לוטרת ים קליפורנית – California Sea Otter – Enhydra lutris

העצירה הראשונה בנסיעתנו ב-Highway 1 היתה בעיירה קטנה בשם Morro Bay.

כמו שספרתי ברשימה הקודמת, בקצה המפרץ של העיירה הזו יש סלע גדול, שהוא שמורת ציפורים סגורה.

SONY DSC

אגב, משמעות "השמורה הסגורה" היא לא שהשמורה מוקפת גדר, אלא שבנקודה אחת ליד הסלע המסיבי יש שלט המסביר את העובדה שזו שמורה סגורה ואסור לטפס על ההר.
ואתם יודעים מה? זה עובד! אף מבקר לא מטפס.
ראינו אנשים חמושים במצלמות בעלות עדשות ענק וטלסקופים לצפיה בציפורים ניצבים על חצובות – צופים לכיוון הסלע ולכיוון המפרץ, ותרים אחרי ציפורים מיוחדות. אבל אף אחד לא טיפס על הסלע עצמו.

אנחנו הסתכלנו על מי המפרץ, קרוב יותר אלינו. ובמים ראינו המון תנועה – יצורים קטנים שוחים מצד לצד, משתוללים ומשתובבים להם במים.

וזה גרם לנו אושר גדול, שכן היצורים המקסימים הללו הם לוטרות-ים!

SONY DSC

לוטרות הים הם יונקים ימיים קטנים – בגודל של כלב בינוני –  והן חיות לאורך החופים הצפוניים של האוקיאנוס השקט.

לוטרות הים הן היצורים הגדולים ביותר במשפחת הסמוריים. הלוטרות ניזונות בעיקר מחסרי חוליות ימיים – כמו קיפודי ים, סרטנים, צדפות.
הן צוללות לקרקעית על מנת לחפש מזון, ואז חוזרות למעלה, לאכול אותו על פני המים.
הדבר המדהים הוא, שהלוטרה מסוגלת להעזר בכלים! אם הצדפה קשה מדי לפיצוח, היא תשתמש באבן על מנת למחוץ אותה אל החזה ולסדוק אותה.

הלוטרות הן מין בסכנת הכחדה, ולשמחתנו פגשנו במפרץ קבוצה ממש גדולה – כ-15 לוטרות.

הן שחו להן במים, שיחקו זו עם זו, רדפו אחת אחרי השניה, השתוללו… והכל במי המפרץ השקטים והנעימים.

למשל זו, שעסוקה בניקוי הזנב –

בניגוד ליונקים ימיים אחרים (כמו אריות ים, לוויתנים וכיו"ב) השומרים על חום הגוף באמצעות שכבות שומן מסיביות, הלוטרות משתמשות בשכבת פרווה צפופה ומבודדת.
כמובן, הפרווה המצויינת והייחודית הזו גרמה לכך שהלוטרות ניצודו בהמוניהן – ובראשית המאה ה-20 נותרו רק אלפים בודדים.

SONY DSC

בשנת 1911, הלוטרות הוכרזו כמין מוגן בינלאומי – הציד נאסר, נערכו מאמצי שימור – גידול בשבי והשבה לטבע.
המאמצים נשאו פרי – אוכלוסית הלוטרות התאוששה. יחד עם זאת, עדין הלוטרות זקוקות להגנה.

לפני 4 שנים, בטיול המשפחתי שלנו לקליפורניה, חיפשנו את הלוטרה כשהיינו בשמורת Point Lobos. בסופו של דבר – ראינו שם לוטרה אחת, ממש מרחוק.
את התמונה שלה פרסמתי בבלוג

הפעם זו היתה ממש חגיגה – הלוטרות היו ממש קרובות  אלינו, אנחנו עמדנו והסתכלנו עליהן בהנאה רבה במשך זמן ארוך.

לפי מה שקראתי, כשהלוטרות יוצאות לאכול – הן מעדיפות לצוד לבד. אבל בעת מנוחה, הן מתלהקות לשם משחק ומנוחה משותפים.
הלהקות הללו נקראות באנגלית Raft, ובלהקה אחת אפשר למצוא זכרים או נקבות – אין להקות מעורבות.

על מנת לא להסחף לאוקיאנוס הפתוח, הלוטרות נעזרות באצות הענקיות הגדלות באוקיאנוס- ה-Kelp.
בתמונות כאן רואים רק את קצות האצות. אילו אצות ענקיות – אורך כל צמח יכול להגיע לכמה וכמה מטרים!
אפשר לראות תמונות של אצות Kelp שנסחפו לחוף בבלוג של אבי וגם בבלוג של עופר (שם יש גם תמונה עם גל בתור קנה מידה)

את התמונות צלמנו, אום נטע ואני, במפרץ מורו – Morro Bay בקליפורניה, בתאריך 14.3.2013
​תודה לאום נטע על הרשות להציג את תמונותיה!

