חיי פיי וטיגריס בנגלי

תפוז   הזמינו אותנו לסרט "חיי פיי" – אז ניצלנו את העובדה שגם מוטי וגם אני גולשים ותיקים בתפוז, בקשנו שני כרטיסים לכל אחד – והלכנו לסרט עם כל המשפחה.

לפני שהסרט התחיל, לא הבנתי איך בכלל אפשר להפוך ספר שכזה לסרט… ילד וטיגריס ששטים בסירת הצלה במשך 227 ימים, וחוצים את האוקיאנוס השקט. איזה מין סרט אפשר להסריט עם ילד וטיגריס באוקיאנוס? מה כבר יהיה בתסריט?
ברגע שהתחילה ההקרנה, נשביתי בקסמו של הסרט.
כמו שאמר ג`יימס קמרון על הסרט הזה – אתה מרגיש עטוף בקסמו של הסרט כבר מההתחלה.
 

בשנים האחרונות, הרבה סרטים הם סרטי תלת-מימד. כל סרטי האנימציה של Dreamworks או Disney, כל סרטי הפנטזיה, מדע בדיוני, פעולה… הטכנולוגיה משתלטת, ולפעמים יש לי הרגשה שהעלילה היא משהו משני…
בסרט חיי פיי זה לא כך. העלילה והטכנולוגיה מקדמות זו את זו, מפרות זו את זו ומוסיפות זו לזו.
הצילומים מרהיבים, עוצרי נשימה – ואיכות תלת המימד היא מהטובות שראיתי. התסריטאי משתמש בצילומים המרהיבים בשביל לקדם את העלילה.

הסרט הוסרט בשילוב של בעלי חיים אמיתיים – ואנימציה ממוחשבת. האיכות מדהימה, התוצרים נפלאים. אני חושבת שמזמן לא נהניתי כל כך מסרט. 
העננצ`יקים מבקשים להודיע שגם הם נהנו מאד מהסרט – מהסיפור, מהצילומים ובעיקר מהטיגריס.

כי הגיבור האמיתי של הסרט – בעיני, לפחות – הוא הטיגריס. ואני בטוחה שלא תתפלאו אם אני אספר לכם שלאורך הסרט, פעמים רבות התפעלתי ממנו בקול רם… מהבעות פניו, מהצעידה החתולית, ובכלל.
טיגריס זה אחד מבעלי החיים היפים והמרשימים על פני כדור הארץ.

ואם כבר – רגע של עברית: בסרט ובתמונות פה אתם רואים טיגריס. טיגריס – ולא נמר. אני ממליצה גם למתרגמים של הסרט לקחת את הנקודה הזו לתשומת לבם.
הנמר – Panthera pardus – ששמו באנגלית Leopard – הוא חתול בר בעל חברבורות, כמו שאפשר לראות היטב בתמונה הבאה, שצלמתי בחי-בר יטבתה:

ועכשיו כולם ביחד: לטיגריס יש פסים! לנמר יש חברבורות!

מצד שני, הטיגריס והנמר אכן קרובים זה לזה – שמו הלטיני של הטיגריס הוא Panthera tigris – כלומר, גם הוא שייך לסוג "פנתר". (כמו האריה, הברדלס, הנמר, היגואר והפומה)
הטיגריס הוא חתול הבר הגדול ביותר – טיגריס בנגלי גדול יותר גם מאריה! – והוא חי בעיקר במזרח אסיה – הודו, סין, סיביר וסביבותיהם.

ולכן כל כך חבל לי לספר לכם שבעולם נותרו פחות מ-5,000 טיגריסים. (בסך הכל. בטבע ובשבי.) ישנם ששה תתי-מינים של הטיגריסים. הנפוץ מכולם הוא הטיגריס הבנגלי: כ-3,000 טיגריסים בנגליים חיים בעולם.
הטיגריס של דרום-סין הוא הנדיר מכולם, ולא ברור אם בכלל נותרו פרטים בטבע. הוא לא נכחד עדיין כי ישנם טיגריסים של דרום-סין בגני חיות, ושם מרבים אותם ומגינים עליהם.

אני ממליצה לכם לקרוא את מאמרו של ד"ר אברהם ארבל באתר מט"ח,
ועוד כמה קישורים –
  הקרן להצלת טיגריסים (באתר Panthera)

  פרוייקט הצלת טיגריסים

  מלחמה בציד לא חוקי של טיגריסים – באתר WWF

 Save Tigers Now

 

את הנמר צלמתי בחיבר יטבתה, בשנת 2007.
את הטיגריס – בגן החיות של וושינגטון DC, ארה"ב, בשנת 2011
שאר התמונות הן תמונות יחצנות מתוך הסרט המופלא, "חיי פיי" – רוצו לראות אותו!
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

 

Life Of Pi – חיי פיי
2012, 127 דקות
במאי – אנג לי (Ang Lee)
שחקן ראשי – ריצ`רד פרקר הטיגריס (גם אמיתי וגם אנימצית מחשב)
שחקנים אנושיים ראשיים – Suraj Sharma and Irrfan Khan
ואם אתם לא מאמינים לי, הנה ג`יימס קמרון שיחזק את דברי –

 

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

