אנפת לילה – Nycticorax nycticorax

אחד המקומות המעניינים לטייל בהם כל השנה הוא בריכות דגים. בבריכות ולידן פגשתי אנפה – אנפת לילה.

אנפת הלילה נקראת כך כי עיקר הפעילות שלה בלילה. אבל למען האמת, אני פגשתי אותה במשך היום – בכל שעות היום, והיא אמנם לא היתה מאד פעילה – לרוב רק עמדה בנקודה אחת – אבל בחום הזה, מי יכול להאשים אותה?! 

לאחרונה יצא לי לפגוש די הרבה אנפות לילה. המפתיעה ביותר הפתיעה אותי ללא מצלמה, ונאלצתי לצלם ב-Dumbphone שלי: אנפת לילה על המזרקה בכיכר רבין.

ולכן, הנה משימה לכם – קוראי בתל אביב (או שמוכנים להגיע אל תל אביב): הצטיידו במצלמה, בכובע ובמים, וצאו אל כיכר רבין. חפשו את האנפה, וצלמו תמונות טובות יותר שלה!

בינתיים אני יכולה לספר לכם שהאנפה הזו היא בינונית בגודלה – בין 50 ל60 ס"מ,

היא נודדת – אבל מגיע לארץ לקנן, ואפילו פגשתי אנפות לילה צעירות. לאנפות הצעירות יש נוצות שונות לחלוטין – אפורות כהות ומנוקדות –

ובאמת, כשהסתכלתי לראשונה, הן לא נראו לי דומות: חשבתי שאילו שני מינים שונים של אנפות.
אבל בפורום צפרות הסבירו לי שהנוצות של הצעיר הן שונות, ובתמונה פה יש אנפה צעירה ואנפה בוגרת –

רק כשהם מגיעות לבגרות, הנוצות מתחלפות והן מקבלות את החליפה המהודרת שלהן.

ואז הן יכולות להביט במים ולהתגנדר בנוצות המלאות, ולשאול: "אני יפה?" –

הן בהחלט יפות, ויש להן על העורף שתי נוצות דקיקות ובולטות על הרקע השחור.
הנוצות הלבנות הללו היו בעוכריהן של האנפות, שכן צדו אותן בשביל להשתמש בנוצות לקישוטים לכובעים של גברות מהודרות – בעיקר במערב אירופה.

 כיום, כשיש יותר מודעות והקפדה, אנפות הלילה כבר לא בסכנה. הן נפוצות למדי ברוב העולם (לא תמצאו אותן באוסטרליה ובאנטארקטיקה, אבל כן בשאר היבשות) –
אני, למשל, זוכרת שפגשתי אחת ממש בסן פרנסיסקו, לפני שלוש שנים.

בבריכות הדגים ליד קיבוץ נחשולים אפשר לפגוש הרבה עופות מים.
בתמונה הבאה, למשל, פרט לאנפת הלילה הצעירה – ישנו תמירון, שנקרא כך בגלל רגליו הדקות והתמירות.

התמונות צולמו בחוף נחשולים, בתאריכים 27.5.2012 וגם 14.6.2012
ובככר רבין בת"א, בתאריך 12.6.2012

כתמיד מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

3 מחשבות על “אנפת לילה – Nycticorax nycticorax

  1. פינגבק: טיול בלוגרים למעין צבי | פרחים, פרפרים וכל מיני

  2. פינגבק: אחר צהרים באגם בלבואה – Balboa Lake | פרחים, פרפרים וכל מיני

  3. פינגבק: משפחת האנפתיים – Ardeidae – בפלורידה | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

