מתפרפרים בפלורידה – חלק ראשון

IMG_9212_white_peacock

בפלורידה ראיתי המון המון פרפרים.
הדגש במשפט הקודם הוא, כמובן, על המלה "ראיתי" – ראיתי הרבה, אך הצלחתי לצלם מעטים מתוכם.
וגם אילו שצלמתי ניסו לרוב לברוח: 

IMG_9214

אחד הפרפרים הנפוצים שכן הצלחתי לצלם הוא הפרפר היפהפה הזה – שמו White Peacock – טווס לבן. תסכימו איתי ששמו הולם אותו מאד!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

את הטווס הלבן – שמו הלטיני הוא Anartia jatrophae והוא שייך למשפחת הנימפיתיים – פגשתי לכל אורך הטיול. זהו פרפר חביב מאד, ונפוץ למדי בדרום פלורידה. 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

עוד פרפר נפוץ ובולט ממשפחת הנימפיתיים הוא Zebra Longwing – ששמו הלטיני Heliconius charithonia 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

הוא שייך לתת משפחה של משפחת הנימפיתיים, שיש להם כנפים מאורכות. פגשתי אותו וגם אחרים דומים לו במוזיאון Natural History בוושינגטון, לפני 3 שנים. 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

וגם הוא נוטה לברוח כשאני מנסה לצלם – 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

מאד רציתי לצלם את הפרפר Gulf fritillary – ראיתי תמונות שלו והוא נראה נהדר. שמו הלטיני Agraulis vanillae.
בסופו של דבר הצלחתי לצלם תמונה אחת שלו – אבל רק של הצד העליון… 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

הצד התחתון, המיוחד, הזכיר לי את נמפית הפנינים שמבקרת אצלינו בחרמון וצלמתי אותה לפני כמה שנים.
כיון שהוא מיוחד כל כך, אני מצרפת כאן – בניגוד להרגלי – תמונה מויקיפדיה, כדי שתוכלו להתפעל מהפרפר המיוחד הזה 

Gulf Fritillaries Mating 0019.jpg "Gulf Fritillaries Mating 0019" by Wikipedia: User: UmbrisOwn work. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons.

עוד פרפר מקסים שהצלחתי לצלם רק תמונה מאד לא ברורה שלו הוא Phaon Crescent, ששמו הלטיני Phyciodes phaon.
הוא דומה מאד ל-Field Crescent שפגשתי בקליפורניה, לפני 5 שנים.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

וכדי שתראו כמה הוא יפה, אני אצרף עוד תמונה מויקיפדיה – 

עוד נמפית יפה שצלמתי תמונה לא טובה שלה – הפוקוס הוא על העצים מאחור ולא על הפרפר – שמה העממי של הנמפית הזו הוא ג'וליה, ואילו השם הלטיני Dryas iulia. 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

והפרפר האחרון להיום הוא נמפית מחופשת לעלה יבש – הסתכלו נא על הפרפר המדהים הזה! ההסוואה שלו פשוט מצוינת. 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

שמו העממי הוא Ruddy Daggerwing – בגלל הכנף התחתונה שנשלף ממנה "סכין". שמו הלטיני –  Marpesia petreus

SAMSUNG CAMERA PICTURES

וגם כאן אני מצרפת תמונה מויקיפדיה – כדי שתוכלו להנות מהצד העליון שלו, שהוא כתום מקסים – 

Marpesia petreus.jpg
"Marpesia petreus" by Adrian198cmOwn work. Licensed under Public domain via Wikimedia Commons.

את התמונות צלמתי ברחבי דרום פלורידה – בפארקים, בשמורות, ואפילו סתם מאחורי המלון, בתאריכים 22.6.2014-9.7.2014

וכמו ששם הרשומה מרמז, המשך יבוא!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

וכרגיל, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא. 

SAMSUNG CAMERA PICTURES    

29 מחשבות על “מתפרפרים בפלורידה – חלק ראשון

  1. היו שם באמת המוני פרפרים והם היו מאוד מתסכלים… כלומר יפים אבל לא ניתנים לצילום או כמעט לא ניתנים לצילום.
    כל הכבוד לך על אלה שהצלחת לצלם – יצאו לך תמונות יפות מאוד.

