Julia Pfeiffer Burns State Park – פארק ג'וליה פייפר ברנס

ברשימה על עורבני סטלר, סיפרתי שישבנו לאכול סלט לצהרים בפארק ג'וליה פייפר ברנס, ואחר כך הלכנו לטייל בפארק. הפארק נראה מאד נחמד – פלגים זורמים בו, עצים גבוהים ומרשימים –

ראינו שבילים שעולים למעלה, ליער ונראים קסומים ומופלאים, ממש מזמינים לעלות לטייל.

אבל הפעם הלכנו בשביל לכיוון האוקיאנוס – שביל מוסדר ונוח, שעובר במנהרה של סיאנותוס (וכולם מצטלמים בה – לא הצלחתי לתפוס אותה ללא אנשים)

בדרך ראינו שוב את האוג הארסי – Poison Oak – תראו איזה עלה יפהפה – רק לא לגעת!

התקרבנו אל האוקיאנוס, אל ברושי מונטריי הנהדרים

מעבר לכמה שיחי סיאנותוס ראינו מפרצון קטן –

ובקצה המפרצון, מפל מים שיורד אל החוף –

הגענו אל מרפסת תצפית מקסימה, שממנה יכולנו לצפות אל המפרץ והמפל, שגבהו 24 מטרים:

המרפסת שהיינו בה, היא כל מה שנותר מוילה מפוארת שהיתה שם. הוילה נבנתה בתחילת המאה העשרים, והיתה שייכת לזוג Lathrop and Helen Hooper Brown.
הלן הופר-בראון התיידדה עם ג'וליה פייפר-ברנס, שהיתה חלוצה שהתגוררה באיזור עד מותה בשנת 1928.

SONY DSC

הזוג הופר-בראון מאד העריכו את ג'וליה פייפר-ברנס. כיון שהם מתו עריריים ללא ילדים, בשנת 1961 הם תרמו את השטח שלהם – הבית וסביבותיו – למדינת קליפורניה ולרווחת תושביה.  הם רצו לשמר את שמה של ג'וליה פייפר ברנס, שהיתה, לדבריהם, "A True Pioneer" – חלוצה אמיתית.

כיום, השטח הזה הוא State Park (לא פארק לאומי כמו יוסמיטי, למשל – אלא פארק בניהול מדינת קליפורניה), ויש הרבה מה לראות בו.

ישבנו במרפסת התצפית, וצפינו אל גלי הים. בדרך כלל אני לא אוהבת תמונות רוקדות, אבל יש משהו מהפנט בגלי הים העולים אל החוף. אפשר לבהות בהם הרבה זמן…
אום נטע צלמה הרבה תמונות של הגלים. הכנתי מתמונותיה Animated Gif –

ישבנו להסתכל על הנוף, לצלם את הסביבה. אום נטע שלפה משקפת – ולפתע היא קראה אלי – הנה לוויתן!
לוויתן אפור הוא מין נודד. בחורף הלוויתנים שוחים דרומה לאיזור קו המשווה, שם הם ממליטים את הצעירים שלהם (לוויתן, כזכור, הוא יונק – והוא ממליט ולא משריץ או מטיל!). במרץ הם מתחילים לחזור צפונה, לאיזורים הקרירים יותר, שם הם יבלו את הקיץ. מסתבר שהמרפסת הזו היא מקום טוב לצפות ממנו על הלוויתנים!

SONY DSC

הלוויתן שראינו היה באמת מרוחק מאד מאיתנו. אום נטע ניסתה לצלם אותו, בזמן שאני הסתכלתי עם המשקפת. מאד התרגשתי לראות את סילוני המים שהוא השפריץ, ואפילו את זנבו המרשים.
בגלל הריחוק בעומק האוקיאנוס – לא הצלחנו לצלם אותו בסופו של דבר.

חזרנו להסתכל על המפרצון המקסים – המפל נקרא מפל מקוֶוי – McWay Falls, והוא מנקז את נחל מקווי (McWay Creek) ישירות אל האוקיאנוס.

SONY DSC

התופעה של מפל מים היורד ישירות אל הים היא לא נפוצה – יש בערך 20 מפלים כאילה בעולם. הקרוב ביותר אלינו נמצא באנטליה, בטורקיה – מפלי דודן – Düden Kıyı Şelalesi

המפרצון בו נמצא המפל הוא מקסים בעיני. מוקף שיחי סיאנותוס ריחניים, שפרחו לכבודי –

ברושי מונטריי על הצוקים היורדים אל האקיאנוס –

הסלעים על החוף, והצמחיה המטפסת מטה –

אל המפרצון עצמו קשה להגיע בדרך היבשה. לפי מה שקראתי, הירידה תלולה ומסוכנת. באתרים שראיתי, ממליצים להגיע אל המפרצון בדרך הים – בסירה.

אחרי שהלוויתן נעלם ואחרי שצילמנו המון תמונות של המפרצון המקסים וסביבותיו – חזרנו לאוטו, ונסענו בחזרה אל ביתה של אום נטע, בסביבות סן פרנסיסקו.

