לפופית החצים – Ipomoea sagittata

 

 
פרחי הסתיו מתחילים לפרוח, אבל פרחי הקיץ עדיין כאן. והם אפילו מפתיעים לטובה – בגודלם וביופים.
בשבת האחרונה טיילנו בנחל תנינים, והופתענו לראות את לפופית החצים פורחת!

 למרות השם המזעזע, לפופית החצים – ממשפחת החבלבליים – זה פרח מקסים. פרח ענק, בקוטר של 15 ס"מ בערך, גדל במקווי מים, ופורח – ככה ראיתי – לאורך הקיץ. זהו צמח מטפס, שמטפס על שיחים אחרים ומלפף עצמו סביבם. כנראה בגלל זה קראו לו "לפופית"…  

 

 
פגשתי אותו בשמורת כרי נעמן, ליד עכו, ב12.6.2008 – וכאמור, פגשתי אתו שוב, בשבת האחרונה בנחל התנינים.

אז רגע לפני הגשם הראשון, (נו, שיבוא כבר! ) שיביא סתווניות, כרכומים, חלמוניות – אני נזכרת שעדיין חם, ושאנחנו עדיין בשלהי הקיץ…
 

 
התמונות צולמו בכרי נעמן, 12.6.2008 ובנחל תנינים, 6.9.2008.
כתמיד, אתם מוזמנים להקליק על התמונות ולהקיש על F11 על מנת לראות אותן בגודל מלא.

 
4 מחשבות על “לפופית החצים – Ipomoea sagittata

  1. פינגבק: שנה טובה, תשע"ח | פרחים, פרפרים וכל מיני

  2. אני לא יודע איך נראית הפקעת, אבל הפרח נראה מאד יפה ומרשים.
    ובהקשר למשפחה של הצמח, מראה הפרח אכן הזכיר לי חבלבל.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