    אהבתי

  2. זה טבעם של פרפרים כנראה – להתפרפר מחוץ למצלמה.. 🙂
    יפים מאוד הפרפרים. יש משהו כסוף בפרפר האחרון. יפיפה בעיני!

    אהבתי

  3. אוהבת פרפרים, הם כל כך עדינים צבעוניים ויפים, חבל שקשה לצלם אותם. אתמול בתוכנית של מוטי קירשנבאום היו צילומים מקוסטה ריקה על פרפרים וצפרדעים. היה מרתק.
    יופי של צילומים.
    בתקווה לשקט לתמיד.

    אהבתי

  4. ממש ממש אוסף מרהיב של פרפרים. מניסיוני יודעת כמה קשה לתפוס אותם בפריים או לצלם בצורה מוצלחת. כל הכבוד, יצא לך ממש טוב.

    אהבתי

    • תודה לך
      המצלמה הטובה שלי התקלקלה, וקניתי מצלמה חלופית. עם המצלמה הזו אני פחות מיומנת, וגם היא פחות איכותית מהמצלמה ז"ל… עכשיו אני צריכה לחפש מצלמה חדשה (אחרי שאני אטפל בנושא הדיסק והמחשב ההרוסים…)

      אהבתי

  5. הצילומים שלך לא נופלים מאלו של ויקפדיה, ומעניין שהפרפרים בארץ יותר ממושמעים לך ומצטלמים יפה
    ואלו האמריקאים מתפרפרים ומנסים לברוח.. ועדיין תפסת מרובה, ואני מחכה לרשומת הפרפרים הבאה
    תודה על העידכונים בתפוז, סופשבוע נעים:-)

    אהבתי

    • אתה באמת מחמיא לי, אבל לדעתי התמונות שלי פחות מרשימות…
      לפרפרים בפלורידה מאד חם, ולכן הם היו מאד פעילים. בארץ אני פוגשת אותם גם מוקדם בבוקר או לפנות ערב או בחורף, ואז הם פחות פעילים.

      אהבתי

  6. מגוון נאה של פרפרים ראית. וגם הצלחת לצלם לא מעט.
    לי אין מזל עם כאלה, ונדיר שמצליח לי לצלם אותם (הכי טובים עד היום היו כשהיינו יחד בספולבדה).

    תודה על היופי המפרפר הזה 🙂

    אהבתי

  7. צילומים יפים.
    מעניין איך לפרפרים מגוון בלתי מוגבל של צבעים וצורות.
    האם לפרפרים שונים מאותו סוג יש הבדלים בזה ?
    סוף שבוע נעים .

    אהבתי

    • תודה לך
      לפרפרים מאותו מין יש בעיקרון את אותה הדוגמא. למינים שונים באותו סוג תהיינה דוגמאות שונות.
      (אם את רוצה להזכר מה ההבדל בין "מין" ל"סוג", את מוזמנת לקרוא ברשימה בה הסברתי את זה –
      https://anenet110.wordpress.com/2013/08/05/taxonomy/

      אם יש לשני פרפרים מאותו מין הבדלים בציורים, אני משערת שצריך להיות פרפר (או חוקר פרפרים) בשביל להבחין בהבדל…

      אהבתי

  8. צילומים מאד יפים ומקסימים "טוס" בוהק. ה"עלה היבש" אחלה תחפושת.
    הפרפר החום עם הפסים הבהירים, שלוב מקסים עם הצמחייה.
    משפט שאני לא בטוח שיזקף לזכותי… 🙂 תודה על תמונת צמד הפרפרים מהויקיפדיה,
    התרשמתי מהם מאד.

    אהבתי

  9. פינגבק: מתפרפרים בפלורידה, חלק שני: זנב סנונית | פרחים, פרפרים וכל מיני

  10. הייתי רוצה לעבוד בזה.
    כלומר בתפקיד של האיש הזה שיושב וצובע את הפרפרים ומחליט על דוגמאות…
    כי זו פשוט העבודה הכי שווה בעולם!!!
    🙂

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

