טיול אל Pyramid Canyon ברכס Amargosa

קמנו לבוקר קריר ונעים, ויצאנו אל האיזור המזרחי של פארק עמק המוות – Death Valley National Park. מאד התפעלתי מהעננים שישבו-ריחפו בגובה נמוך מעל ההרים.
אחרי כל כך הרבה ספרים שקראתי וסרטים שראיתי על המערב הפרוע, הנה אני כאן! במערב הפרוע!

ואז ראינו כמה סוסי-בר בצד הדרך, והתחלתי לחפש את קלינט איסטווד או ג'ון ווין, או לפחות איזה שיירת אינדיאנים רוכבים במרחק…

אבל פרט למכוניות בודדות שחלפו על פנינו, לא ראינו אף אחד. אז התייעצנו עם ספר הטיולים של אום נטע, ובחרנו לנו מסלול נחמד שעולה על מורדות הר הפירמידה – Pyramid Peak.
הנה פסגת ההר, מציצה מאחורי שיח Creosote:

הואדי שטיילנו בו – Pyramid Canyon – הוא נחל שטפוני. המסלול מתחיל באופן מישורי רחב ופתוח, ואז מטפס על מורדות ההר ונעשה צר ותלול יותר ויותר. אפשר להתקדם בחלק הקנייוני רק עד שלב מסוים – אחר כך צריך טיפוס ציוד הרים.
מִפְתָח הנחל נראה מקסים:

SONY DSC

ההרים המושלגים מכל עבר מלאי הוד והדר – ביום האתמול, כזכור, עוד ירד שלג… איזה הבדל זה לעומת הקיץ: השבוע נמדדו שם 53 מעלות צלזיוס!
אני בטוחה שהשבוע רכס Amargosa כבר לא נראה ככה:

הנחל עצמו נחמד מאד – אפילו פרחו בו כמה פרחים מעניינים, שאקדיש להם רשימה משלהם.

אחרי החלק הפתוח, הנחל נכנס אל קניון הררי – אנחנו מתחילות לטפס בו

וכאן התחילה חגיגה גיאולוגית. שכבות סלע צבעוניות, עם שלל מרקמים, צבעים, כיוונים – נפלא!

אספתי יחד כמה טקסטורות כאילה:

formations

הקניון מתחיל לקבל צורה – מעבר צר בהרים, ומרחוק רואים את פסגת הפירמידה – Pyramid Peak

SONY DSC

הנה היא – ממש מעלינו: גבהו של ההר הזה הוא מעל 2 ק"מ.

ואפילו יש מעט נביעות מים בשטח. אבל זה לא דומה לקניון דארווין שטיילנו בו שלשום: אין כאן ממש זרימה. הייתי מגדירה את זה "דליפה" של מים על הסלע:

אום נטע צלמה ציפור חומה קטנה אחת. אבו נטע מוסר שזהו Rock Wren ממשפחת הגדרוניים:

SONY DSC

טיילנו במעלה הקניון עד שהגענו לקיר – מפל בגובה כמה מטרים, שאותו כבר אי אפשר היה לעבור… אז התחלנו לרדת חזרה – להנות מהנופים לכיוון השני

רכס ההרים נראה נפלא מולנו

ואנחנו ממשיכות למצוא כל מיני תצורות גיאולוגיות מעניינות –

הטבע צייר לנו תמונה מקסימה: הרים, עננים, ומישור בשקיעה:

טוב, אצלינו יש עוד זמן לשקיעה. אבל זה מה שאני חשבתי כשראיתי את האבן הנהדרת הזו. זו אבן בגודל 20X20 ס"מ בערך, והשכבות השונות יצרו בה ציור נפלא!

ואם כבר מדברים על אבנים ומרקמים וצבעים מיוחדים – הנה עוד כל מיני אבנים מיוחדות:

stones

את התמונות צלמנו, אום נטע ואני, בקניון הפירמידה – Pyramid Canyon – ב-Death Valley National Park, בתאריך 9.3.2013
תודה לאום נטע על הרשות להציג את תמונותיה!

ברשימה הבאה אספר על הפרחים שראינו בקניון הזה.
מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

אני מוסיפה קצת קלינט איסטווד, בשביל האווירה:

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

40 תגובות על ״טיול אל Pyramid Canyon ברכס Amargosa״

1. המערב הפרוע מעולם לא נראה טוב יותר 🙂
    אהבתי מאוד את התמונות הראשונות עם העננים המטפשים על ההר ואת תמונות האבנים – האבן שהראית בהגדלה באמת נראית כמו מישור צבעוני עם נחל ועננים 🙂

2. המערב הפרוע משתקף כאן במיטבו.
    תמונות נהדרות שמשקפות היטב את עמק המוות המפורסם.
    נהניתי במיוחד מתמונות הסלעים המרהיבות בצבעיהם ויופיים המדברי.

