New and Old Londoners

 

רגע לפני שאני מתחילה – אם לא קראתם ולא שמעתם, ביום שישי האחרון מחלת הסרטן גזלה מאיתנו בלוגרית מדהימה – המיזנטרופית.
רציתי לכתוב משהו, אבל עפר ומוטי כתבו יפה יותר. מוזמנים לקרוא. 


DSCN1637

אני ממשיכה עם הטיול בפארקים במרכז לונדון.
כמו שספרתי, ראינו שועלים לילה אחד מחלון החדר שלנו – אך לא צלמתי אותם. ראיתי וצלמתי בעלי חיים אחרים, ועליהם אספר הפעם. 

רוב בעלי החיים שראינו היו ציפורים – בעיקר עופות מים (שכבר הקדשתי להם שלוש רשומות: אחת, שתים, שלוש) ועקעקים (כמו בתמונה הבאה) 

היו גם צפורי שיר נוספות, שרובן ברחו ממני… אחת הספקתי לקלוט, והיא מצויה גם בארץ: קיכלי רונן – שבאנגלית שמו Song Thrush ובלטינית Turdus philomelos

DSCN8468

המינים הפולשים לא פסחו על לונדון, ופגשנו דררה מצויה – Rose Ringed Parakeet – ששמה הלטיני Psittacula krameri. מוצאה של הדררה הוא בהודו ובאפריקה המשוונית, אבל כיום אפשר לפגוש אותה בהרבה מאד מקומות בעולם. אצלינו היא מאד נפוצה. 

מכל הפרפרים שראיתי – שהיו בעיקר סטיריות חומות – הצלחתי לצלם שניים. הראשון הוא פרפר ממשפחת ההספריות שלא הצלחתי לזהות, אני יכולה רק לספר לכם שהוא יושב על פרח ערברבה – 

השני הוא סטירית קטנה ונחמדה, ששמה באנגלית Meadow Brown ובלטינית – Maniola jurtina. היא קרובה לסטירית הפקוחה שלנו. 

DSCN8441_Maniola jurtina

ההפתעה שלנו היתה… שלא פגשנו הרבה סנאים. היו כמה, פה-ושם – אבל ממש לא הרבה. וזה הפתיע אותנו, כי אנחנו זוכרים שבטיולנו הקודם בלונדון, אי שם בראשית שנות ה-90, ראינו המון סנאים – בכל הפארקים ובכל הסביבה. 

הפעם ראינו סנאים, אך באופן יחסי – ממש בודדים.
אני יודעת שסנאים מסתדרים טוב בסביבה אנושית. יכולים להעיד על כך מליוני תושבי ניו יורק, לוס אנג'לס וערים גדולות נוספות. הם גם מוגדרים כמזיקים, כי הם נוהגים ללעוס את הציפוי של כבלי חשמל. 

אז התחלתי לבדוק – ומצאתי. מסתבר שסנאי הבר הבריטי הוא הסנאי האדום. סנאי מקסים שצבעו ג'ינג'י כהה.
הסנאים האפורים – מוצאם במזרח ארה"ב, והם הובאו ללונדון בסוף המאה ה-19. 

DSCN1649

 

מאז הם התרבו והתפשטו – והפכו להיות מין פולש. הם מתחרים בסנאים האדומים על מקורות המזון ואתרי המחיה ו…מנצחים. באנגליה הסנאים האדומים הפכו למין בסכנת הכחדה. 

לפי ההערכות, הסנאי האדום עלול להכחד מבריטניה בתוך 20 שנים. ממש בקרוב.
ולכן הבריטים החלו לנסות לטפל בנושא. 

לא שזה יהיה קל. ישנם – לפי ההערכות – כחמישה מליון סנאים אפורים ברחבי אנגליה, ורק כ-140,000 סנאים אדומים. 

אני משערת שהעובדה שראינו פחות סנאים הפעם, היא פשוט כי התחילו במאבק לשלוט בכמויות שלהם. אני בהחלט מאחלת לבריטים הצלחה במאבק הזה – כי כמה שהסנאים האפורים חמודים, אני אשמח לפגוש סנאי אדום בביקור הבא באנגליה! 

