סיכום 2013 בתמונות

כי גם לי מתחשק…

השנה לא היתה שנה מאד פוריה אצלי בבלוג. בכל זאת, היו כמה וכמה ארועים. אני אנסה להגביל את עצמי לתמונה אחת ייצוגית מכל חודש.

בינואר, התחלתי את השנה כרגיל – עם פרחים, פרפרים וכל מיני.
חגגתי יום הולדת 100 לדני קיי ויום הולדת 70 לג'ניס ג'ופלין, עם יקינתון מזרחי

יקינתון מזרחי

בפברואר היו כמה רשומות מוצלחות מאד בעיני – כמו סיור לאורך הירקון, ובדיקת הגוונים השונים של הכלניות האדומות. בחרתי להזכיר את הטיול לתבור, מפגש בלוגרים וטיול מקסים, עם המון פרחים – ובמיוחד, מרבדי כדן סגול

כדן סגול

מרץ היה חודש פחות פעיל – מסיבות טובות. נסעתי לבקר את חברתי הטובה אום נטע בקליפורניה, ובינתיים השארתי בבלוג כמה רשמים קצרים. חזרתי רגע לפני פסח ואיחלתי לכולם חג שמח עם סחלב קליפורני מקסים:

Calypso balbosa

באפריל התחלתי לסקור ברצינות את הטיול בקליפורניה. סיפרתי על הטיולים, המפגש עם החברים בלוס אנג'לס ועוד. אני חושבת שהרשימה המיוחדת ביותר מחודש זה היא סיפור האהבה של ה-Wood Duck והברכיה – סיפור שרקח מוטי בעקבות תמונות שצלמנו – עופר, גל, אום נטע, אבו נטע ואני, ובתוספת ציורים שציירה נטע.

Wood Duck & Mallard

בחודש מאי, בגלל שלל תקלות בתפוז, בקושי פרסמתי רשומות. התקדמתי מעט עם חוויותי מארה"ב – ולכבוד שבועות פרסמתי שדות זהובים של חיטה

חיטת הלחם

בעקבות התקלות הרבות בתפוז, ביוני עברתי לוורדפרס וכאן חגגתי את הבלוגולדת החמישי – עם תמונות מחבקת-עצים שצלמה אום נטע, ועם הטיול המשותף שלנו במדבריות קליפורניה.

עננת מחבקת עצים

כיון שבחודש יולי המשכתי לפרסם רשומות מהטיול למדבר – פארק עמק המוות ושמורת מדבר מוהאבי – וגם כי התמונה הזו נפלאה בעיני – הנה תמונה נוספת שפורסמה ביוני מעמק המוות, כי זו התמונה המרהיבה ביותר שצלמתי – שלג על פסגת ווינטר, וגבעות החרדל לפניהם. מתוך הרשומה "ישושום מדבר וציה" –

בחודש אוגוסט פרסמתי רשימה לימודית, שמסבירה את המושג טקסונומיה; סיפרתי על בילבו החתול המקסים שלי שנהרג בנפילה מהגג, ובסוף החודש יצאתי לסיור מיוחד ומרתק בחולות הנגב, שם פגשתי זוחלים רבים, בינהם – חומט רפואי:

חומט רפואי

בספטמבר המשכתי עם התמונות ממדבריות קליפורניה – במיוחד עץ יהושע הנפלא

עץ יהושע והר סן ברנרדינו

באוקטובר, בנוסף לעוד כמה פלאות מהמדבר – כמו ציפורים, לטאות וצמח יפהפה בשם אוקוטיו – ערכנו מפגש בלוגרים לכבוד עופר, במעין צבי. היה מאד מהנה.

חוחית וחמניות

בנובמבר המשכתי לספר על הטיול בקליפורניה – סקרתי את פארק עץ יהושע והגעתי עד למרדף אחר ה-Roadrunner. ואז אושפזתי בגלל בעיות ברכיים – מה שעצר אותי מלטייל בדיוק בתחילת העונה. בינתיים הנה נקר על עץ יהושע פורח:

Ladder-Backed Woodpecker on Jushua Tree

בחודש דצמבר חזרתי הביתה, והמשכתי עם הטיול – הפעם, חוויות מהדרך חזרה מהמדבר – Highway 1 המפורסמת של קליפורניה. לאורך הכביש פגשנו ציפורים, פרחים, פילי ים וגם לוטרות ים

לוטרת ים קליפורנית

זהו, עד כאן סיכום השנה שלי. חשבתי שאגמור כבר לסקור את הטיול בקליפורניה, אבל היום חישבתי וגיליתי שיש לי עוד 9 רשומות שאני חושבת לפרסם מהטיול הזה. הוא באמת היה עשיר ומלא חוויות!
אני מקווה שאוכל לחזור לטייל במהרה – ולהביא עוד שלל רשימות מהטבע הישראלי, ולא רק הקליפורני.

אני מאחלת לכולכם שנת 2014 טובה ומוצלחת!

מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

51 תגובות על ״סיכום 2013 בתמונות״

1. בריאות!
    הטיול ההוא בקליפורניה מכסה רבות מהרשומות שלך השנה.
    שתיהיה לך שנה טובה, מחכה שתחזרי לטייל. אולי אף תבואי עימנו לחפש סחלבים בעין אדר. אמרו לי שפתחו את השביל (לא בדקתי).

