טיול בלוגרים למעין צבי

IMG_5322ברכיות שוחות במים

לפני שבועיים בערך, עופר D שלח לי הודעה קצרה – הוא מגיע לארץ לכמה ימים, ורוצה לערוך מפגש בלוגרים. איפה כדאי להפגש? 

IMG_5331אנפה אפורה ולבנית גדולה

אחרי כמה מחשבות, הצעתי את בריכות הדגים ליד קיבוץ מעין צבי. תמיד יש מה לראות שם – ובתחילת נובמבר פורח שם הנרקיס האפיל – קרובו הפחות מוכר של הנרקיס המצוי. אז קבענו. 

IMG_5333שלדג לבן-חזה

הצעתו של עופר כמובן עוררה הדים בבלוגיה – ועשרות בלוגרים (ספרתי מעל 20 בלוגרים שהגיעו!) התייצבו בשמחה למפגש. 

IMG_5340אנפה אפורה

איתני הטבע, לעומת זאת, פחות שיתפו פעולה. כלומר, היה לנו יום שמשי ויפהפה למפגש – אך לא ירדו עדיין גשמים משמעותיים באיזור, ולכן הנרקיס האפיל לא פרח.
מוטי ואני הגענו מוקדם לפני כולם, והלכנו לבדוק אם יש פריחה – אך לא מצאנו. לכן, כשכולם הגיעו – הלכנו לטייל בשביל בין הבריכות. 

IMG_5344אנפת לילה

טוב שבעלי הכנף החיים באיזור אכן הסתובבו. זו, למשל סופית –

IMG_5358

מבחינת פריחה, פגשנו שני מינים אמריקאיים – מינים פולשים – טיונית החולות, צמח שהובא לארץ בשנות הששים לייצוב חולות, והתפשט על כל מישור החוף –
הלבנין המשויש מאד אוהב אותו: 

IMG_5349

וחמנית מצויה – גם היא, מוצאה ביבשת אמריקה; אך היא לא אגרסיבית כמו הטיונית. 

IMG_5356

זרעי החמנית אהובים לא רק על בני אדם: ראיתי חוחית שהסתובבה במרץ מסביב לחמנית, ואכלה את הזרעים שלה –

IMG_5388

על הדרך מצאנו צב ביצות שהלך לאיבוד. כיון שמכוניות נוסעות בדרך העפר הזו, החלטנו לעזור לו, והעברנו אותו אל המורד של תעלת המים הקרובה. הוא ירד לו למטה בזריזות. 

IMG_5368

בחוף הים חיכו לנו חבצלות החוף האחרונות של העונה. זהו באמת פרח נפלא וחגיגי. 

IMG_5371

הבעיה בקבוצה לא-הומוגנית שכזו היא, שקשה לתכנן טיול. אני אוהבת מסלולי טיול שיש בהם קצת יותר דרך – מסלול הליכה של כמה קילומטרים. אבל היו בקבוצה אנשים שגם הדרך שעשינו – כ-600 מטר מנקודת החניה אל החוף , בדרך עפר מסודרת, ואז חזרה באותה דרך – היתה קשה להם.
ובעצם, הרוב באו לראות את עופר. הציפורים והפרחים היו רק הליווי. 

IMG_5384חסידה שחורה ושחף כספי

ולכן, כשחזרנו למכוניות – נסענו לחניון קק"ל, ממש צמוד לצומת פורידיס. שם היו שולחנות, מקום לכולם – ושם כולם שלפו את התקרובת.
עופר הביא לנו במיוחד חלה, גלשי הפליאה בסלטים, תזזאיטית – מאפה בטטה ועוד ועוד… 
אני מאמינה שכולם נהנו בחלק הזה – אוכל טוב, חברותא וסיפורים. 
אפילו להקת שקנאים עברה מעלינו – 

IMG_5399

רציתי לומר המון תודה לעופר שהגיע וגרם לכולנו להפגש, 
ותודה רבה לכל הבלוגרים שבאו, שהכינו מטעמים – אני חושבת שהמפגש בחורשה היה מאד נעים ומהנה!

IMG_5353לבנית קטנה – שימו לב לכפות הרגלים הצהובות!

