Ubehebe Crater – הר הגעש יוּבִּיהִיבִּי

c01

כמו שסיפרתי בסוף הרשימה הקודמת, נסענו ללוע הר געש. נסענו אל הר הגעש יוּבִּיהִיבִּי – Ubehebe בצפון פארק עמק המוות.
כבר הייתי עם אום נטע בלוע הר געש – לפני 4 שנים טיפסנו על ה-Cinder Cone בפארק לאסן. הפעם, הגענו להר געש שלא יצר חרוט געשי – אלא מכתש.

c16

התכנון המקורי היה ללכת בשביל שרואים בתמונה פה מעל – השביל המקיף את לוע הר הגעש מלמעלה. אבל הרוח היתה כל כך חזקה ולא נעימה, ולכן העדפנו ללכת בשביל היורד מטה, אל תוך הלוע.
זהו שביל תלול למדי, ומלמטה הוא נראה כך:

c03

בשביל להבין את קנה המידה, שימו לב לשני האנשים שמטפסים בשביל. זהו הר געש גדול למדי.  קוטר הלוע שלו הוא בערך קילומטר, והעומק שלו כ-200 מ'.
בויקיפדיה יש תמונה יפה שלו מהאוויר – כדאי להציץ.

c02

אום נטע צלמה תמונה פנורמית מצויינת כשהגענו למטה:

SONY DSC

הסתובבנו לנו ב"קלדרה" – בלוע.
השיחים הירוקים שבולטים בשטח הם ה-Creosote שהראיתי ברשימה הקודמת.

c05

הלוע עצמו מאד יפה – רואים יפה את כל השכבות הצבעוניות של סלעי המשקע שהושקעו ונחרצו

c06

לפעמים החריצים הללו הם ממש נקיקים קטנים – אום נטע הלכה לבדוק אחד מהם,

וצלמה את הצד השני של ההר – עם האפר הגעשי, והשביל בו ירדנו – מתוך הנקיק:

זהו הצד השני של הלוע – מפולות של אפר געשי –

אבל גם הקלדרה – התחתית של הלוע – מעניינת. יש שם המון המון אבנים צבעוניות ומיוחדות

c18

למשל, הנה ביצת דינוזאור:

c10

ועוד כמה אבנים ססגוניות ומיוחדות שצלמנו:

c11

ואם כבר מסתכלים על האבנים, מוצאים לפעמים גם כאילה שמסתובבים בינהם… למשל, חגב בגוון אדום:
תוספת, 14.7.2013: המומחים באתר Bugguide המצוין לימדו אותי שזוהי נימפה (כלומר, צעיר) של חגב ששמו הלטיני Anconia integra ושמו העממי Alkali Grasshopper.

c12

לפי הערכות החוקרים, המכתש של יוביהיבי נוצר בעקבות התפרצות שארעה לפני 800-2100 שנים. תחום די רחב, אני יודעת…
מחקרים שנעשו באיזור בשנים האחרונות טוענים שיש כיס מגמה פעיל מתחת להר, והוא בהחלט עלול להתפרץ שוב.

c13

היה גם צמח אחד מעניין שפגשנו בתחתית הלוע, אבל עליו אני כבר אדבר ברשומה הבאה. בינתיים – אנחנו מעיפות מבט מעלה מעלה:

SONY DSC

וחוזרות אל השביל, לטפס למעלה.
– את בטוחה שאין דרך קצרה יותר? זה נראה טיפוס ממש א-ר-ו-ך…
– נטפס לאט, ננוח בדרך. יש מקלות הליכה, ויש לנו מספיק מים.