2. איזה יופי של סיכום.
    הרבה מאד רשומות פספסתי בגלל המעבר לוורדפרס. לקח לי זמן להכנס לכאן.
    יש כמה רשומות שאני חייבת לקרוא.
    איזה יום אני פשוט אתיישב על הבלוג.
    שיתוף מעולה.
    תודה

3. יופי של סיכום – אני מקווה ששנת 2014 תהיה מאוד מוצלחת בבלוג ובחיים שמחוצה לו עם הרבה טיולים ופרחים (ועוד כל מיני)

4. תזכורת נעימה לרשומות השנה החולפת. התמונה עם ה- Road runner הכי מקסימה ומשום מה אני לא זוכרת שראיתי אותה.
    הרבה בריאות ורשימות מענינות בשנה החדשה.

5. איזה סיכום שנה מלבלב. החומט נראה נהדר ובגלל הלוטרות הפרחים ומה לא.
    כף היה לטייל אתך מקווה שתשובי מהר לטפס בין הפרחים .
    שתהיה לך שנה אזרחית נהדרת.

6. תמונות נהדרות הבאת לנו לסיכום. תודה.
    ואני מקווה שבשנת 2014 הבאה עלינו לטובה- תביאי לנו רשומות יפות ומעניינות לא פחות.
    שיהיה רק טוב

7. העים להיזכר. התמונות "עדיין" כל כך יפות. שנה חדשה מוצלחת מאושרת ובריאה והעיקר שתשובי לאיתנך.

8. השנה שעברה היתה נפלאה מבחינת הטיולים והתמונות.
    אני מאכך לך שעם פרוש השנה האזרחית החדשה תהני מהרבה בריאות ואושר ותמשיכי בטיולייך הנפלאים.
    כל טוב לך עננת.

9. כל הכבוד, עננת, שהצלחת לצמצם את עצמך לתמונה בודדת לכל חודש. אני נכשלתי בכך לחלוטין (אף שניסיתי).
    חוצמזה, נראה לי שהטיול בסביבה שלנו הזין אותך בהרבה חוויות ותמונות משמעותיות. סיבה רצינית לתכנן את הטיול הבא 🙂

איחולים לשנה מוצלחת וטובה
    ושבעיות הברכיים יפתרו במהרה

1. זה היה קשה, אבל בסופו של דבר עמדתי בזה בכבוד… מצד שני – אני לא הגעתי עדיין לעשרות אלפי תמונות לשנה כמוך…
      הטיול בסביבתכם היה מדהים, ואני אשמח לחזור – אם כי כרגע אנחנו מתכננים שוב את החוף המזרחי…
      תודה לך, ושנה מצויינת!

1. ואולי הגיע הזמן לחשוב גם על החוף המערבי?
        כפי שראית בעצמך, יש פה בסביבה הרבה מה לראות. ואני יודע שבכמה ימים שהיו לכן, ראיתן רק מעט מההיצע.
        שווה לפני שהצעירים יגדלו לכם.

10. סיכום מצוין של המיטב שבמיטב!
    נהנתי להזכר בתמונות ובסיפורים המקסימים
    שתהיה לך שנה נהדרת עם הרבה טיולים ותמונות חדשות!

11. יופי של סיכום!! ואני שמחה להגיד שגם אצלך אני זוכרת את הרשומות המדוברות והמוזכרות.. כן.. אנחנו מכירות כבר מעל שנה (בבלוגיה לפחות) וכיף לי ללוות את כל טיולייך גם אם רק בתמונות .. וחלק ממש (כמו במפגש :-))
    מאחלת לך שהברכיים תחלמנה במהרה!!!
    שתחזרי לטייל ולשתף את כולנו בצילומים המרהיבים ובמידע המעניין והמקסים !
    שתהיה לך ולמשפחתך שנה נפלאה!! ♥

12. תמונות יפהפיות. הכי אהבתי את זו של המדבר עם ההרים המושלגים ברקע. בטח זו היתה חוויה מדהימה לראות את זה ב- Live!
    מקווה שאת בריאה ומתפקדת, כי בהחלט הגיע הזמן לתכנ את המפגש הבא!
    שתהיה שנה אזרחית מהנה ומלאת חוויות טובות!

13. סוף סוף ברכת יום הולדת, שתמשיכי לאגור עוד ידע ומראות נפלאים ותמונות שלהן, כגון
    התמונות המרהיבות המוצגות כאן, ובכלל בבלוג שלך , כמו טפות מים הנאגרות בענן
    וגם להמשיך בהפצת הידע שלך כמו עננן שמוריד גשם ובעניין הרגליים שלך.
    אם להעריך לפי הנסיון של אמי בהחלט יש תקווה שהם יחזרו לתקד כהלכה
    ושתשובי לטפס על הגבעות כמו 🙂 יעל.בקו הבריאות

1. תודה לך 🙂
      בחודש ממוצע אני מפרסמת 10 רשימות – הפעם היו כמה חודשים שבהם פרסמתי רק 5… אבל מצד שני, היה מגוון רחב.

14. איזה יופי של סיכום.
    אני משתדלת לעקוב כמה שאפשר כאן בבלוג – אבל לא תמיד זה אפשרי – והסיכום ככה נתן לי הצצה וראיתי שבסה"כ אני די מתמידה פה בבלוג…

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!