,החל להתארגן לחדור בהדרגה להגמוניות, ובכך הצליח בפועל להגיע לשילטון משמעותי,ואף בפועל  להקטין למינימום את יכולת הפרלמנט לבצע.יש פה יוריסטוקרטיה.בראש,בית המשפח העליון המשרת את האויב החיצוני בגלוי מקבל עתירות אויב בעת מלחמה..מי שמפלג ומשסע והביא עלינו טבח  הם שכמותך,שחושבים להגיע לשלוט ,בנגוד לחוק,ולא על פי בחירות.לשיטתך" אתה בחרתנו"!כך ביקרה אימי ז"ל,את השמאל,מלאים בעצמכם.ראינו את הפרעות בערב ויום כיפור.ביצעתם ומבצעים טרור אזרחי,מגובים בחונטות עקיפת החוק והפיכת החוק..הבגידה ב DNA ،של השמאל ,מאז ומעולם.הכל מתועד..לאחר כל הקונספציות ,מי שאיפשר את הטבח ,הם אלה שקיבלו התראות ולא פעלו,הרמטכל ראש השבכ וראש אמן.קיבלו התראות לא הכריזו על כוננות,לא עידכנו יחידות ולא עידכנו את ראש הממשלה ושר הביטחון.ולאחר הפלישה לא הופעלו חיל האוויר והצבא כנדרש.!*חאלד משעל אמר שההפגנות וההמרדה היו גורם בהחלטה לפלוש לישראל!הנה,יש תירגום.https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02bBDmjndBEPn4gj72tiiDMSwb9GocKErgh1Wf7dDkmbcRpd9t4fYf3dA9P6boQkEYl&id=100004174624512&mibextid=Nif5ozמה שמוביל את שכמותך,השינאה.אנו  הביביסטים,הבבונים,מובילים אהבת ישראל.אסתר שובל.נשלח מה-Galaxy שלי

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!