פרחים לצד הכביש – Highway One

IMG_1281

כמו שכתבתי, היו לנו כל מיני עצירות לצד הכביש, בהן מצאנו שלל פרחים מקסימים.
ולכן יהיו לי כמה רשימות של פרחים שפגשנו. אני מתחילה עם פרחים מקומיים, אחר כך יהיו גם מינים פולשים. 

IMG_1342

כיון שברשימה הקודמת דיברתי על תורמוס, נראה לי טבעי להמשיך עם משפחת הפרפרניים. 

IMG_1286

הפרח הראשון להיום הוא טופח פסיפי – Common Pacific Pea – או בשמו הלטיני – Lathyrus vestitus. כבר פגשתי אותו בקניון סולסטיס, הוא נפוץ למדי ובולט בשטח. זהו טופח גדול ומרשים. 

IMG_1341

פגשתי גם תורמוס נוסף – גדול יותר מתורמוס הואדיות. זהו מין רב שנתי. 

IMG_1311

שימו לב לעלים שלו, הם בעלי גוון כסוף, ובאמת, שמו של התורמוס הזה הוא תורמוס כסוף – silver Lupine, ששמו הלטיני  Lupinus albifrons.

IMG_1312

הפרח הבא הוא מין נוסף של Acmispon – פגשתי מינים קרובים לו במדבר, בפארק עץ יהושע. 

IMG_1552

המין הזה יפה יותר, כשהפרחים מזדקנים הם משנים צבע לאדום וזה מאד יפה בעיני. שמו הלטיני הוא Acmispon glaber ושמו העממי – Deerweed

IMG_1558

וממשפחת הפרפרניים, אני עוברת למשפחת השפתניים. את הפרח הזה פגשתי בטיילת פילי הים – 

IMG_1085

זהו אשבל נפוח – שמו הלטיני Stachys bullata.  

IMG_1087

השפתני הנוסף הוא מין של מרווה – שמה העממי הוא Black Sage, כלומר מרווה שחורה; ושמה הלטיני Salvia mellifera שבעצם, פרושו – מרווה דבשית. 

IMG_1549

פרח נוסף שפגשתי קרוב לחוף, הוא הפרח הזה – ממשפחת הארכוביתיים. 

IMG_1129

זהו Eriogonum parvifolium, ששמו העממי  – Seacliff Buckwheat, כלומר – כוסמת מצוקי הים. 

IMG_1130

הצמח הבא הוא שבטבט – שמו הלטיני Equisetum (יש כמה מינים ואני לא בטוחה איזה מהם פגשתי) – 

IMG_1331

השבטבט הוא מאובן חי. צמח ללא פרחים, קרוב לשרכים – שלא השתנה מאות מליוני שנים.
בארץ יש שני מיני שבטבט – שבטבט גדול ושבטבט ענף.

IMG_1332

עוד פרח נחמד הוא תות שדה – ובקליפורניה הוא פורח בר.  הוא מאד נחמד – 

IMG_1491

תתארו לכם כמה נחמד יהיה להגיע אל החלקה הזו חודש אחרי הפריחה, כשהכל מלא תותים אדומים וטעימים: 

IMG_1490

הרשימה מתארכת לי, ולכן עם עוד תמונות של המרווה והטופח אני אגמור להיום.
את התמונות צלמתי לאורך ה-Pacific Coast Highway, בתאריך 14.3.2013

IMG_1550

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.
תודה רבה לחברי California Native Plant Society שעזרו לי לזהות את הפרחים!

IMG_1308

35 מחשבות על “פרחים לצד הכביש – Highway One

  1. איזה יופי!
    בהחלט מכיר אותם מקרוב. נראה לי שהטופח שאני פגשתי הרבה יותר ארגמני, יותר עמוק בצבעים שלו. זוכרת?

