נוער לנוער – לנו הרוח!

dscn0255

אתמול הייתי באירוע מאד מרגש ומיוחד, ורציתי לספר עליו, ובעצם גם עלי. 

dscn1060

האירוע היה כנס של בוגרי סניף חיפה של ארגון "נוער לנוער" – ארגון שהיה בית עבורי כנערה. 

noar_lenoar_logo

dscn1112

נוער לנוער הוקם בשנות ה-50, על ידי בני נוער שעזרו לפנות אנשים משכונות שהוצפו בגשם בתל-אביב. הוא התבסס בתור ארגון בני נוער שמחנך לדמוקרטיה, עזרה לזולת, התנדבות, שוויון, אחווה… כל מיני ערכים שכיום הם "מיושנים" ולא עומדים בקצב של העולם. נוער לנוער מעולם לא היה משוייך למפלגה פוליטית, ותמיד עודד מגוון דיעות ורעיונות. מאוחר יותר, הם קיבלו גב של ארגון בני ברית העולמי – הפכנו להיות הסניף הישראלי של BBYO – Bnei Brith Youth Organization

dscn1153

השתתפנו בפעולות, תיכננו ארועים, חילקנו סופגניות לחיילים בחנוכה ומזון לזקנים עריריים בפסח, התנדבנו בשלל מקומות שונים (אני, למשל, התנדבתי עם בני נוער בעלי פיגור שכלי – עזרתי לנערים ונערות בני גילי) – ולא מפתיע שאחד השירים החשובים בעינינו היה "אני ואתה" של אריק איינשטיין. קיימנו קשרים עם בני נוער מסניפים אחרים בארץ (אירוח ראשל"צ, למשל, היה אחד הזכורים לי) ובעזרת ארגון בני ברית – גם עם בני נוער יהודיים מהעולם. 

dscn9628

היה לנו גם מבנה ארגוני מפורט. היה (או היתה) יו"ר לכל סניף, וליו"ר היתה מעין "ממשלה" – סגנים – סיו"רים – שהיו אחראים כל אחד על נושא אחר. נושא ההתנדבות, ההדרכה, פעילויות מיוחדות… את הממשלה הזו היינו בוחרים פעם בשנה בבחירות דמוקרטיות.  

dscn9642

בנוסף להנהגה הסניפית, היתה הנהגה אזורית – לאזור צפון, מרכז ודרום – והיינו נפגשים עם כל הסניפים מהאזור שלנו, על מנת לבחור את הנשיא האזורי ואת הסגנים שלו – הסנא"ים שלו. בנוסף לפעילויות המקומיות – היו גם פעילויות שבהן השתתפו אנשים מכל האיזור. פעם בשנה היתה גם ההתכנסות הארצית – לרוב בירושלים, ושם היו בוחרים את ההנהגה הארצית.
והנה, העיר לי ברק (נשיא אזור צפון 1992! כבוד!) שקצת שכחתי ובלבלתי: את ההנהגה האזורית היו בוחרים בכנס הארצי, והכנסים האזוריים היו יותר למען אירועים משותפים, מפגשים, מעגלי ידידות, פעילויות שונות. 

הכנס הארצי תמיד היה משהו מיוחד, עם הופעה מוצלחת במיוחד של אומן. ככה זכינו לראות את יהודית רביץ בהופעה – היא קצת נבהלה כש-500 בני נוער רצו אל הבמה והתחילו לרקוד ולזרוק עליה פרחים… וגם את גידי גוב, בדיוק כשיצא "שלל שרב", והוא הזמין את רמי קליינשטיין לעלות לבמה – הם דווקא נהנו מהאינטרקציה עם הקהל. 

dscn9679

והיו מעגלי הידידות – ישבנו, ניגנו את השירים שכולנו אהבנו (אריק איינשטיין, שלום חנוך – וכמובן, שיר הגלשן של דני סנדרסון!) וחלקנו עם הקבוצה את הדברים הטובים והפחות טובים שקרו לנו. ככה, בתמימות, בידידות, בקבלה. 

dscn9682

והנה, חלפו 30 שנים – וכמה מבנות הסניף החליטו לארגן שוב כנס סניפי. כנס של בוגרים מ-5 השנים בהן הסניף שלנו, סניף חיפה, היה אחד הסניפים החשובים בארץ. אפילו זכינו ב"סניף מצטיין" – אות כבוד שעבדנו קשה בשבילו, והיינו מאד גאים בו. ואחרי 30 שנה, הנה חזרנו ונפגשנו – בערך 50 אנשים מהסניף. 

dscn9693

ואני חייבת להודות שמאד התרגשתי. קצת הדחקתי לפני, ולא דיברתי על זה. אבל כשיצאתי לשם – ויותר מזה, כשהגעתי, ואמרתי שלום והתחבקתי עם אנשים – ההתרגשות רק המשיכה להתגבר. את כל האנשים שם (פרט לאחותי, שבעצם בכלל לא זכרתי שהיתה בנל"נ) לא ראיתי 30 שנים. שמרתי על קשר עם חברות טובות שלי שהיו דווקא מסניף גבעתיים.
אני זוכרת חלק מהם, כתיכוניסטים. לרוב – כמוני – ילדי השוליים. אילו שלא היו במרכז "עם החבר'ה". אלו שחיפשו דרך להתבטא, ולא מצאו את עצמם בבית הספר או בצופים. אבל נוער לנוער נתן לכולנו במה, אהבה, הכרה, הבנה, חברות. 