את התמונות צלמתי בבריכות הדגים של מעין צבי, בתאריך 26.10.2013.
מתחת לכל תמונה כתבתי מה מצולם בה. 
מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא. 

IMG_5391

הערה: באופן חד פעמי, כיון שזה היה מפגש תפוזי, אני מפרסמת את הרשימה המלאה גם בתפוז. 

ובנוסף – אני מזמינה את קוראי הבלוג להשתתף במבצע שמירה על הטבע – עקירת טיונית החולות – שעורכת רשות הטבע והגנים: 

אנא, תעקור נטוע

 גנים לאומיים חוף פלמחים ונחל אלכסנדר

טיונית החולות, הקרויה בלעז הטרוטקה, היא צמח שהובא לישראל לפי עשרות שנים ומשתלט על כל חלקה טובה תוך פגיעה בטבע הישראלי. כדי להסיר את המפגע בגן לאומי חוף פלמחים ובגן לאומי נחל אלכסנדר הציבור נקרא לעזרה. כל אחד יכול לסייע. מה שצריך הוא עקירה בעזרת הידיים של הצמח מהחול וריכוזו בערימה. ניתן לבוא כבודדים, משפחות וקבוצות. ניתן לבוא לכל הזמן המדובר או לחלקו. נשמח אם המתנדבים יגיעו עם כפפות עבודה לעקירה, כובע, נעלים סגורות ומזון.

מאחר שפגיעה בצומח בשמורת טבע דורשת היתרים מיוחדים חשוב להדגיש שפעילות העקירה מתקיימת אך ורק בשעות אלו והציבור מתבקש שלא לעקור במועדים אחרים בצורה עצמאית. הפעילות תתקיים בשעות 9:00 – 13:00. נשמח לכל עזרה.

נבקש להרשם במוקד  3639* כדי שנוכל להערך למספר המשתתפים.

המועדים: (בשעות 9:00 – 13:00):

  • גן לאומי פלמחים: שישי, 1 בנובמבר, שבת 16 בנובמבר
  • גן לאומי נחל אלכסנדר: שבת 2 בנובמבר, שישי 15 בנובמבר

לקבוצות מומלץ לתאם עם מנהל הגן הלאומי הרלבנטי:

  • גן לאומי נחל אלכסנדר: רועי שטראוס 057-5603406
  • גן לאומי חוף פלמחים: אמיר חן 057-2416059
45 מחשבות על “טיול בלוגרים למעין צבי

  1. היה טיול נחמד מאוד למרות הדלות הבוטאנית – כמובן בזכות החברה הטובה שהייתה. שמחתי לפגוש בלוגרים שהכרתי רק וירטואלית. והיה לא מעט אוכל מצוין טבעוני 🙂

    אהבתי

  2. היה מקסים, והמפגש היה מוצלח, ובתור חובבת ציפורים היה גם הרבה מאוד מה לראות, למרות העדרו של האירוס.

    אהבתי

  3. שמחה שהיה לכם יום נפלא ומזג האוויר היה לצדכם.
    עושה רושם שהיה לכם ממש כף. במצבי חולות וים הם משימה בלתי אפשרית,
    שלא לדבר שבשבת המטפלת יוצאת מוקדם לכנסייה. זה החופש היחידי שהיא לוקחת. אז אני מחויבת לתת לה.
    והערב לא אגיע. אני לא מכירה את הסביבה. ולנהוג בלילה למקום לא מוכר אני נמנעת בגילי "הצעיר" 🙂
    לצערי, לא יכולה להשתמש ב-GPS . היה לי, ניסיתי , זה ממש מסוכן. כי נוהגת ביד אחת וחייבת להיות מרוכזת בכביש.
    אין לי אינטרנט בסלולארי., למרות שרוצה מאוד לבוא, לא נורא. תהיינה עוד הזדמנויות.
    כבוד לך שארגנת את הארוע.

    אהבתי

  4. הצפורים נפלאות והצילומים עוד יותר, אני חייב לומר לך עננת שאני מתחיל לשבוע מעופות וצמחים והחומר האנושי מעניין אותי לא פחות מהטבע.