את התמונות צלמנו, ואם נטע ואני, בפארק ג'וליה פייפר ברנס, בתאריך 14.3.2013
תודה לאום נטע על הרשות להציג את תמונותיה!

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

42 תגובות על ״Julia Pfeiffer Burns State Park – פארק ג'וליה פייפר ברנס״

1. יופי של נופים – במיוחד המפל.
    העלה של האוג הארסי יפה מאוד… לראותו בלבד 🙂
    וה- animated gif מוצלח.

חבל שלא הצלחתן לצלם את הלוויתן – אבל יותר חשוב שראיתן אותו

2. ההתרגשות כשרואים פאר טבעי כמו לויתן מזכירה לי את השאלה של פרלוב בסרט הדוקומנטרי שלו: השאלה אם לצלם את המרק או לאכול אותו.

1. בהקשר ל"לאכול את החיה", מהספר מסע קונטיקי: מאת ת'ור היירדאל יש שם קטע שבו שייטי הרפסודה,
        מנסים לצוד צב ים שהם נתקלים בו במסעם, הם לא מצליחים. הצב חומק מהם, וחוץ מהם, הוא משאיר מאחוריו
        עוד כמה בעלי חיים מאוכזבים… אוג ארסי, 🙂 בתמונה מותר לגעת 🙂 ?…
        לראות לויתן, נשמע לי טוב, אפילו אם רואים בברור, רק את סילוני המים שהוא מותיר אחריו
        כרגיל, נופים יפים ומרהיבי עין.

3. איזה יופי של מקוםםםםם
    מפל הנופל לים טרם זכיתי לראות
    והלוויתן, גם אם לא צולם, מונצח אצלכן בזיכרון

4. הצילום הראשון מזכיר לי את 17 מיילס

ומונטריי , לא פלא שאהבת. מקום יפהפה.
    תודה שהזכרת לי. חבל שלא הצלחתם לתפוס את הלוויתן.

1. זו מרפסת נפלאה, ותתארי לעצמך שפעם היא היתה המרפסת הפרטית של איזו משפחה. איזה נוף נהדר זה למרפסת!
      היה להם גם פוניקולר (קרונית על כבל) שעלה לכביש, ובו הם היו מגיעים מהכביש לבית, כדי לא להתאמץ…

5. כיף לראות לוויתן, אפילו מרחוק.
    ובכלל – המקום הזה מקסים, והמפל מרשים. תודה שהבאת את הרשמים והצילומים היפהפיים 🙂

1. לוויתן הוא בעל חיים מרגש מאד! פעמיים בחיים ראיתי, ואני אשמח לראות שוב!
      המקום הזה מקסים ונעים, השביל אל המפל הוא שביל קליל וחמוד – מצוין לאנשים שרוצים להנות מהנוף, אבל לא רוצים ללכת הרבה.

6. תמונות מדהימות של נוף מהמם ומרהיב!! נהניתי מאוד!!
    הgip שעשית מתמונות הים מקסים במיוחד , אני מאוד אוהבת גיפים ושלך (מתמונותיה של אום נטע כמובן)
    מוצלח מאוד !! 🙂 מקסים!!♥
    לגבי הלוויתן.. ניסיתי לראות.. לצערי לא הצלחתי להבין איפה הלוויתן נמצא בתמונה :-]

7. פארק נפלא ומרהיב ביופיו, הוספתי לרשימה.
    תמונות נהדרות. למזלך האור שיתף איתך פעולה והן יצאו נפלא.
    נהניתי מתמונת הלוויתן אפילו שהוא מצולם ממרחק, החוויה נהדרת.
    תודה על השיתוף עננת.

1. תודה לך
      הבנתי שבסופי שבוע ממש מלא שם – אז אני ממליצה להגיע באמצע השבוע, בתור פנסיונר זה קל יותר 🙂
      את הלוויתן לא צלמנו – רק ראינו אותו, לכן הוא לא מופיע בתמונות.

8. כל כך יפה " לטייל " אתכן בפארק ג'וליה .עם העצים הגבוהים
    לשבת במרפסת תצפית ולהביט בגלי הים אפשר בלי סוף ואם יש מפל ההנאה כפולה
    ♥ את התמונת העלה של האוג הארסי.
    נהנתי להגדיל את התמונות ועל כך תודה.

1. המפרצון הזה באמת נפלא, ויש עוד הרבה מפרצונים (רק שבאחרים אין מפל היורד מהיער…)
      רק שבשביל להגיע אליו, צריך סירה 🙂
      תודה לך!

9. מפל שנשפך לים עוד לא ראיתי זה באמת מיוחד.
    ואיזה כיף שזכיתן לראות ליויתן זה ממש נפלא!

10. היינו שם עוד פעם בתחילת ספטמבר. זה היה סופשבוע והיו שם מלא אנשים והיה פקק נוראי. נאלצנו לחנות על כביש 1 עצמו מרחק 1/2 ק״מ משם אבל היה שווה: ראינו ואף צילמנו את הלוויתן (רק שהפעם זה היה Humpback whale ולא האפור).

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!