אט"ד, אני אתכם!

אני חייבת לציין שהסיפור הבא גרם לי הלם. כלומר, שמעתי על רשעות, על צביעות, על קשרי הון ושלטון – אבל הסיפור הנוכחי הדהים אותי. אני כל כך כועסת על הממשלה, על המדינה – פשוט כועסת.
לפני שנתיים סיפרתי בבלוג על המאבק של ארגון אדם, טבע ודין (בראשי תיבות – א.ט.ד) נגד בנית קומפלקס מלונות ראוותני, בזבזני ומיותר בבקעת תמנע.
ובכן – המאבק הצליח. א.ט.ד הוכיחו בבית המשפט את צדקת טענותיהם, ובית המשפט הוציא צו שאוסר על המדינה לבנות את הקומפלקס הזה.
כעת, היזם הפסיד חמישה עשר מליון שקלים – והוא תובע אותם מהמדינה.
המדינה החליטה לתבוע את הכסף הזה מארגון א.ט.ד.
ארגון א.ט.ד – ארגון ללא מטרות רווח, שכל מטרתו היא לדאוג לכך שכל אזרחי המדינה יהיו שווים לפני החוק, ושכולם יוכלו להנות מהטבע ומהסביבה.
והמדינה תובעת חמישה עשר מליון שקלים מארגון א.ט.ד.

וזו רק עוד הוכחה שהממשלה שלנו, וראש הממשלה שלנו, הם אטומים. חסרי כל יחס לארץ בה הם חיים, לתושבי הארץ. כל מה שאכפת להם זה הכסא שלהם והכסף שלהם.
אירועים שכאילה באמת גורמים לי לרצות לרדת מהמדינה הזו.
מדינה שהממשלה שלה בזה לאזרחיה, ורק מחפשת איך לנצל אותם.

כמו שכתב אביב לביא בכתבתו המצויינת – המסר של המדינה הוא פשוט: אם אתה אזרח פרטי ולא מליונר – אל תעמוד בדרכם של נדל"ניסטים שמקדמים תוכניות מגלומניות. אל תתבע אותם, ובמיוחד – אל תנצח אותם במשפט.
עוד כתבה – מהתכנית של אורלי וגיא.
דף "אזרחים למען הסביבה" בפייסבוק ארגנו מחאת תמיכה – כותבים מסר תומך בארגון א.ט.ד על כף היד, ומעלים לפייסבוק – הפרטים כאן. אתם מוזמנים להצטרף. אם תרצו, תוכלו לשלוח אלי תמונות ואני אוסיף אותן פה לרשימה.

atad

תמונות נוספות:

atadm

התמונה של אום נטע

tzz

hatuli8

 

ובנוסף – אני מזמינה את קוראי הבלוג להשתתף במבצע שמירה על הטבע – עקירת טיונית החולות – שעורכת רשות הטבע והגנים:
שני התאריכים הראשונים (1-2.11) כבר היו, אנחנו מקווים להצטרף לתאריך האחרון – 16.11 בפלמחים. 

IMG_5349

אנא, תעקור נטוע

 גנים לאומיים חוף פלמחים ונחל אלכסנדר

טיונית החולות, הקרויה בלעז הטרוטקה, היא צמח שהובא לישראל לפי עשרות שנים ומשתלט על כל חלקה טובה תוך פגיעה בטבע הישראלי. כדי להסיר את המפגע בגן לאומי חוף פלמחים ובגן לאומי נחל אלכסנדר הציבור נקרא לעזרה. כל אחד יכול לסייע. מה שצריך הוא עקירה בעזרת הידיים של הצמח מהחול וריכוזו בערימה. ניתן לבוא כבודדים, משפחות וקבוצות. ניתן לבוא לכל הזמן המדובר או לחלקו. נשמח אם המתנדבים יגיעו עם כפפות עבודה לעקירה, כובע, נעלים סגורות ומזון.

מאחר שפגיעה בצומח בשמורת טבע דורשת היתרים מיוחדים חשוב להדגיש שפעילות העקירה מתקיימת אך ורק בשעות אלו והציבור מתבקש שלא לעקור במועדים אחרים בצורה עצמאית. הפעילות תתקיים בשעות 9:00 – 13:00. נשמח לכל עזרה.

נבקש להרשם במוקד  3639* כדי שנוכל להערך למספר המשתתפים.

