פילי ים – Northern Elephant Seal – Mirounga angustirostris

אחרי שנהנינו הלוטרות, המשכנו צפונה לאיזור העיירה San Simeon. שם עצרנו במפרץ חניה לצד הדרך – והלכנו לראות פילי ים.

פילי ים הם יונקים ימיים, קרובים של כלבי הים ואריות הים – אך גדולים יותר.

את השם "פילי ים" הם קבלו בגלל החוטם הארוך (והמשעשע) של הזכרים – שנראה כמו התחלה של חדק פיל. אספתי כמה חוטמים להנאתכם:

elephantface

החוף שהגענו אליו הוא חוף צר וחולי, שמעליו יש מצוק. ישנה טיילת נוחה מעל המצוק – וכך אפשר לטייל בטיילת ולצפות בפילי הים בלי להפריע להם.
לחוף עצמו אסור לרדת – מצד אחד, כדי לא להפריע לפילי הים, ומצד שני – זה מסוכן!

SONY DSC

פיל ים זכר בוגר מגיע למשקל של שניים וחצי טונות, ולאורך ארבעה מטרים. והם אולי נראים מגושמים, אבל כשהם חשים מאויימים, הם מתקיפים.
פיל ים מסוגל להגיע למהירות 8 קמ"ש. בהתחשב בעובדה שמהירות הליכה ממוצעת של בני אדם היא 5 קמ"ש והחוף חולי –  אמנם אפשרי לברוח ממנו, אבל למה להסתכן בכך?

כשאנחנו היינו שם – רוב פילי הים על החוף היו צעירים. לפי מה שהסבירו לנו המתנדבים באיזור, זו עונה שבה רוב הבוגרים יוצאים למרחבי האוקיאנוס ומי שנשאר בחוף הם הצעירים שלא שוחים עדיין מספיק טוב.

מספר מועט של בוגרים נשארים איתם – לצרכי הגנה וללמד אותם לשחות. אבל הרוב המכריע הוא באמת צעירים.

רובם סתם מוטלים על החוף – כמו שקי עור גדולים ומוזרים. אבל פה ושם יש פעילות, שנחמד לצפות בה ולתעד אותה. למשל, פיל ים צעיר המתחזה לבלרינה,

או זוג צעירים שמשחקים במים –

החוף שהיינו בו הוא שמורה שבה פילי הים יכולים להתנהג בטבעיות ללא הפרעה. לאורך הטיילת למעלה נמצאים מתנדבים מעמותת "Friends of the Elephant Seals" והם מסבירים לעוברים ולשבים על פילי הים, על אורח חייהם ועל השמורה הזו.
המתנדבים המליצו לנו לחזור בפברואר, כדי לראות את הזכרים והנקבות מזדווגים; וגם בדצמבר, כדי לראות את הנקבות ממליטות.
לפי מה שהם סיפרו, הנקבות ממליטות ממש על החוף – אפשר לעמוד לאורך הטיילת ולצפות בהן וזה מאד מרגש.

אנחנו המשכנו עד קצה הטיילת ושם פגשנו כמה זכרים בוגרים.

SONY DSC

ראינו צמד זכרים עסוקים במאבקי כוח – שואגים זה על זה (הקולות שלהם הם בהחלט שאגות) ומאיימים זה על זה.
הסרטתי אותם, אבל לצערי המצלמה שלי הפסיקה להקליט קולות, אז אני נאלצת להסתפק בתמונה –

בYoutube יש סרטונים רבים על פילי הים בסן סימאון, אני אצרף אחד נחמד של הBBC –

ואם אתם רוצים עוד תמונות, עופר D ביקר באותו חוף לפני שנה וחצי.

את התמונות צלמנו, אום נטע ואני, בחוף פילי הים ליד סן סימאון, בתאריך 14.3.2013
תודה לאום נטע על הרשות להציג את תמונותיה!

מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

47 תגובות על ״פילי ים – Northern Elephant Seal – Mirounga angustirostris״

1. איזה חיות מוזרות… האף הזה שנופל לתוך הפה מאוד מוזר. מעניין מה הסיבות האבולציוניות להתפתחותו.

מאוד מרתק. אשמח מאוד לראות אותן בטבע גם. אולי אצטרף לעמותה 🙂

1. אני חושבת שהחדק הזה גם נותן יותר עצמה ותהודה לשאגות שלהם. זה בטח עוד חלק מהסקס-אפיל …

2. חיות מרשימות ביותר! בדצמבר השנה כבר לא אראה אותם, אבל אולי אחזור לשם בפברואר.