dscn9706

והנה, חלפו להם שנים – והקבוצה הזו כוללת אנשים ממש מעניינים. אני עברתי לאקולוגיה וסביבה, וחבריי כוללים עורכי דין ומשפטנים, מורים, מחנכים ומרצים באקדמיה, חברה במועצת העיר כפר סבא, מנהלת בית ספר, כמה עובדים במחלקות חינוך במקומות שונים – וכמובן, היו"רית האולטימטיבית שלנו, זו שגייסה אותנו לארגון וכולנו הערצנו כבר אז – היום היא שופטת. 

dscn9709

המפגש השאיר אותי בתחושת התעלות. אנשים בני גילי, שגרים בכל מיני מקומות. הרבה מהם עוסקים בפעילות חברתית – לפעמים בתור עיסוק מרכזי, לפעמים בתור התנדבות ועזרה לקהילה בנוסף על עבודה במשרה מלאה. אנשים טובים, יפים, מלאי אהבה, חיים, חזון. אנשים עם הערכים הטובים שגדלתי עליהם. 

dscn9757

המפגש הזה מילא אותי בהמון אנרגיה ואהבה. ומכאן אני רוצה לשלוח חיבוקים לכל אחת ואחד מבוגרי נל"נ – במיוחד סניף חיפה, אבל גם שאר הסניפים בארץ. 

אנחנו ישראל האמיתית והיפה. אנחנו צריכים להפיץ את הרוח, את הדרך.

img_0708

כשישבנו ושרנו את "המנון נל"נ" – שאגב, כתב והלחין אותו בוגר סניף חיפה, משה דץ – המלים לא נראו לי תמימות וילדותיות פתאום. לרגע, כששרנו יחד, פתאום האמנתי. 

שלא יהיו מלחמות,
שיהיו רק ימים טובים
ואת עלי עץ הזית – תבאנה יונים. 

img_6179

בתמונות אפשר לראות בעיקר פרחים (אך לא רק) שצילמתי בכרמל בשלוש השנים האחרונות. לפי הסדר:

קשת מעל הישוב נשר,
בן-חצב החורש,
חיננית הבתה,
אכסף מבריק,
סחלב נקוד ועוד אחד,
סומקן מעוצה,
כלנית מצויה,
דבורנית שחומה,
חזזית ששמה מפרשית מרושתת,
רקפת מצויה,
ולריאנה איטלקית,
רומוליאה צידונית,
נרקיס מצוי,
וכאן בהמשך – דודא רפואי
ושקד מצוי

img_6776

מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא. 

img_6814

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

19 תגובות על ״נוער לנוער – לנו הרוח!״

  1. ואו. כל השנים שהיכרתי אותך ואת זה לא ידעתי … כלמור, ידעתי על נוער לנוער, אבל לא שהיית מעורבת בזה, ובעומק שכזה. עוד רובד לאישיות המדהימה שאת. אני אוהבת אותך מאוד מאוד.

    אהבתי

  2. לא אמיתית….. איך הזכרת לי נשכחות עכשיו. כלומר – לא שכחתי, זה תמיד תמיד איתי. אבל כן – מסתבר ששכחתי הרבה דברים.
    מצחיק – בערב שירה שהייתי בו לפני שבועיים פגשתי מישהי (שזו לא פעם ראשונה שאני פוגשת אותה, אבל מעולם לא הצלחתי לשייך אותה לשומקום) ופתאום נפל לי האסימון והזכרתי לה – היא היתה איתי בנוער לנוער. העלינו זכרונות. והנה את פתאום מעלה את זה. זה באמת אחד הדברים היותר טובים שהיו פה.
    תודה!

    אהבתי

  3. מאוד מרגש לקרוא ואני מניח שזה מעביר רק חלק מההתרגשות שלך…
    אני מאוד שמח שהיית במפגש ונהנית ממנו כל כך

    אהבתי

  4. מרגש לקרוא. ובטוח שזו חוויה מרגשת לפגוש אנשים שמבלים אתם חלק נכבד מהחיים.
    והצילומים נהדרים.
    יפה ששיתפת.
    שבוע שקט.

    אהבתי

  5. אלו לא היו יו"ר אזוריים, אלא נשיאי אזור והם נבחרו בכנס הארצי ולא בכנס האזורי.

    ברק (נשיא אזור צפון 1992)
    כבר שנים לא חתמתי ככה…

    אהבתי

  6. מזכיר נשכחות מסניף גבעתיים באמת תנועת נוער מיוחדת במינה! הצילומים אביביים נהדרים 🙂

    אהבתי

  7. כל הכבוד עננת.
    למרות שהייתי בנוער העובד והלומד סניף הרצליה בשנות השישים, מעריך מאוד את "נוער לנוער" שלראשונה שמעתי עליהם כאשר בני עמרי הצטרף באמצע שנות ה90 לסניף בהרצליה והתמיד.
    תנועה ברוכה עם פעילות מדהימה.
    מרשה לעצמי להעביר לבני עמרי סגל.

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!