מפגש "באמריקה"

נוף בקניון מליבו

אחד הדברים שעשיתי לקראת הנסיעה אל אום-נטע היה לספר לעופר ולגל שאני מתכוונת להגיע לאיזור.

קניון מליבו

התגובות לא אחרו להגיע. "את חייבת לבוא גם אלינו! ה-Bay Area הוא רק 5-6 שעות נסיעה מאיתנו! ניקח אותך אל… את חייבת לראות את…"

אז אום נטע ארגנה, ארזה, וגם נהגה – ונסענו, עם כל המשפחה שלה.

תורמוס – Lupinus benthamii, וקרוב של הזכריני ממשפחת הזיפניים – Cryptantha.

גל, יחד עם הליידי M והג`וניור, קידמו את פנינו בשמחה, בחיבוקים – וכמובן, עם הרבה אוכל…
בכמה דקות הם ערכו שולחן – וגרמו לי להתמכרות חדשה: מיץ רימונים-אוכמניות טבעי, תוצרת קליפורניה.

Western Fence Lizard – Sceloporus occidentalis

הדבר הראשון ששמתי לב אליו היה העובדה שבחצר הקדמית של גל ניצב עץ Redwood. אמנם אחד צעיר, בן עשרות שנים ולא בן אלפי שנים – אבל Redwood אמיתי, כמו שאני אוהבת!
הצמדתי את המצלמה אל גזע העץ, וצלמתי כלפי מעלה –

החצר של גל מקסימה ונהדרת בדיוק כמו שהיא נראית בתמונות שלו, ויונקי הדבש מגיעים אליה בשמחה. אני לא מתכוונת להתחרות בתמונות של גל, שהן באמת מעולות.
אני הסתפקתי ביונק דבש שנח לרגע, על ענף – כפי הנראה זו Anna`s Hummingbird, נקבה.

גל התחיל לספר לנו על המסלולים באיזור. אם תעברו על הבלוג שלו – תוכלו לראות חלק מהמקומות שהוא רצה לקחת אותנו אליהם. אם הייתי באה אליו עכשיו לחודשיים, אני בטוחה שהוא היה שמח לקחת אותי לטיול למקום אחר כל יום…
אבל בגלל מגבלות הזמן, הסתפקנו בסופשבוע אחד.
עופר הצטרף אלינו רק בערב, בגלל סדנת הצילום שלו.

זחל של Ladybug (פרת משה רבנו) על צמח חלבלוב – שני פולשים מאירופה

אז יצאנו לטיול. עברנו דרך קניון מליבו – עצרנו בדרך להסתכל על ההרים והפרחים, והצטערנו שאין לנו זמן לשוטט בקניון עצמו.

Ring-Necked Duck – Aythya collaris – male

במדשאות הגולף של אוניברסיטת Pepperdine ראינו בריכת מים קטנה, ושטו בה ברווזים. אבו-נטע מיד הסביר לנו מה אנחנו רואים – את השמות כתבתי בצמוד לתמונות.

Ring-Necked Duck – Aythya collaris – female

הטיול על המדשאות היה מאד נחמד. אני חושבת שגל כבר העלה רשימה מהאיזור הזה – אבל לא מצאתי אותה בשביל לקשר אליה. הילדים נהנו לרוץ מצד לצד, אני נהניתי מריח האוקיאנוס.

Bufflehead – Bucephala albeola

אחרי כן הלכנו לטייל במסלול מקסים – קניון סולסטיס – שאני אקדיש לו רשימה נפרדת,

דאה לבנת-כנף – White-tailed Kite – Elanus leucurus

וממש לפנות ערב ירדנו אל חוף מאליבו – Malibu Beach, ששם צולמה הסדרה "משמר המפרץ".
לא חיפשתי את דיוויד הסלהוף, אלא התרגשתי יותר לפגוש שם שקנאי חום, שאני מכירה מהביקור הקודם שלי באיזור האוקיאנוס השקט.

מעל לחוף, ליד גדרות של שטחים פרטיים (של אנשים שמן הסתם יש להם הרבה מאד כסף) עמד נץ אדום-זנב – Red-Tailed Hawk – Buteo jamaicensis. זהו הנץ הנפוץ ביותר באיזור, וראיתי אותו כמה וכמה פעמים. הפרט המעניין הוא שהזנב שלו… לא תמיד אדום.
כאן, למשל, הוא בכלל לבן –

בדרך חזרה פתאום גל עצר אותנו – כי בצד הדרך היתה קבוצה של Mule Deer – האיילים המקומיים.
"עכשיו את רק צריכה לראות קויוטי" אמר לי גל, כשירדנו לצלם את האיילים המבוהלים – שהתרחקו מאיתנו…

ומה אתם חושבים? אם גל אומר, אז גל יודע. כמה דקות אחרי כן – באמת ראינו קויוטי לצד הכביש, בין העצים. אמנם היה חשוך מכדי לצלם – אבל הוא בהחלט היה שם, ואני נהניתי לראות אותו.

קורמורן – Double-Crested Cormorant – Phalacrocorax auritus

בערב – הצטרפו אלינו עופר והליידי D, ויצאנו יחד לארוחת ערב – שהיתה טובה מאד מבחינה קולינרית, אבל מצויינת ומשובחת במיוחד מבחינת החברה, הסיפורים, והשמחה סביב השולחן.

Common Grackle – Quiscalus quiscula – קרוב ל-Blackbirds

וכך התחיל מפגש הבלוגרים של החוף המערבי, מפגש שנמשך Weekend שלם ונהדר.
אני רוצה להודות שוב לגל ולאישתו על הכנסת האורחים המ-ע-ו-ל-ה – תודה לכם, ואני שולחת אליכם הרבה הרבה חיבוקים ואהבה!

התמונות צולמו באיזור Malibu Canyon, Malibu Beach ובגינה של גל – בתאריך 2.3.2013
את התמונה הראשונה צלמה אום נטע, ואני את כל השאר.
מוזמנים להקליק עליהן על מנת לראותן בגודל מלא!

מחשבה אחת על “מפגש "באמריקה"

1. פינגבק: החיים בפארקים של לונדון, חלק 3: ברווזים | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!