המועדים: (בשעות 9:00 – 13:00):

  • גן לאומי פלמחים: שישי, 1 בנובמבר, שבת 16 בנובמבר
  • גן לאומי נחל אלכסנדר: שבת 2 בנובמבר, שישי 15 בנובמבר

לקבוצות מומלץ לתאם עם מנהל הגן הלאומי הרלבנטי:

  • גן לאומי נחל אלכסנדר: רועי שטראוס 057-5603406
  • גן לאומי חוף פלמחים: אמיר חן 057-2416059

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

42 תגובות על ״אט"ד, אני אתכם!״

  1. מקומם זו מילה עדינה. במדינה מזמן אמרתי שיש מקום רק לזיליונרים, עשירים ובריאים. כל השאר ממש לא חשוב. הציבור משול לד'גוקים שאפשר לדרוך עליהם. מקומם זו לילה עדינה.
    פנו לתנועת אומץ http://ometz-il.org/ שתסייע לכם להוציא את הצדק לאור.
    והם עוזרים בבעיקר בשחיתויות.
    וזו שחיתות.
    בהצלחה

    אהבתי

  2. הכל נכון ומקומם. יש כאן שתי אפשרויות ואני לא בטוחה מה יותר מפחיד אותי: 1. שאין בשטח 'מבוגר אחראי' שמבין את ההקשר הכללי ונותן את הטון הנכון וזו פשוט פעולה של עורך דין זוטר שדאג לעניינם של שולחיו וחשב שזו דרך חוקית להחזיר את הכסף. 2. שהפעולה הזו דווקא כן משקפת מדיניות ונעשתה מתוך כוונה מפורשת, ציניות וכוחנות.
    ולעצם העניין, ולא פחות חשוב: לא כל-כך ברור לי למה אט"ד מציגה את העניין כהצלחה גורפת. להבנתי, לא נאסרה כלל בניית הפרוייקט המיותר הזה. הוא חי ובועט! מה שהצליחו אט"ד והתושבים להשיג כרגע, הוא עצירת הבנייה עד להגשת תוכניות חדשות, כיוון שהתכנית הקודמת חרגה מהשטחים שהוקצבו לה. כל עיכוב חשוב, אבל לא כדאי שנרגע בעניין הזה, גם אם תבוטל התביעה נגד אט"ד.

    אהבתי

  3. מרגיז באמת מרגיז ומקומם אבל את זה ידעתי מזמן שהממשלה וראשיה מה שמענין אותם זה הכיס הפרטי , הייתי שמחה להצטרף לפרויקט עיקרת הטיון אבל כפי שידוע לכם אני לא ניידת באהבה משלגיה

    אהבתי

  4. נושא התשלום חייב להגיע לבית נמשפט, שם יחליטו מי משלם ליזם (אם בכלל) ונקווה שבית נמשפט לא מכור לטייקונים.

    אהבתי

  5. לא מצליח להבין את הטמטום
    הרי אם הם זכו במשפט, סימן שהצדק איתם. ואלה שהפסידו (המדינה והלוביסטים) לא פעלו נכון, ולכן הם אחראים להפסדים שלהם בעצמם. מה ההגיון שבזה?
    או שאני לא הגיוני פה, שמחפש היגיון איפה שאין..

    אהבתי

  6. אני בהלם… הם לא נורמלים שם למעלה.. מה זה הוא ערער וזכה? מה זה המדינה תובעת אותם בחזרה.? . .. היגיון? לא בבית ספרם כנראה.. מדינה עוכרת יושביה… מנצלת אזרחיה.. אחרי כל המיליונים שמשלמים לחברי כנסת ולטיולים של ביבי בניכר.. הם לא יכולים לספוג בשקט 15 מיליון ?….זה נשמע כמו מעגל של הסיוט שלא נגמר..:-(
    מבטיחה לצלם את היד שלי מחר ולשלוח לך … היום פשוט יש לי חתונה על הראש (אני עוד שוקלת ללכת מצוירת בכל זאת.. נראה….)

    אהבתי

    1. נכון. ככה זה. בעלי הכסף והשררה בטוחים שהכל שייך להם. אנחנו – הטבע, הארץ, התושבים – נועדנו להיות עבדיהם הנרצעים ובאיזו חוצפה אנחנו מעזים לדרוש זכויות?
      😦
      ארץ אוכלת יושביה.

      אהבתי

  7. שמעתי על כך ברדיו לא מזמן וזה באמת מרתיח.
    מכאן ועד לרדת מהארץ הדרך ארוכה, לפחות אצלי, אבל זה באמת מקומם מאד!
    ראיתי את המבצע של כפות הידיים ואני בהחלט מתכוונת להשתתף. אולי אשלח גם אליך.
    אני רוצה להציע לך משהו. יתכן שלא כולם מכירים את אדם טבע ודין בראשי התיבות שלהם. אולי תרשמי בגוף הרשומה את השם המלא? אני בטוחה שרבים יגידו: "אההה"…

    אהבתי

  8. חברייה, ההגיון מת מזמן בארץ. זו אינה הפעם הראשונה שזה קורה ובוודאי לא האחרונה.
    אני מזמן פסקתי לחפש את ההגיון בישראל ותאמינו לי אני לא היחיד.
    משתתף איתכם בהרגשתכם !

    אהבתי

    1. הרשעות והאטימות תמיד מכניסים אותי לשוק, להלם. כואב לי לדעת שאני חיה במדינה אטומה כל כך.
      לא לזה ציפו אבותנו שהקימו את המדינה.

