פאפין – תוכי-ים אטלנטי -Puffin – Fratercula arctica

DSCN9584

היום בבלוג אני מציגה תמונות שצלמה אמא שלי. 

COOLPIX P610716

בחודש יולי אמא שלי ביקרה באיסלנד, מקום מדהים ביופיו, ובין שאר הפלאות שהיא ראתה שם – היא פגשה פאפינים. 

DSCN9273

הפאפין האטלנטי – ששמו הרשמי בעברית הוא תוכי-ים – הוא הציפור הלאומית של איסלנד. 

DSCN9275

הפאפינים הם עופות ימיים קטנים למדי,  שחיים באזור הקוטב הצפוני. יש שלושה מינים של פאפין – שני מינים באוקיאנוס השקט, ואחד באוקיאנוס האטלנטי. באיסלנד, כמובן, אפשר למצוא רק את המין האטלנטי. 

DSCN9283

בחורף הפאפינים יוצאים לים, ובעצם רוב השנה הם במים – שוחים, ישנים, אוכלים ואפילו מזדווגים. הם מגיעים ליבשה בקיץ – בשביל לקנן ולגדל את הצעירים. הם מקננים בחורים במדרונות, כמו שאפשר לראות בתמונה הבאה: 

DSCN9285

חורי הקינון שלהם די עמוקים – בעומק מטר, כשבפנים בסוף המנהרה יש חדרון קינון. 

DSCN9384

הרבה פעמים משווים את הפאפינים לפינגווינים. פאפינים נמצאים בקוטב הצפוני, פינגווינים – בקוטב הדרומי. הבדל בולט נוסף הוא שהפאפינים מסוגלים לעוף – הם קטנים יותר, אורכם כ-30 ס"מ – כלומר, קטנים יותר מעורבים! הפינגווינים שוחים וצוללים מהר יותר – אך אינם מסוגלים לעוף. 

DSCN9284

המקור של הפאפינים הוא פשוט מקסים. שילוב צבעים ודוגמא מיוחדים מאד, ויחד עם קו ה"מסקרה" בעין, ההבעה שלהם ממש נהדרת: 

DSCN9318

בעזרת המקור הגדול שלהם הם אוספים דגיגים ומביאים אותם אל הקן. 

DSCN9585

הפאפינים הם מונוגמיים – בני זוג נשארים יחד לכל חייהם. הנקבה מטילה ביצה אחת, ושני בני הזוג דוגרים עליה בתורות ומגדלים יחד את האפרוח. באנגלית לפעמים קוראים לאפרוח "Puffling" – מאד נחמד בעיני. 

DSCN9371

אני מקווה מאד להגיע לאיסלנד בעצמי, ולפגוש את הפאפינים הנהדרים הללו. בינתיים, התמונות של אמא שלי רק מגבירות את החשק!

DSCN9388

את התמונות צלמה אמא שלי באיסלנד, ביולי 2016.
מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

DSCN9589

 

 

20 מחשבות על “פאפין – תוכי-ים אטלנטי -Puffin – Fratercula arctica

  1. אמא מוכשרת כמו הבת .
    ברור שממנה ירשת את האהבה לטבע ולצילומה.
    כל הכבוד לה ולך ששיתפת את התמונות .

    אהבתי

  2. מדהים. אצלנו (ליד סן פרנסיסקו) מקננים תוכי-ים ממין אחר באביב ובקיץ. זה דורש יום טיול בסירה ופוגשים גם לוויתנים, אבל שווה את המאמץ.

    אהבתי

  3. חשבתי על הפרגון לאמך ועל המקום שאת נותנת לה, ואני מלאת הערכה לשתיכן. תמונות יפות. גם אני טפסתי פעם על צוק גבוה באי נורבגי לצלם פאפינים. נעים להזכר. שבת שלום.

    אהבתי

  4. איסלנד מרשימה. כבוד לפרגון לאמא שלך. לכי בעקבותיה וסעי לשם. בטוחה שתחזרי מלאה בחוויות מארץ הקרח וארץ האש המרשימה הזו.
    לראות את הפאפינס זו חוויה.
    שבוע טוב

    אהבתי

  5. אכן מקור נאה למדי לפאפין. הבחנתי בעגול צהוב קטן סמוך למקור.. נשמע לי ונראה לי
    שהיה לאמא שלך טיול מאד יפה ומקסים

    אהבתי

  6. אמא שלך צלמת נהדרת, ובכלל אשה נהדרת. אני אוהבת אותה מאוד. הצילומים שלה עושים לי המון חשק להגיע לאיסלנד גם כן אבל אני לא חושבת שזה יקרה בעתיד הקרוב. כנראה שאלסקה תבוא קודם, וגם זה לא ברור לי מתי. כל הכבוד לאמא שלך שמסתובבת בכל העולם!

    אהבתי

  7. ושכחתי להוסיף – אני עוד לא ראיתי אפילו את תוכי הים הפאסיפי שיש אצלנו (חוץ מבשבי). צריך לצאת לשייט בשביל זה ועוד טרם יצא לי. שמחה לראות את האטלנטי בתמונות!

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