DSCN8340

את התמונות צלמתי ברחבי הפארקים של לונדון, בסוף יוני וראשית יולי 2015.

מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

DSCN8442

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

25 תגובות על ״New and Old Londoners״

  1. היי עננת, מופלא בעיני מה שאת רואה ואיך שאת מעבירה את כל היופי הזה והדקויות. בפרסום קודם שלך הזכרת אגרוסטמה. יש לי מלא זרעים – את יכולה לקבל. בכל מקרה שנה טובה של בריאות ושמחה!

    אהבתי

  2. יופי. אף על פי שהסנאי האפור מהווה מטרד באנגליה, הוא נחמד והתמונות שלך מוצלחות. אהבתי את הערברבה וההספרית.

    אהבתי

  3. חיה חמודה אבל במקרה זה גם אני בעד האדומים… (ונגד הנזקים בני האדם גורמים)
    תמונות יפות

    ומאוד עצוב שמיזי נפטרה… 😦

    אהבתי

  4. תודה על רשומה מעניינת. יש לי שאלה. האם את מדברת על הסנאים כבעלי חיים המסתובבים חופשיים בפארקים הלונדוניים , ואם הם כל כך רבים (האפורים) האם הם לא פולשים לבתים ולחצרות (כמו שאצלנו למשל – החתולים?)
    ואם הם רק בפארקים – אז מה הוא המזון הנפוץ עליהם ? האם הם נטמעים בין בני אדם?
    אהבתי את הצילומים של הפרפרים והצפרים….

    אהבתי

    1. הם בהחלט פולשים גם לחצרות ולבתים, וגורמים נזקים.
      בטבע הם ניזונים מקליפות עצים, אגוזים וזרעים – אבל גם טורפים חרקים פה ושם.
      אם הם ימצאו גינת ירק או עץ פרי, הם יחזרו לשם ויהנו מהשלל.
      תודה לך!

      אהבתי

  5. עצוב מאוד הליכתה של מיזי. ת.נ.צ.ב.ה
    והסנאי מקסים, זוכרת אותם בצנטרל פארק 🙂 באמת צריכה להעלות כמה צילומים . צריכה זמן. ותודה לרשומה מקסימה. סוף שבוע נפלא

    אהבתי

  6. הפתיע אותי באמת בהתחלה שהסנאים הבריטיים נראים בדיוק כמו הקליפורנייים. עכשיו הכל ברור:). תודה על התמונות וההסברים.

    אהבתי

  7. סנאים הם כאלה חמודים! מפתיע ומצער לשמוע על הסנאי האדום. לפני קרוב ל-20 שנה גרתי כמה חודשים באנגליה, לא מאוד רחוק מלונדון ובחצר התרוצצו לי חופשי סנאים אדומים.

    אהבתי

  8. נשמע לי נחמד לראות שועלים. תמונות יפות, אני מסכים עם כל מלה בתגובתו של מוטי
    ברשומה זאת, אוסיף שאני מניח שהסנאים האדומים חמודים לא פחות. שיהיה לאנגלים בהצלחה
    בשמור הסנאי האדום, ובמאבק בס. האפור [ובדררות.]
    מצפה לזהוי של ההספרית

    נ.ב יש ברשומה 2 חצאי שמות [מלה 1 מתוך 2] של מיני בעלי חיים שצלמת ברשומה זאת
    שמשכו את תשומת לבי, מסבה אישית שלא אפרט כאן…
    [1 מהם רשמתי לך במסר שענית עליו… ] שבוע טוב עננת

    אהבתי

  9. אחת החיות הכי חביבות!
    לא הייתי מודעת לעניין, לדעתי גם אני ראיתי רק אפורים ולא חומים.

    אהבתי

  10. כמה נחמד לראות את הטבע האורבאני, וכמה כיף לקרוא ולראות אותו אצלך בבלוג 🙂
    יופי של סקירה עשית. נקווה שיצילו את הסנאים האדומים.
    חוצמזה, שוב נעצבתי על מותה של מיזי, ושוטטתי דרך מוטי לרשומת החיקויים הנפלאה שלה. כה חסרה..

    חג שמח, יקרה!

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!