סיכום 2021 בתמונות

כדרכי, אני מסכמת את פרסומי השנה האחרונה בבלוג. שנה לא מדהימה מבחינתי, מגיפת הקורונה כאן וסופה לא נראה עדיין – כל פעם היא מתפרצת מחדש. בבלוג לא פרסמתי הרבה – בסך הכל 28 רשומות לא כולל הנוכחית. וזהו סיכום השנה שלי:

את ינואר פתחתי ברשימה על זכויות יוצרים. שוב קם לו אדם "ובלי כוונה רעה" ו"סליחה אם פגעתי" – גנב תמונות של שלל צלמי טבע, ביניהם אני, והפך אותם למגדיר צמחים פִּירָטִי (וגם לא מדויק). אז אני מנצלת את הבמה שוב לומר: אסור לקחת תמונות שלא אתם צילמתם בלי רשות הצלם. לשום מטרה שהיא.

בחודש פברואר פרסמתי רשומה אחת, על פרח בר קטן ונפוץ: ניסנית דו-קרנית.

בחודש מרץ איחלתי פסח שמח עם שלל פרחי אביב, בין השאר דבורנית דינסמור:

באפריל פרסמתי ארבע רשומות, המיוחדת מתוכן היא על טיול אל האיריס ההדור בשומרון, שם צילמתי דבורה מחושית מסתובבת ליד האיריס. המחושיות הן המאביקים של איריסי ההיכל, והתמונה הזו חביבה עלי במיוחד:

במאי פגשתי לראשונה חרק מיוחד מסדרת הארינמלאים: שובלית נאה.

ביוני פרסמתי שתי רשומות מיוחדות: השניה היתה על פרח שהתגלה בארץ רק לפני שנה וחצי: בר-דרבן הסירה. הראשונה היתה חגיגת בלוגולדת בר-המצווה של הבלוג שלי, ובה פרסמתי פרח שחלמתי להגיע אליו במשך עשר שנים: איריס ווסט במרומי החרמון.

בחודש יולי פרסמתי שש רשומות, 4 רשומות מתוכן בעקבות יום סקר מאד מיוחד בהר דב. אני חושבת שזה היה אחד הימים המיוחדים שהיו לי השנה. מתוך הרשומות אני רוצה להזכיר 2: הראשונה מפסגת הר דב, ממנה הסתכלתי על החרמון:

והשניה על האלון העצום ליד אתר הברית בין הבתרים:

בחודש אוגוסט פרסמתי רשומה אחת – ביחד עם חברתי צביה, בעקבות השריפה הגדולה שהיתה בהרי ירושלים.

בספטמבר העליתי זכרונות מביקורים בחממה הטרופית המתפוררת של הגן הבוטני של אוניברסיטת תל אביב. לצערי המצב שם לא השתנה, והחממה עדיין בסכנת הרס.

בחודש אוקטובר נפרדתי בעצב מתלמה, אישתו של בן דודי. תלמה היתה אדם חיובי ומלא חיים, והקדשתי לה זר פרחים ופרפרים, כאלה שאהבה.

גם בחודש נובמבר פרסמתי רק רשומה אחת – הפעם על אלון התולע, עץ יפהפה של צפון הארץ.

והנה הגענו אל חודש דצמבר, שבו פרסמתי 3 רשומות: הראשונה היתה חידון עלים של צמחי בר נפוצים בארץ, ומתוכה התמונה הבאה. השניה היתה פתרונות החידון.

והשלישית היתה רשומה מיוחדת, הצטרפתי לשרביט הספרים האהובים עלי – וכתבתי על כמה מספרי הטבע בספריה שלי.

עד כאן 2021. אני מאחלת לכולנו ששנת 2022 תהיה מוצלחת יותר.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

17 תגובות על ״סיכום 2021 בתמונות״

  1. איזה תמונות,
    את מתכננת איזו תערוכה? לא יפה למנוע מהציבור יופי כזה, מקצועיות כזו ואומנות צילום, לא?!
    שנה טובה

    אהבתי

      1. ואין "מצנאטים", למשל ארגונים ישראליים שתפקידם שמירה על הטבע, החברה להגנת הטבע, אפשר גם גיוס המונים. אני מעולה במתן עצות לאחרים, כפי שאת שמה לב . 😉

        אהבתי

  2. גם אם כתבת מעט רשימות, הן יפות ומעניינות. מקווה שהשנה החדשה תהיה הרבה יותר טובה.. תודה.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!