טיול מקסים בקניון מיטשל – Mitchell Canyon

 

המקום הראשון ש-Mamma Quail לקחה אותי אליו כשביקרתי אותה בשנת 2013, היה הר דיאבלו – Mount Diablo. באופן מדהים, גם הפעם הטיול הראשון שלנו היה אל Mount Diablo. 

הפעם לא עלינו אל הפסגה, אלא הלכנו לטייל באחד הערוצים התחתונים יותר בהר – קניון מיטשל – Mitchell Canyon. זהו מסלול מקסים ולא קשה, ומלא פרחים מיוחדים. 

כבר בתחילת המסלול ראינו מעלינו נשר – Turkey Vulture ששמו הלטיני Cathartes aura ומהעצים הקרובים שמענו פטפוט – נקר הבלוטים (Melanerpes formicivorus) שהכרתי בטיול עם גל, מכין מחסני בלוטים לחורף. 

מסביבנו ראינו הרבה פרחים סגולים מנקדים את הסביבה: זהו פרח שנקרא Triteleia laxa, ובשמו העממי – Ithuriel's spear – חניתו של איתוריאל – על שם דמות מלאך מסיפורי הקבלה, שנלחם בשטן באמצעות חנית. 

ופה ושם פרחו גם פרחים ורודים-סגולים, חלקם חלקים – אבל חלקם עם דוגמאות מעניינות על עלי הכותרת: זוהי קלרקיה סגולה – השם הלטיני והשם העממי הם זהים פה – Clarkia purpurea – Purple clarkia. הקלרקיה קרובה לערברבה שגדלה אצלינו, הן גם דומות מאד במראה – רק שלא ראיתי עדיין ערברבה עם דוגמאות כאלה: 

אחד העצים היפים באזור התחיל לפרוח: זהו California Buckeye – ששמו הלטיני Aesculus californica ואני מתכננת רשומה מלאה עבורו. 

ולמרגלות העץ פגשתי מכרים ותיקים: האחת, "חסת" הכורים – שכתבתי עליה לפני 5 שנים: Miners' Lettuce – Claytonia perfoliata

ולא רחוק ממנה ה"דוקים הכחולים" – Dichelostemma capitatum – Blue Dicks: 

פגשנו גם פרח שבמבט ראשון נראה דומה לדוקים הכחולים, ובקבוצת California Native Plants Society זיהו לי אותו באמת בתור קרוב של הדוקים – שמו העממי הוא Ookow, שם שכנראה מגיע מהשפות של האמריקאיים הילידים (Native Americans) ושמו הלטיני Dichelostemma congestum, כלומר מין אחר מאותו סוג כמו הדוקים הכחולים. הפרפר שעמד עליו הוא ממשפחת הנמפיתיים, פרפר ששמו העממי הוא Checkerspot, כלומר כנראה מהסוג Euphydryas sp – אבל אני לא יודעת בדיוק. אם יזהו לי אותו, אעדכן. 

ומובן שפגשנו גם את המכחולים האינדיאניים – Indian Paintbrush – והפעם זו Woolly Indian Paintbrush – או בלטינית, Castilleja foliolosa

הסוג של ה-Indian Paintbrush, כלומר Castilleja זה סוג גדול ביבשת אמריקה – יש מעל 200 מינים, החל באלסקה בצפון ועד הרי האנדים בדרום. הם שייכים למשפחת העלקתיים, וכמו שהשם מרמז – כן, הם טפילים. הקסטילחה (זה שם שהוא ספרדי במקור – על שם פרופסור לבוטניקה בשם קסטילחו) היא טפיל-למחצה, כלומר – השורשים שלה יונקים חומרי הזנה מצמחים אחרים, אבל יש לה עלים ירוקים והיא עושה פוטוסינתיזה. 

מין אחר של קסטילחה שפגשנו, פרח בורוד: בתמונה הבאה אפשר לראות Castilleja densiflora, כלומר קסטילחה צפופת-פרחים. משום מה, השם העממי של הפרח הזה הוא Owl's clover, כלומר תלתן הינשוף, למרות שאין שום קשר בין הקסטילחות לתלתנים. אולי רק קשר טפילי…. 

ואם כבר הגענו אל העלקתיים, פגשנו בצד השביל גם עלקת אמיתית, כזו שלא מבזבזת זמן על פוטוסינתזה אלא גאה בטפילות שלה: זוהי עלקת מאוגדת, או בלטינית: Orobanche fasciculata

הרשומה מתארכת, ואפילו לא הגענו לחצי מהמינים שפגשנו בשביל, ולכן אמשיך ברשומה הבאה.
רק אוסיף את המכשפה הכחולה – שבעצם היא מין של סולנום – Solanum umbelliferum, והשם העממי הוא Blue Witch. 

את התמונות צלמתי בקניון מיטשל, במורדות הר דיאבלו – Mitchell Canyon in Mount Diablo State Park בתאריך 7.5.2018. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא. 

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

12 תגובות על ״טיול מקסים בקניון מיטשל – Mitchell Canyon״

  1. רשומה נהדרת על מקום מקסים! אני חוזרת לשם כל אביב, יש דברים שחוזרים על עצמם ויש שינויים משנה לשנה. מעניין לראות את התנודות בטבע.

    אהבתי

  2. איזה יופי. מקום נהדר.
    כשבקרתי שם , גם אני פגשתי וצלמתי את הצמחים שהבאת…
    ותודות ונשיקות למארחים הנהדרים.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!