3. אילו תמונות נהדרות. תודה על השיתוף באזור כ"כ מרשים. אני אוהבת את המרקמים והגוונים השונים.
    יופי.

4. מקסים!! העננים שמטיילים על ההר.. מדהים!!
    הטקסטורות כמובן מאוד מצאו חן בעיני… אשמח להשתמש בהם לשמיכות טלאים וירטואליות שלי… אם תרשי לי.. כמובן שאם אשתמש בהם ארשום לך קרדיט 🙂
    קלינט אסואד…סליחה איסטווד בהחלט מוסיף לאווירה… 😀
    איזה נופים נהדרים !!!אהבתי מאוד!

5. זה היה טיול מקסים במקום מרשים. והכי טוב – לא היה שם אף אחד אחר! (שכחת לשים את התמונה של האוטו החלוד בשביל האוירה 🙂 )

6. ממש המערב הפרוע:)
    חתיכת דרך בחרתם לכם. ממש קשה לטפס עליה. והיופי של הסלעים והצבעים פשוט נפלא.
    תודה ששיתפת.

7. תודה שאת מביאה לנו את הנופים המקסימים והמרגשים האלה.
    הכל מאד יפה בייחוד העננים והמרקמים המיוחדים☺

8. מדבר יפהפה, ובחורף באמת נעים בו הרבה יותר. כי השבוע היה חם שם עד מאוד. הייתי לא רחוק, והיה די נורא (רק 47..)

המשך שבוע טוב, עננת יקרה

9. פוסט מצוין
    ענני צל גשם יפים וכמו שעופר כתב אנחנו חווים את גלי החום של הקיץ
    אהבתי את הקולאג'ים של הסלעים ואת הקניון הצר שבטח הייתי מנסה לטפס הלאה..
    הדובדבן זה הסרטון של קלינט איסטווד, ממש נוסטלגיה, צפיתי בכולו 🙂
    ועכשיו מעניין איזה פרחים גדלים במקום הצחיח הזה..
    סופשבוע נעים 🙂

1. תודה 🙂
      אום נטע טיפסה הלאה מעבר למ שאני הצלחתי…
      יש שם בעיקר פרחים צמודי קרקע, חד שנתיים שלא צורכים הרבה מים…

10. מקנאה בך קצת על ההרפתקנות. לפעמים אני רוצה אבל זה גם מפחיד אותי. המרקמים באבנים מאוד משכו את תשומת ליבי…

1. זה העניין, שטיול בארה"ב הוא ממש לא הרפתקנות קשה. המדינה הזו נועדה לעזור למטיילים, לנוסעים, למבקרים – רק תשאלי, ויהיה מי שיעזור ויסביר.
      מבחינתי, ברגע שהסכמתי לעזוב את המשפחה לשלושה שבועות – הכל היה מאורגן. החברה שלי פשוט סידה צ'קליסט, והלכנו לפיו…

11. כותב NNN FOX על סלע חשוף עומדת ROCK WREN גדרונית נחמדת מאד.
    מראות מרהיבים, הצבעוניות של הקרקע, ההרים המושלגים, הערפילים… הכל ביחד.
    המוסיקה ששמת, גם היא יפה מאד לאזני, גם על רקע מקום ההתרחשות.

1. תודה לך 🙂
      במשך חלקים גדולים מהטיול הזה היתה לי הרגשה שנכנסתי לתוך מערבון… כילדה קראתי כמה וכמה מערבונים, וראיתי סרטים… תמיד אהבתי אותם.

1. נכון 🙂 באמת מגניב, והיו שם בערך חמישה – אבל התמונה שמצאה חן בעיני יותר מכל היתה זו עם הנוף, ושם רואים רק אחד מהם… 🙂

12. הנופים האלה נהדרים.
    העננים שתלויים-מרחפים על ההרים בתחילת הרשומה יפים כל-כך. והצבעים על האבנים. והפסגות המושלגות ברקע. וואו!
    איזה כיף לך שטיילת במקום כזה.

1. תודה 🙂 העננים ככה באמת היו נהדרים, ממש נפלא!
      הנופים בכל האיזור מהממים ביופים, ואני מאד מאד ממליצה על ביקור שם – אבל רצוי בחורף-אביב, וממש לא בקיץ!

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!