סחלב שלוש-השיניים – Orchis tridentata

 
עוד סחלב אחד לאוסף….
הפעם סחלב מהנפוצים יותר – סחלב שלוש השיניים פורח ביהודה, שומרון, גליל, כרמל, גלבוע, רמות נפתלי  ועד מורדות החרמון…
 

 
בניגוד להרבה סחלבים שמתאפיינים בשונות רבה בצבעים שלהם – הוא כמעט תמיד ורוד. פרט לשינוי קל בדרגת הורוד, אין הרבה הבדלים.
 

 
סחלב שלוש-השיניים הוא אחד הפרחים שאני מכירה מתמיד. כילדה, בכרמל – פגשתי אותו רבות.
 

 
וגם כשגדלתי ונולדו ילדי, יצאנו לטייל וראינו אותו במקומות רבים.
 
 
 
באחד הטיולים שלנו בכרמל, העננצ`יק שלי – שהיה אז בן 4 בערך – סיפר לי ש"קודם" הוא ראה סחלב מיוחד. ניסיתי לבקש ממנו תיאור, ואחרי שהוא תאר לי, פתחתי את ספר הסחלבים בעמוד של סחלב שלוש-השיניים, והראיתי לו.
"האם זה היה כזה?"
"לא, אמא!!! זה לא היה סחלב שלוש השיניים!"
 

 
כמעט נפלתי על הרצפה מרוב התפעלות.  כמה ילדים בני 4 אתם מכירים שיודעים לזהות סחלב שלוש-השיניים, ושיודעים לאמר נכון את השם שלו עוד לפני שהם נפטרים מכל שגיאות הילדות החמודות, בסגנון "חוחש" במקום חושך?!
 

 
היום, העננצ`יק שלי כבר בן 8 – ומתוך 31 מיני סחלבים בארצנו הוא פגש 30. כמוני.
…רק שהוא פחות מתפעל מהם בימים אילו. משחקי מחשב וסדרות אנימציה (בן-10 למשל) הרבה יותר מעניינים אותו…
אין דבר. אני מקווה שהבסיס שנטעתי בו מספיק איתן, והאהבה לפרחים תחזור באיזה שלב.
 

 
כל התמונות צולמו בחניון מבואות יקנעם על כביש 70 ב-10.3.2009
ולאורך דרך בית אורן בכרמל ב-28.3.2009
 
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.