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

אום נטע הזכירה לי שגם הסרטתי אותן! לצערי, המצלמה שלי מצלמת רק תמונה ללא קול – ובכל זאת זה נחמד:

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

48 תגובות על ״לוטרת ים קליפורנית – California Sea Otter – Enhydra lutris״

1. איזה יופי!
    באמת נראה שהן משתעשעות ומשחקות במים. התמונה של הלוטרה שמנקה את זנבה ממש חמודה.

2. הם כל כך חמודים! (או שכל כך חמודות…)
    איזה כיף לכן שראיתן קבוצה כל כך גדולה בטבע. אני זוכר היטב את הבודדת שראינו בטבע ועוד יותר את אלה שראינו באקווריום במונטריי
    יכול להיות שראינו אחת גם במפרץ כשיצאנו לשיט הלוויתנים?

1. תודה 🙂
      הן באמת מקסימות, ומבחינתי היו פיצוי על זה שלא הספקתי לצלם את ה-Roadrunner…
      באמת ראינו אחת במפרץ מונטריי, כשחזרנו משיט הלוויתנים המופלא 🙂

3. מוזר שלא קבלתי הודעה על הרשומה הזו?
    חמודים כאלו
    אפשר לשבת שעות ולהתבונן בהם.
    תודה שהבאת.

4. למה לא העלית את הסירטון? רואים אותן משחקות שם 🙂 הייתי עוד פעם במורו ביי בתחילת ספטמבר וראינו רק איזה שתיים-שלוש לוטרות שלא היו יחד ולא השתובבו כך. מצד שני, היה חם מאוד אז אולי רובן בחרו לצאת לים הפתוח.

1. וואי, את צודקת! שכחתי את הסרטון! אני אוסיף אותו!
      אגב, מסתבר שהמצלמה הדפוקה שלי לא מסריטה Audio – רק וידאו. אז כל השיר הנפלא של ה-Song Sparrow שהקלטתי, לא שומעים כלום…

5. צילומים נהדרים של האוטר.
    כביש מספר 1 לדעתי אחד הכבישים היפים בעולם, יש לאורכו המון מה לראות.

6. חיות נהדרות, תמונות נהדרות.
    אני מתה על לוטרות! בפעם הראשונה ראיתי אותן באקווריום של מונטריי לפני המון שנים, והייתי מוקסמת מהן לחלוטין – איך הן שוחות על הגב, החמודות.
    בטיול ב- 2009 שטנו בעלי ואני בקיאק ב- Elkhorn Slogh (בדרך ממונטריי לסן פרנסיסקו) והלוטרות שחו ממש לידינו (ופחדתי שהן יהפכו את הסירה, כמו שהן עושות לפעמים).

7. אני מבינה את ההתרגשות שתקפה אותך כשנתקלת בכזאת כמות של לוטרות.
    לפני כמה שנים היינו בסן דיאגו ושם בחוף הכשירו מין בריכה ימית עבור הילדים, מה לעשות שהלוטרות חמדו את הבריכה וניכסו אותה לעצמם. וכך ראינו עשרות לוטרות משתעשעות במים בעוד רבות אחרות (אחרים…) עושות בטן-גב על החול. גם אני צילמתי שם וגם הסרטתי עשרות תמונות שאחר כך נראו אותו דבר…

8. הן נפלאות!
    בשנות השמונים הן נהגו לשהות בסאן פרנסיסקו בפייר 39.
    אנשים נהגו לקנות צדפות ולהאכיל אותן – זה היה נפלא!
    אבל אז הלהקה נעלמה ולא חזרה 😦
    כיף לך שזכית לראות אותן!

9. הטבע מדהים מחופי קליפורניה!! והסרטון של ה Sea Otter שצירפת חמוד גם ללא קול
    תודה על האזכור, בתקופה בה הייתי גולש גלים ה kelp היה סכנה לגולשים שהסתבכו בו
    שבוע טוב 🙂

1. תודה לך 🙂
      בסך הכל הייתי בקליפורניה 3 שבועות – וזה מפרנס את הבלוג שלי כבר 9 חודשים… ויש לי עוד המון! 🙂
      אךךךךך, קשה, קשה… 😉

10. גם אני זכיתי לראות בקלפורניה את הלוטרות, אבל לא טרחתי לחפש מידע נוסף, אז שוב נהדר לקבל צילומים עם מידע.

11. נשמע לי מעניין ומקסים. קראתי בספר "גן החיים, מאת אנטונינה ז'בינסקי.
    אחרי מלחמת העולם השנייה, כשאנטונינה ועמיתיה רצו להשיג תמיכה לשיקום גן החיות, בורשה
    אם אני זוכר נכון, באספה שבה הם פעלו להשגת תמיכה מהעירייה הם שחררו לוטרה
    שההתרוצצות שלה בחדר הכניסה למקום שמחת חיים 🙂 רופפה קצת את האוירה הפורמלית.

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!