3. נהדר! איזו חיה מרתקת ומוזרה.
    החוטם שלהם באמת מוזר…
    פיל הים הבלרינה שצילמת גרם לי לחייך 🙂 יצורים חביבים ביותר!

4. בעל חיים מיוחד ומוזר כאחת.
    פגשתי אותו במקום בו את פגשת אותו כמו גם בדרום אמריקה. הפוזות למצלמה נהדרות:)
    ממש נשיונאל גיאוגרפיק.
    מקווה שאת לא סובלת יותר מידי מהכפור שיש כאן
    יום חמים

5. תמיד קראתי להם קרציות מים, כשמבדילים בינהם לפי הגדלים (אריה, פיל, כלב…
    תמונות נהדרות-כרגיל:)

6. תמונות נהדרות ומרשימות עננת.
    שמעתי על החוף הזה אולם עדיין לא יצא לי לבקר בו.
    הוספתי אותו לרשימת האתרים החשובים שלי והוא בוודאי יזכה לביקור ממני בקרוב.
    תודה על השיתוף:-)

1. תודה לך – בשבילך זה באמת לא מאד רחוק, טיול של יום אחד בסופשבוע – אני בהחלט ממליצה על הטיול, ועל שיחה עם המתנדבים המקסימים שם.

7. הם בהחלט מזכירים שקים גדולים ונפוחים.
    אוסף החוטמים מזכיר לי את הקטע מתוך "הקומדיה האנושית "של סרויאן שהוא דן בו על ה "אף"
    תמונות נהדרות. במיוחד של הפיל שמביט עלינו בעיניים ופה פקוחים.

1. תודה לך 🙂
      למען האמת, הם כולם דומים למדי – משתדלים להתנהג כמו שק זרוק על החוף, אלא אם מעצבנים אותם…
      במים זה משהו אחר, אז רואים אותם בגדולתם.
      אני שמחה שנהנית!

8. הם נהדרים! אני ראיתי אותם באניו נואבו. גם כן על חוף האוקיינוס, אבל אני לא זוכרת איפה בדיוק.
    זכור לי אחד צעיר ממש קרוב לשביל, וכמה זכרים ענקיים שרבו אחד עם השני.
    זה היה בפברואר, אולי הם רבו על אחת הבחורות….

1. תודה 🙂
      איזה כיף זה לצפות בהם!
      אניו נואבו נמצאת בערך 3 שעות נסיעה צפונה מסן סימאון, צפונית למונטריי – לא הייתי שם.
      בסן סימאון אי אפשר לרדת ממש אליהם, אבל משקיפים עליהם ממש מקרוב.

9. מרשימים החברה האלה. כשהייתי הם היו פחות פעילים.
    אבל אולי כדאי לנסוע שוב עכשיו, כשהנקבות ממליטות. נשמע מעניין.
    ותודה על הקישור 🙂
    המשך שבוע נהדר, יקרה

1. תראה, הרוב – כמו אצלך – עסקו בחוסר פעילות….
      אבל פה ושם היתה פעילות, והלכנו חלק די ארוך של הטיילת – רוב ה"אקשן" היה בקצה הצפוני.
      תודה לך, וסופשבוע נעים!

10. כמה יפה קליפורניה בעיניים שלך! וכמה למדתי מהרשומה,
    הצילומים הקולאז'ים מקסימים
    סופשבוע נפלא לעננים!

1. הם באמת נחמדים, אבל לא הייתי רוצה לעצבן אותם…
      מה, את לא חושבת שלאף הזה יש סקס-אפיל מיוחד? הממממ…. גם אני לא. אנחנו כנראה לא פילות ים.

11. פגשתי אותם גם כאן לצד כביש 1 וגם בארגנטינה. חיות מרהיבות עין. וכשהם נלחמים זה מפחיד

12. כשהייתי ב1980, היינו בסיור מודרך וטיילנו ממש קרוב אליהם.
    הם מאד מרשימים!
    אהבתי את התמונה האחרונה עם הקפלים וגם את זו שתפסת אחד צעיר פוער פה 🙂

13. נראים נהדר, ועכשיו שמתי לב לעניין האף. שמתי לב גם לקמטים בעור שלהם [ממה שראיתי בתמונות בחלק יותר, בחלק פחות…]

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!