      אהבתי

  9. החלמאות במדינה הזו כבר מזמן הפסיקה להפתיע אותי, אם כי אין ספק שהיא מעצבנת בכל פעם מחדש! זה שהכל מנוהל פה על פי אינטרסים של אנשים כוחניים שימכרו גם את אמא שלהם בשביל כסף – גם זה לא חדש.
    בואי נגיד שאני אתחיל להיות ממש מודאגת אם בית המשפט יפסוק לטובת התובעים, כי ההיגיון שלי אומר שאם אדם מנסה לנצל הזדמנות להרוויח כסף ממיזם נדל"ני, הוא בהכרח גם לוקח על עצמו סיכון שהמיזם לא יצליח והוא יפסיד כסף. זה חלק מהמשחק, לא?

    אהבתי

    1. לדעתי כאן זה לא "חלמאות" אלא פשוט רשעות, חוסר לב, חוצפה וחוסר אכפתיות. עשיתי משהו לא חוקי, עשיתי משהו רע וגם הפסדתי כסף – למה אני צריך לשלם על זה? נפיל את זה על מישהו אחר.

      אהבתי

  10. אני מסכימה איתך ולכל מילה שלך אלא שלגבי ירידה מהמדינה הייתי ממליצה לבדוק היטב לאן, כי ממרום שנותי כבר למדתי ושמעתי כמעט הכל, והשחיתות – ההון-שלטון-עיתון – קיימת בכל מדינה במידה זו או אחרת, צריך למצוא את זו שממעיטה בכך ככל האפשר, כלומר לבחור בפינצטה. אני מבינה שאין לך כוונות כאלה והדברים נאמרים מרוב ריתחה ואני באמת מבינה זאת ושוב את צודקת במאת האחוזים.

    אהבתי

    1. תודה לך.
      למען האמת, על ירידה אני חושבת כבר כמה זמן – ואם ההזדמנות תגיע, אני לא אדחה אותה על הסף. אני מודעת לזה שהמדינה שלנו היא לא הגרועה ביותר, וששחיתות וגועל נפש קיימים בכל מקום.
      כנראה כיון שהארץ הזו חשובה לי, אז זה כואב לי יותר.

      אהבתי

  11. פרסם את זה מחדש ב-חתול רחובוהגיב:
    אמנם אני לא כ"כ מתפלא על האטימות והטימטום של המדינה, על קשרי הון – שלטון, אבל הסיפור הזה עבר את הגבול וקבע סטנדרטים חדשים של ביזיון.
    אני מקווה שביה"ש יזרוק את המדינה לכל הרוחות, כשהעניין יגיע לכדי דיון משפטי.

    אהבתי

  12. מאוד מעצבן, אבל לא מפתיע אותי.
    סיפורים כאלה ודומים להם יש כאן יותר מדי.

    אהבתי

  13. מרגיז ומקומם הסתכלתי על התמונות שלנו מהחוף והלגונה במליבו איך נשמר בהרמוניה עם הציבור וההרים גולשים וסולטייס מעבר לפינה האורבנית כמו עולם אחר כל כך הרבה כוח יש בטבע ואני שמח שניצחו ושמרו כל תמנע ההיסטורית והיפה ואני אחפש בפייסבוק עננת, מחזק את ידך במאבק על שמירת נופי ואתרי ארץ ישראל שלמים, ואם כבר הרי יש לחדש את הטבע ולהערים חוקים וגזירות על הפוגע בו הארץ קטנה והמשאבים מוגבלים, יש שיפור מהזלזול של שנים עברו עקב מודעות אבל עדיין רחוק ממה שצריך להיות , הנה תזכרי ותראי בעצמך
    http://galmeiri.blogspot.com/2013/08/blog-post_22.html

    אהבתי

    1. תודה לך
      לצערי, אנחנו מאד רחוקים מהמצב הרצוי. אנחנו אחת המדינות הצפופות ביותר בעולם, והממשלה לא מוכנה להבין את זה.

      אהבתי

  14. התייחסות שהתבקשתי להעביר, של אסנת
    לא שמעתי על זה, אבל אני כבר לא המומה משום דבר שקורה במדינה הזו. השחיתות השתלטה על כל חלקה טובה, ובראשה בית "הנבחרים" (בית השודדים, בית הסחטנים, בית רודפי הבצע ותאות השלטון וכו' וכו').

    אני חושבת שזה נורא וקשה לי לראות איך עמותת אדם טבע ודין (אותה אני מכירה מיום הווסדה) מצליחה לארגן סכום כזה.

    היות ואין לי פייסבוק/בלוג, אודה אם תעביר את הערותי לעננת.

    אהבתי

    1. תודה לאסנת על התגובה, אני מאד מסכימה
      ותודה לך על העברת התגובה.
      הבלוג שלי פתוח לתגובות לכולם, לא צריך בלוג מיוחד בשביל להגיב אצלי.

      אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!