בוקר למרגלות הרי הסיירה נבאדה

 


תראו איזה דרך נפלאה להתחיל את היום: לשבת במעיין מים חמים ומפנקים, ולצפות בנוף ההרים המושלגים מעבר. משמעות השם "סיירה נבאדה" הוא "ההרים המושלגים". 


כמובן, לא היינו היחידים בשטח. הבטחתי בעלי חיים, ואני מקיימת: 


הראשון הוא סיפן אמריקאי – American Avocet. שמו הלטיני: Recurvirostra americana. בארץ אפשר לפגוש את הסיפן העקוד, ושניהם מאופיינים במקור דק ומתעקל כמו סיף: 


לא רחוק מהסיפן הסתובבה ביצנית: המין הזה נקרא Willet באנגלית, ושמו הלטיני Tringa semipalmata. ידידי Pappa Quail סיפר לי שיש לו גם שם עברי, אבל ארוך ומטופש – בבואן קרום-אצבעות. השם האנגלי, Willet, הרבה יותר קולע.


ומעליהן, על גדר עמדה נקבת Red Winged Blackbird והשקיפה:

לטאה חיבקה סלע וקיוותה שלא נשים לב אליה. כנראה זו ה-Western Fence Lizard הנפוצה, Sceloporus occidentalis.

פגשנו גם כל מיני יונקים – הראשון הוא הסנאי, Golden-mantled Ground Squirrel ובלטינית – Callospermophilus lateralis. הוא מאד נפוץ בהרי קליפורניה, וכבר פגשתי אותו בעבר. 


גם הארנבונים מאד נפוצים בקליפורניה, נראה לי שהאחד (או אחת?) הזה אוסף חומר לריפוד קן עם גורים: זהו ארנבון אמריקאי (ששונה מהארנבון האירופאי) ושמו הלטיני Sylvilagus audubonii. 


וגם את הארנבת הקליפורנית פגשנו – גדולה ומהירה יותר מהארנבון, זו ישבה על מדרון מעלינו וכנראה חשבה שאנחנו לא רואות אותה. שמה העממי Black-tailed Jackrabbit, והשם הלטיני Lepus californicus. גם אודות הארנבות והארנבונים כבר כתבתי

ולמקום בו מסתובבים סנאים וארנבונים, יגיעו במוקדם או במאוחר גם הטורפים… זהו הקויוט, בעברית הוא נקרא זאב-ערבות. הוא נפוץ בכל צפון אמריקה, וקצת כמו התן הזהוב אצלינו – הוא מאד סתגלן ומסתדר גם בתוך ערים גדולות – ראיתי אותו אפילו בשולי לוס אנג'לס, לפני 5 שנים. שמו הלטיני Canis latrans. 


כשגמרנו להתרחץ ולצפות בכל מה שמצאנו סביבנו, המשכנו דרומה – לראות עוד פלאות והפתעות. בכביש צדדי בדרך, על עמוד עץ, ניצב עקב – וכיוון שהכביש היה פנוי, עצרנו לצלם אותו – עד שהגיע מישהו ונאלצנו להמשיך.


זהו שוב עקב סווינסון – Buteo swainsoni – Swainson's Hawk – מסתכל על השדות, מחפש ציד.  תראו כמה הוא יפה: 


את התמונות צלמתי באזור Travertine Hot Springs ב-Bridgeport. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

 

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

12 תגובות על ״בוקר למרגלות הרי הסיירה נבאדה״

  1. כעת אני מקנא בך על כל התצפיות (וגם על האמבט…)
    העקב באמת יפיפה. גם התמונות 🙂

    אהבתי

  2. נפלא!!! ממש מושים לראות את ההרים המושלגים ברקע והעקב- נהדר. תודה על השיתוף.

    אהבתי

  3. יופי של צילומים!יופי של רשימה!נהדר לקרוא בעברית התרשמות חגיגית מטבע לא מקומי!

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!