פרפרים מכל העולם ויום הולדת לפול מקרטני – המשך

רשימת המשך לאתמול – כי בכל זאת, זהו פול – רשימה אחת לא מספיקה לי…  ובחדר באמת היו מאות פרפרים.

בחדר – כלומר, בחדר הפרפרים – Live Butterflies display במוזיאון הטבע – Natural History Museum בוושינגטון די.סי.

אחד המיוחדים היה Parthenos sylvia – פרפר שמוצאו ביערות מזרח אסיה, ויש לו מופעים בגוונים שונים – צהוב-חרדלי (למעלה) וכחול (למטה).
ה"סילביות" האילה מאד מצאו חן בעיני, ורדפתי אחריהן לכן כיוון בחדר (כמובן, בגבולות האפשר…)

פתאום התיישב לי מישהו על האצבע… זהו אחד הפרפרים הנפוצים בתבל, פרפר שפגשתי פעמים רבות בארץ – נמפית החורשף, Painted Lady.

הדוגמן בשחור לבן הוא נפלא בעיני. גם הוא ממשפחת הנימפיתיים, ושמו Idea leuconoe.
שמו העממי הוא "עפיפון הנייר" – Paper Kite – ומוצאו בדרום מזרח אסיה.

אני חושבת שהפרפר הזה – עם ה"עיניים" היפות פשוט עצר את נשימתי. גם הוא ממשפחת הנימפיתיים, ושמו Junonia coenia.
השם העממי הוא –  Common Buckeye, זהו פרפר אמריקאי.

ועוד אחד ממשפחת הנימפיתיים – שמו Anartia jatrophae. השם העממי הוא "הטווס הלבן" – והוא מרחף לו ברחבי ארצות הברית.

חשבתי שאני אמצא בחדר פרפרי זנב-סנונית. הלא הם גדולים, יפים ונפוצים ברוב העולם. הפתיעו אותי עם זנב סנונית שחור –
שמו הוא Papilio polytes, השם העממי הוא "מורמוני מצוי", ומוצאו באסיה.

היו גם שני מיני עשים מיוחדים בחדר – הראשון הוא עש אטלס – Attacus atlas. זהו העש הגדול בעולם, עם מוטת כנפיים של מעל 25 סנטימטרים!
מוצאו מהאיים המלאיים – איזור הפיליפינים.

העש השני גם הוא לא קטן – מוטת הכנפיים שלו היא כ-13 ס"מ. זהו עש רוטשילד – Rothschildia lebeau
הוא יפהפה במיוחד, עם שילוב של גווני פנינה, ורוד עתיק וחום. זהו עש שחי בארה"ב.

היו כמה פרפרים ממשפחת הסטיריתיים.התפעלתי בעיקר מאחד ענקי בגוון כחול-כהה-מטלי מרהיב – לצערי לא הצלחתי לצלם את הצד העליון, ונאלצתי להסתפק בצד התחתון –  (אחד מהם התיישב על שמלה של מישהי…)
זהו Caligo eurilochos – "פרפר הינשוף" שמרפרף בין מקסיקו לנהר האמזונס. תוכלו לראות תמונה של הצד העליון שלו באתר הפרפרים הארגנטינאיים של עוז ריטנר

היום יום הולדתו של פול מקרטני, ואני ממשיכה את החגיגות. פול נולד בליברפול, בזמן מלחמת העולם השניה.
אחת משאלות הטריוויה המשעשעות על פול היא – מהו שמו השני (Middle Name). התשובה היא כמובן… פול, שכן שמו המלא של פול מקרטני הוא ג`ימס פול מקרטני. 

 

 ניסיתי לחפש שיר מתקופת הביטלס – שיהיה פחות מוכר. זה לא משימה קלה – כי רוב שירי הביטלס הם באמת מוכרים, וקשה להתעלות על יצירות מופת מדהימות כמו Let It Be או Yesterday – שני שירים שבאמת קשה למצוא יפים מהם.
החלטתי לשים קישור לשיר חמוד, שפול כתב לכלבה שלו מרתה –

הפרוייקט האחרון של פול הוא אלבום של שירים ישנים שהוא מחדש. כמו תמיד, אני נהנית מפול – גם מבחירת השירים הללו, שאת רובם לא הכרתי.
שוב, אני רוצה לאחל לסר פול מקרטני יום הולדת שמח, והרבה שנים טובות!

התמונות צולמו בחדר הפרפרים של ה-Natural History Museum ב- Washington DC, ביולי 2011

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות ולהקיש F11 על מנת לראותן בגודל מלא.

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

