סיכום 2019 בתמונות

עוד שנה מסתיימת, וכדרכי אני מסכמת את השנה בבלוג. בשנת 2019 התחלתי עבודה חדשה, ומצאתי איזון בין הישן לחדש – אני עובדת בחצי משרה בחברת מחשבים ובחצי משרה בגן הבוטני. בבלוג פרסמתי 40 רשומות,  והפעם הרבה מהן רשומות מחו"ל: סוף הרשימות מהטיול לקליפורניה, במאי 2018; סופשבוע קיצי ברודוס ביולי 2019 ושבוע (שלא גמרתי עוד לסקור) באמסטרדם בחודש ספטמבר.

בחודש ינואר, כאמור, עוד סקרתי את הטיול לקליפורניה. בעיקר את הביקור בפארק הלאומי Kings Canyon, שם פגשנו את עצי ה-Giant Sequoia ובמיוחד את הגנרל גרנט:

בחודש פברואר המשכתי לסקור את הביקור בקליפורניה – בין השאר, את הביקור בחוף ואת הפארק הלאומי פינאקלז, שם צילמתי Calochortos venustus משקיף על ה-Pinnacles, הסלעים המיוחדים של הפארק: 

בחודש מרץ גמרתי סוף סוף לסקור את הטיול לקליפורניה. כתבתי על עצי ה-Redwood, הסקוויה של החוף, והגעתי לשיא הטיול – הופעה של פול סיימון האגדי. אמנם לא רשימה אופיינית לבלוג שלי, אבל בהחלט חוויה נפלאה במיוחד.

Paul Simon

בחודש אפריל הגשמתי חלום ותיק, וראיתי פרח שכבר זמן רב רציתי לראות: אנדרוסק חד-שנתי. אמנם פרח זעיר, אבל חמוד מאד. 

בחודש מאי הצלחתי לראשונה לראות ולצלם קוקיה מצוייצת, ובנוסף פרסמתי רשומה על צמח טפילי יפהפה מהמדבר: יחנוק המדבר

Cistanche tubulosaבחודש יוני פרסמתי רשימה על מין נדיר בסכנת הכחדה: שמשונית הטיפין

בחודש יולי פרסמתי רשומה אחת, על פרפר מאד מיוחד שמעולם לא פגשתי – ואז באופן מרשים פגשתי אותו בחרמון וגם ברודוס: סנוניתן הורדניים


בחודש אוגוסט התחלתי לסקור את הטיול לרודוס, באחד המקומות המיוחדים ביותר: עמק הפרפרים של רודוס. 

בחודש ספטמבר המשכתי לסקור את רודוס. אמנם רוב הטיול היה עירוני – אך בכל זאת ראינו כמה בעלי חיים מיוחדים, למשל סרטן-נחלים רודוסי:

בחודש אוקטובר גמרתי לסקור את הטיול ברודוס – לא פרסמתי הרבה רשומות על הטיול הזה, אבל משכתי את זה זמן רב. בחודש הזה הסתכלתי על פרחי הקיץ וכמה הם דומים לפרחי הקיץ שלנו. 


בחודש נובמבר עברתי לסקור את הטיול להולנד, והתחלתי עם פרח מאד מיוחד: דמוי-עשנן צהוב

Pseudofumaria lutea

בחודש דצמבר סקרתי בעלי חיים נוספים מהולנד, למשל הסוס הזה, שהוא סוס מתפרא מזן המכונה "Konik": 


ובעצם זהו, הגענו לסוף השנה – גם לסוף העשור. קשה לי לעכל את העובדה שכבר שנת 2020, זה עדיין נראה לי מספר עתידני ומרוחק… אני מקווה שהשנה הבאה תהיה טובה, ובבלוג יהיו לי עוד הרבה פרחים, פרפרים וכל מיני! 

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

16 תגובות על ״סיכום 2019 בתמונות״

  1. מרשים ביותר ומרתק. את יודעת להביא את הדברים בצורה ברורה ונעימה לעקוב , שאפילו הדיוטות כמוני יכולים להבין ולרצות לראות עוד. יישר כוח! המשיכי גם בשנה הבאה ובעשור הבא לההנות מטיולים ולהביא את הדברים מוסברים על הנייר כפי שאת יודעת לעשות. כל הכבוד.

    אהבתי

  2. אני חושבת שאת יכולה להיות רגועה, הכל התנווט לטובה. עבדת קשה כדי למצוא את האיזון, ובדרך עשית כמה דברים מעניינים מאוד. עשור הלך עשור בא, לחיי העשורים שעוד בדרך. (עכשיו צריך לשאוף לכדים לא? יש לנו עוד כל כך הרבה דברים כיפיים לעשות עם ילדים….)

    אהבתי

  3. סיכום מרשים. מאחלת לך שנים עשירות בפרחים בעלי חיים ובכלל.
    ארץ ישראל היפה במיטבה.

    אהבתי

  4. רשימה מסכמת המזכירה את כל שהענקת לנו. תודה לך, בהצלחה והמשך טיולים וכתיבה.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!