יום הולדת מונומנטלי

מזל טוב!

היום אני חוגגת יום הולדת לאבא שלי.

לכבוד יום ההולדת החלטתי להזמין אורח כבוד מיוחד – את אלברט איינשטיין. אני מאמינה שאם היו נותנים לאבא שלי אפשרות להכיר דמות היסטורית כלשהי, אלברט איינשטיין בהחלט יכול היה להיות הבחירה שלו.  כיון שאת זה אני לא יכולה להגשים, אני מקדישה לאבא שלי את המונומנט של איינשטיין ב-Washington DC.

את פסלו של אלברט איינשטיין פגשנו ברחבה של האקדמיה הלאומית למדעים (NAS – National Academy of Sciences ). זהו פסל חביב להפליא, מזמין לשבת בחיקו.

אלברט איינשטיין הִגִּר לארה"ב בשנת 1933, כשכבר היה מדען מוערך בעל שם בעולם. הנאצים שדדו את רכושו ושללו את אזרחותו, והוא בחר להגר לארה"ב, והצטרף לסגל של אוניברסיטת פרינסטון בניו ג'רסי. הוא התגורר בניו ג'רסי עד למותו בשנת 1955.
את הפֶּסֶל פִּסֵּל הפָּסַל  רוברט ברקס (Robert Berks), ולהפתעתי גיליתי שיש עותק של הפסל הזה גם בכיכר איינשטיין באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים! אז אני שולחת בזאת את כל קוראי הירושלמים אל כיכר אלברט איינשטיין, ברחוב ז'בוטינסקי 43 בירושלים – לבקר את פסל איינשטיין, להרגיש לרגע בוושינגטון, ולדווח!

 

לאבא שלי יש – לדעתי – המון נקודות דמיון אל איינשטיין –
 הוא תמיד אהב (והבין, והסביר לי) פיזיקה,
 יש לו חוש הומור
 הוא לא מאמין בממסד הדתי (איינשטיין אמר פעם: "אני מאמין באלוהי שפינוזה, המגלה את עצמו בהרמוניה ובחוקים של הטבע, ולא באלוהים המעסיק את עצמו בגורל ובמעשים של בני האדם")
 תומך בשלום – איינשטיין היה פציפיסט,
 מאמין שטכנולוגיה נועדה להקל ולעזור לנו, אין מה לפחד ממנה – וצריך להשתמש בה לטובה (ולא למלחמות)

אבא, מזל טוב לך, הרבה בריאות ואושר – והמון אהבה ממני, ממוטי ומהעננצ'יקים!

את התמונות צלמתי ליד האקדמיה הלאומית האמריקאית למדעים, בוושינגטון די סי, 19.7.2011
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