SONY DSC

זה השביל שלנו, אנחנו חוצות את הלוע ומתחילות בטיפוס מעלה…

ומהדרך, אפשר לצלם את רוב הלוע ולראות כמה הוא גדול יחסית לאדם שמסתובב שם:
השם "יוביהיבי" משמעותו "סל גדול" באחת משפות האינדיאניים המקומיות, וכשמסתכלים על המכתש – אפשר בהחלט להבין את הדמיון.

c14

את התמונות צלמנו אום נטע ואני ב-Ubehebe Crater, בצפון Death Valley National Park; בתאריך 8.3.2013
תודה לאום נטע על הרשות להציג את תמונותיה!
מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

c20

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

34 תגובות על ״Ubehebe Crater – הר הגעש יוּבִּיהִיבִּי״

1. שם חביב "יוביהיבי" ואכן אפשר להבין מדוע הוא נקרא "סל גדול".
    המקום נראה מרתק – אני מחכה לראות את הצמחים שמצאת שם.

אהבתי

2. מקום מקסים! זו היתה הפעם השלישית שלי שם, אבל הפעם הראשונה שירדתי לתוך הלוע עצמו. יש משהו עוצמתי בירידה ללוע געש, אפילו כזה שלא פעיל.

3. למרות הגוונים השונים, מבחינתי חוּם זה חוּם. ולכן, שמחתי לגלות את האבנים הצבעוניות והחגב האדמדם☺
    מחכה לראות את הצמחים.

אהבתי

4. אותי זה ממש מרגש לרדת אל תוך לוע של הר געש-גם אם הוא לא פעיל. בכלל- הרי געש זה נושא מרתק.
    ואפשר להרגיש שנהניתן- למרות הטיפוס הקשה. התמונות נהדרות.

5. מקום יפהפה. אהבתי את האבנים הצבעוניות והחגב, שלא לדבר על שכבות הצבעוניות. במקום מסוים מזכיר מעט את מכתש רמון שאיננו הר געש ואת הקניון הגדול באריזונה. ראיתי כמה הרי געש במקומות שונים בעולם. זה שונה מאחרים..
    שבוע טוב והצילומים נהדרים.

אהבתי

1. הייתי במכתש רמון, והייתי בגרנד קניון – ואני חייבת לציין שלמרות שגם במקומות האילה הגיאולוגיה נוכחת ומהווה גורם מרשים ומיוחד, המקום הזה אחר לגמרי, ולא הייתי משווה את שלושת המקומות הללו זה לזה…
      כל אחד ראוי מאד בפני עצמו 🙂

6. צילומים מרשימים ביותר. איזה יופי. וכמה שזכית, שראית בענייך הפרטיות דברים יפים ועצומים כאלה. בטוחה שזה משאיר חותם על הנפש… נשיקות יעלי. יעל (yaelkana)

אהבתי

7. המקום נראה מדהים! עם האבנים הצבעוניות והחגב הצבעוני (פעם ראשונה שאני רואה חגב אדום).
    כל הכבוד על הירידה ועוד יותר על הטיפוס חזרה!

8. זה תמיד מהפנט אותי לטייל בלע הר הגעש!
    זה מרגש ומהפנט ומקווה שיום אחד אגע לביקור כזה עם נעהמיכל וענת.

1. בהחלט מרשים 🙂
      על כיס המגמה הפעיל קראתי רק בבית… כשהייתי שם לא ידעתי את זה.
      ובכל מקרה, אני משערת שיהיו כמה סימנים מקדימים כשהכיס יחליט לצאת לאוויר העולם… 🙂
      תודה לך!

9. תודה שלקחת אותי ללועו של הר הגעש
    הייק רציני למטה ושוב למעלה, כל הכבוד רק על זה!
    ואני זכיתי לשחות בלוע שהוצף במים בהוואי שמו "האנומה ביי"

ואני מחכה למה שמצאתם למטה בקלדרה…?
    שבוע טוב 🙂

אהבתי

10. מרהיב. מזכיר לי קצת את הר הגעש אטנה שראינו בטיול הנוכחי. מקווה לכתוב עליו בקרוב.

1. תודה 🙂
      איזה כיף לך, גם ההורים שלי היו על האטנה ממש לא מזמן.
      יוביהיבי פחות מרשים מהאטנה – כי זה לא הר שבולט בשטח, אלא פשוט מכתש געשי שמופיע פתאום… יש לו את הייחוד שלו.

אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!