ספארי בנגב

אני עוזבת את הולנד, וקופצת למדבר…
בשבת האחרונה יצאנו לטיול דרומה, לחפש עץ שיטה מוקף בפשתנית ססגונית. לקח לנו קצת זמן לאתר את הנקודה המדוייקת. נכנסנו לכמה דרכי עפר את העץ, ולא מצאנו. אבל פתאום שמתי לב לתנועה, מימין לאוטו:

הי! יש שם צבי!
שניים!
שלושה!
יותר!
לפחות ששה צבאים חלפו על פנינו: צבי הנגב, Gazella dorcas.

הצבאים עצרו רגע, כדי להסתכל עלינו והמשיכו הלאה.

עוד אנחנו מסתכלות, ומהצד השני של האוטו נשמעה שעטת פרסות: קבוצה של עשרה פראים חלפו בדהרה על פנינו! פרא פרסי – Equus hemionus.

הפראים נעלמו, אבל אחד מהם נשאר בסביבה, הסתכל עלינו והלך לכיוון אחר לגמרי. או שאולי הוא היה שם קודם, וכלל לא היה חלק מאותו עדר: אני לא בטוחה.

בכל מקרה, הצבאים המשיכו לרוץ –

ואז הצלחתי לצלם את התמונה הבאה, שאני מאד גאה בה: הצבאים חלפו בריצה על פני הפרא, ואני צילמתי תמונת ספארי מיוחדת מאד: 

ומה לגבי העץ? בסופו של דבר, אחרי עוד שיחת טלפון ועם הרבה אינטואיציה של חברתי א"ד, הגענו אליו ושמחנו לראות אותו: זו שיטת הסוכך, מוקפת פשתנית ססגונית: 



את התמונות צילמתי בתאריך 4.1.2020 במערב הנגב. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

28 תגובות על ״ספארי בנגב״

  1. יופי של ספארי היה לנו. זו הייתה חויה מיוחדת: צבאים מימין ופראים דוהרים משמאל ומותירים אחריהם ענן אבק… והצילום של הפרא והצבאים- אליפות!!!!

    אהבתי

  2. ואם חשקה נפשך בלהקות גדולות של צבי ארץ ישראלי אז בנגב המערבי בין ניר עוז, נירים ועין השלושה לכיוון הגבול עם רצועת עזה בתחום לא גדול אפשר לראות כל יום 2 להקות של 10-12 פרטים כל אחת, מתנהלות בנפרד אבל באותו תא שטח כאשר לפעמים רק מרחק של מאות מטרים בודדים מפריד בין אחת לשנייה.

    אהבתי

  3. צבאים זה סוג של בשגרה אבל הפראים, פשוט וואו! 🙂
    טיפ קטן, אם תצאי מוקדם, תוכלי לראות גם שפנים ושועלים. כמה פעמים אפילו נתקלתי בארנבים לבנים באמצע הערבה. לא ברור לי איך הם הגיעו לשם אבל הם נראו די מרוצים (אכלו תמרים ועשבים)

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!