עדכונים

field01

לפני שאני כותבת עוד קצת על ברלין, יש לי כמה דברים חשובים לספר.

השנה עבדתי – כחלק ממלגת התמחות – בחברה להגנת הטבע, בקהילת תל אביב.

התפקיד שלי היה לקחת את מפת "50 אתרי טבע עירוני במחוז תל אביב" שהקהילה הפיקה בשנה שעברה, ולמחשב אותה. אני שמחה לומר שהצלחנו:

כאן נמצא הקישור הישיר למפה,
וכאן למפה בדף החברה להגנת הטבע, שם אפשר גם להוריד את הpdf של המפה המודפסת.
אם אתם רוצים עותק מודפס של המפה, תצטרכו להטריח את עצמכם את משרדי הקהילה – רחוב רבניצקי 4 בת"א, ותמסרו להם ד"ש ממני.

ואני ממליצה במיוחד על אתר המערות השומרוניות בכפר שמריהו – לא מוכר, מאד מעניין מבחינה ארכיאולוגית ובחורף ובאביב יש שם פריחה משגעת. 

DSCN4810

עוד אירוע מעניין – או נכון יותר, שורת אירועים שיוזמת קהילת תל אביב – ים על הבר. סדרת הרצאות בחינם בברים על חוף תל אביב. ממש מממש רעיון מוצלח: לצאת בערב לבר תל אביבי על חוף הים, לשתות בירה קרירה ולשמוע הרצאה – על החי והצומח בים ובחוף, או לחילופין על האיומים על החופים – שכן בעלי ההון מנסים כל הזמן להפוך את חופי ישראל לנדל"ן ולמכור אותם לעשירים. 

DSCN1882
לדעתי, חשוב לבוא להרצאות הללו – מצד אחד, להכיר טוב את הסביבה, להבין למה הים חשוב לנו כל כך; ומצד שני – לראות איך אפשר להגן עליו, להשאיר אותו כמו שהוא צריך להיות: משאב ציבורי, נחלת הכלל, לרווחתנו כולנו – ולא חוף פרטי לעשירים בלבד. הפרטים המלאים – כאן

DSCN6437

כמו שכתבה בפייסבוק חברתי שרה:

אם נרצה או לא, הרבה מההחלטות במדינה לא נלקחות בצורה מקצועית מושכלת וראייה ארוכת טווח של טובת הציבור כולו, כי אם מתוך לחצים פוליטיים וכלכליים של בעלי עניין. לחץ ציבורי חזק על הפוליטיקאים המעורבים, הדואגים לשמם הטוב יכול לעזור לשנות את המצב. תבחרו משהו ששווה לכם להילחם למענו ותצטרפו להגנה על הים והחופים.

IMG_9939

עוד אירוע נחמד של קהילת תל אביב, וגם הוא קשור לים: ביום שבת הקרוב, 6.8.16 יהיה סיור בחוף גבעת עליה בין יפו לבת ים – בסיור אפשר יהיה לפגוש כמה מבעלי החיים שחיים בטבלאות הגידוד בחוף. הסיור הוא בחינם ובהרשמה מראש – אפשר להרשם כאן. סיור מיוחד ומומלץ.

DSCN4240
עד כאן העדכונים שלי להיום.
תמונות הים הן מחוף הבונים, השחפים הם שחפי אגמים.
השדה הפורח הוא במקווה ישראל, המערות בכפר שמריהו והעץ הוא שיזף קוצני ממערות אפקה.

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

14 תגובות על ״עדכונים״

  1. לידיעה, ההרצאות על הבר בתל אביב מתקיימות מזמן. היו הרצאות על מדע, פיזיקה ועוד. הייתי מבקשת להוסיף למאגר כמה נקודות חשובות שיש בהם סיורים בתל אביב.
    1 גן חסידי אומות העולם שלמה המלך פינת רחוב הדסה היכן שהיה גן החיות של תל אביב. יש שם שקמים, המון בעלי כנף. שמתחלפים עם העונות וחלקם נשארים כאן.
    1 הבריכה האקולוגית בכיכר רבין שמוצפת בקהל מידי יום. יש שם שלדגים, אנפות, דגים צמחי מים ועוד. העיריה שמה כיסאות נוח וכיסאות ומידי ערב יש קהל צופים רב ביופי שיש שם.
    3 אם אני לא טועה ישנה בריכה נוספת בשרונה. עדין לא בקרתי שם .
    4 גן יעקב ליד הבימה. היכל התרבות.
    יופי של עבודה. ויופי של מפה.

    אהבתי

    1. תודה לך
      אני שמחה שמכירים את ההרצאות הללו 🙂
      הנקודות שציינת הן מוקד משיכה לבעלי חיים בעיר, וטוב שמשאירים גם כמה כאלה בעיר הצפופה והגדולה.

      אהבתי

    1. טוב, אצלך ליד הבית יש עדין הרבה יותר טבע… למשל הנחל הנחמד שמקיף את השכונה שלכם, או הפארק העירוני. אצלינו הרבה הרבה יותר צפוף – ואנשים בכלל לא יודעים שעוד נשאר קצת טבע.

      אהבתי

  2. ברכות על מחשוב המפה, שיהיה בהצלחה בשמור שטחים פתוחים, גם בחופים.
    נמעות לי מעניינות ההרצאות. תמונות יפות

    אהבתי

  3. תמונות נהדרות ובלוג נהדר ומרגש! (הגעתי לכאן מהבלוג של יתיר ליקוט וזה רשמית מאורת הארנב הכי עמוקה שצללתי בה החודש). נחמד לדעת שיש עוד אנשים שמהופנטים מהטבע כמוני, אם כי אני משוטטת בו (בעיקר בגרסה העירונית שלו ברחובות תל אביב) בצורה הרבה פחות ממוקדת ומושכלת.

    ניסיתי להכנס למפה, שאיננה עוד, וגם הקישור לאתר החברה להגנת הטבע, שגם לא קיים, וגם לא הצלחתי למצוא בגוגל! יש לך רעיון איפה אפשר למצוא את זה בכל זאת? זה נשמע לי הרבה יותר קריא וידידותי מהמסמכים החצי-צבאיים של סקר הטבע של העירייה. ובהקשר זה, האם ידוע לך אם מתוכנן סקר חדש כזה בתל אביב, באמת? האחרון מלפני עשר שנים!

    שוב תודה! 🙂

    אהבתי

    1. תודה רבה, וברוכה הבאה לבלוג 🙂
      מסתבר שמאז 2016 החלה"ט שינו את כל האתר שלהם, כלום לא נראה כמו מה שהיה אז… ואני באמת לא מוצאת דף ייחודי של הקהילה, רק את האתר הכללי.
      כרגע לא ידוע לי על סקר חדש שמתוכנן, בעיקרון עדיין עובדים לפי ההצעות של הסקר הקודם, ויש דברים טובים שנעשים, כמו פארק החורשות בדרום העיר, וכמו תכנון שתילת עצים במרחב העירוני.

      אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!