    אהבתי

    • הבלוג שלי מתמקד בענייני טבע. אני לא מתכוונת לשנות את זה.
      אני בפרינציפ לא מעלה תמונות אנשים לבלוג – ומבקשת מכולם שלא יעלו תמונות שלי.

      אהבתי

  5. אני מאוד מאוד מאוד נהניתי לפגוש את כולם בכלל ואותך ואת מוטי בפרט!! היה מאוד נעים, ונכון שהטבע לא זימן לנו אפשרויות כמו שאולי תכננו..או כמו שהוא יכול …(למרות שהתמונות שלך בהחלט גורמות לאמירה הזאת להתבדות כמעט לגמרי 😉 😀 ) אבל אולי הוא רצה רק לאותו יום לעמוד בצד ולא להתבלט הפעם ולתת לאנשים להיות אחד בשביל השני…וכן הלאה…..
    היה כיף לראות את החיוכים שלכם , ולחבק אתכם , אתם זוג מקסימים!!!! ♥

    אהבתי

  6. היה מרגש ומשמח לפגוש את כולכם שוב גם אם לדקות ספורות. את הטיול אני עושה אתכם מעט באיחור דרך המילים והתמונות של כל מי שהיה ותיעד. נפגש בטיול הבא…

    אהבתי

  7. איזה כיף לכם!
    שמעתי שהיה מפגש כיפי ומיוחד.
    אנחנו נפגשנו למחרת והיה נפלא גם.
    וכל הכבוד לך על הארגון.

    אהבתי

  8. ואני רואה את התמונות, קוראת את הסיפורים ולא נותר אלי אלא לנזול מקנאה פה, לבדי בגולה הדווייה …

    אהבתי

  9. עננת יקרה, התמונות מקסימות!
    יש לנו ארץ יפה, משופעת בנוף יפהפה, צמחיה, חיות ובעלי כנף יפהפיים.
    אני שמחה שאת מתעדת זאת לטובת, מי שלא יכול לראות בשטח

    אהבתי

  10. תודה שכתבת "חמנית"! יש כ"כ הרבה שכותבים "חמניה"…..
    אז ככה: התמונות שצילמת מרהיבות ביופין! אחת אחת נפלאות!
    הטיול שלכם…אוף…כמה רציתי לבוא…. כ"כ רואים שעשיתם חיים. זו ממש היתה חגיגה! והייתי כ"כ קרובה גיאוגרפית….
    מקווה שיהיה מפגש נוסף בקרוב ויש לי רעיון, אולי אחרי הגשמים הראשונים ניסע לאותו מקום לראות האם פרח הנרקיס?
    ערב נעים עננת מוכשרת שכמותך♥

    אהבתי

    • תודה לך 🙂
      נורא חבל לי שלא באת, דווקא קיוויתי לפגוש אותך 🙂
      הייתי שמחה לחזור למעין צבי, אולי אני אצליח לעשות את זה בסוף נובמבר… יש לי חודש עמוס.
      תודה לך, ונשיקות!

      אהבתי

  11. ושוב תודה, עננת יקרה, על ההתגייסות וההשקעה.
    היה טיול כייפי, גם אם קצר ובלי נרקיסים. וטוב שצילמת, כי אני הייתי מרוכז יותר באנשים 🙂
    להתראות שוב בטיול שבביקור הבא..

    אהבתי

    • בשמחה 🙂
      ההתגייסות שיתה של כולם, אני רק הצעתי את המקום למפגש 🙂
      אני שמחה מאד שבאת, ושנפגשנו – ואני מאד אשמח להתראות שוב.

      אהבתי

  12. לחיי המפגשים שבדרך..
    אמנם לא זכינו לראות את כל הפריחות הנהדרות שאני מאוד אוהבת על אף שאינני יודעת לנקוב בשמותיהם,
    אבל זכינו לפגוש אנשים מקסימים ונחכה למפגשים הבאים 🙂

    אהבתי

  13. נראה שהיה עליז ושמח ומלא ציפורים!
    הצילום של האנפה והלבנית צמד חמד נהדר!
    נראה שהיה כיף גדול

    אהבתי

  14. פינגבק: סיכום 2013 בתמונות | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