    תודה, יקרה

    אהבתי

    • תודה 🙂 באיזור שלכם יש בערך 10 מיני טופח, ועוד 10 מיני בקיה שגם היא דומה… יכול להיות שראית משהו מהם.
      חוץ מזה, צבע לרוב הוא לא סימן הגדרה מספיק טוב. כמות מינרלים וחומצות וחנקות בקרקע עלולה לגרום לשינוי צבע.
      אני שמחה שנהנית!

      אהבתי

  2. כל הכבוד לך על העין החדה למציאת הפרחים, היד היציבה לצילומם וההשקעה בזיהויים…

    נקבע טיול לשם כשלתות יהיו פירות? 🙂

    אהבתי

  3. מילים: אוריאל אופק
    לחן: אלברט פיאמנטה

    העולם הוא גדול ופתוח
    בו כל כך מעניין לבלות
    לא כדאי בו לנוח, אך כדאי בו לנוע
    ודברים נפלאים לגלות.

    דני דינה הולכים בצידי הדרכים
    ולפתע שם עף מטוס קל כנף
    עננים במרום וחיוך של חלום
    ופתאום כל דקה נגלה הרפתקה.

    בואי דינה נצא מן הבית
    ונבוא אל ממלכת הרחוב
    נשלב הידיים ונפקח העיניים
    לגלות נפלאות עד אין סוף.

    דני דינה הולכים…

    אהבתי

  4. מרתק. יש פרחים שלא היכרתי עד כה. מזל שאת ישנה ללמד עוד ועוד על העולם המרשים הזה.
    השבוע הייתי בהרצאה מאלפת של מרצה: פרופ' דניאל חיימוביץ, מנהל מרכז מן למדעי הצמח באוניברסיטת תל אביב
    כיצד יודע צמח הכשות הטפיל להבחין בין צמח עגבנייה לעשב חיטה? האם הוא מריח עגבניות? כיצד קובע פרח הדיוניאה לוכד הזבובים מתי לסגור את המלכודת שלו? האומנם הוא מצליח להרגיש את מדרך רגליו הזעירות והדקיקות של חרק? וכיצד יודעים עצי הדובדבן מתי עליהם לפרוח? האומנם הם זוכרים את מזג האוויר של החודשים הקודמים?

    לרגל צאת ספרו "צמח – מה הוא יודע?" (הוצאת מטר), יציג הביולוג דניאל חיימוביץ' מאוניברסיטת תל אביב תמונה מסקרנת ומפורטת של הדרכים שבהן חשים הצמחים את העולם – החל בצבעים שהם רואים וכלה בלוחות הזמנים שלפיהם הם חיים.
    היה מרתק.
    שתהיה שנה אזרחית נהדרת עם עוד הרבה גילויים:)

    אהבתי

  5. פינגבק: פרחים לצד הכביש בקליפורניה – חלק שני | פרחים, פרפרים וכל מיני

  6. התותים היו בשטח ציבורי?
    גדלו סתם.
    ניסיתי כמה פעמים לגדלם ולא הצלחתי.
    והצילומים מאוד יפים, אהבתי במיוחד את הטופח הראשון, הצילום השלישי.

    אהבתי

  7. אני כל כך אוהבת את הבלוג שלך שהוא אהבת טבע לשמה. לאחרונה רבים מהבלוגים שאני קוראת מנסים למכור לי משהו והמקום שלך נקי כל כך.

    אהבתי

    • חחחח 🙂
      פרחים זה עוד קל, תנסה לזהות חרקים ועכבישים… זה באמת מסובך.

      אני נעזרת במומחים – היום, בעידן האינטרנט, קל למצוא מקומות שאפשר לשאול בהם, ולקבל תשובות – וגם לבדוק את התשובות מול מקור אמין, כדי לוודא שהן לא קשקוש 🙂

      אהבתי

  8. פינגבק: סיכום 2013 בתמונות | פרחים, פרפרים וכל מיני

  9. איזה יופי של צבעוניות!
    נראה שצידי הדרכים מלאים בדברים מקסימים וגם שהיית ממש בעונה הנכונה – איזה שפע 🙂

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

