סם-כלב מזרחי – Trachomitum venetum

היום מצאתי לי עוד פרח ממשפחת הפרחים בעלי השמות האיומים. קוראים לו:

 

 

סם כלב מזרחי

 

 

ולמה, לעזאזל, קוראים לו כך?
לפי מה שהסבירה לנו הגר לשנר – סם-כלב הוא ממשפחת ההרדופים – שברובם הם צמחים רעילים. בצמח הזה השתמשו על מנת להרעיל כלבים.

 

 

יחד עם זאת, ובלי קשר לשימושים המצערים הללו – הפרח עצמו הוא מקסים במיוחד. כמו קרובו ההרדוף, גם הוא זקוק להרבה מים, וגדל באיזורי נחלים. אך כיון שהנחלים בארצנו מתמעטים, גם הצמח הנפלא הזה מתמעט יחד איתם.

 

 

אני פגשתי אותו בשמורת כרי נעמן, דרומית לעכו. אני יודעת שהוא פורח גם באיזור מעיין צבי – אם כי שם טרם חיפשתי. והוא פורח בקיץ! כן, כן – כשהכל יבש, הולכים לנחלים ולמקווי המים , ושם פוגשים יופי של פרחים!
הנה שדה של סם-כלב:

אבל אל תשארו מרוחקים כל כך… לא לא! בואו, תתקרבו אליו – ותריחו את הפרחים. ריח נעים, פשוט תענוג!

וחוץ מזה, מרחוק לא רואים כמה הם חינניים! צריך להתקרב, לתחוב את האף פנימה ולשאוף עמוק. ההנאה מובטחת!

את התמונות צילמתי בשמורת כרי נעמן בתאריך 12.6.2008
תוספת מאוחרת: עוד תמונות מפארק אפק, 27.7.2008

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

2 תגובות על ״סם-כלב מזרחי – Trachomitum venetum״

  1. פרחים יפים מאד, עוד צמח שנחמד להכיר. קראתי עליו עוד קצת בעקבות רשומתך זאת.
    ממה שקראתי מסתבר שגם משתמשים בו ברפואה.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!