ניו יורק מגבוה

הערה: רשומה זו התפרסמה במקור בבלוג הישן שלי, בתאריך 4.9.2011, ונשמטה בהעברת הבלוג המלאה. אני מפרסמת אותה מחדש. 



כידוע לכם, היינו בראש הEmpire State Building, וצלמתי שם דבורה

 

טוב, לא רק דבורה. צלמתי שם מעל 100 תמונות של נוף מנהטן וסביבותיה, ואני אציג חלק מהן פה.
ראשית – מבט דרומה, אל Lower Manhattan וה-Financial District –

וקצת יותר Zooming in – כדי לראות את בנין ה-World Trade Center החדש, ושאר רבי הקומות של דרום מנהטן

ומצד שני: מבט אל Uptown – איזור ה-Central Park. כאן גם ניסיתי לערוך השוואה: התמונה משמאל צולמה מהמצפה בקומה ה-86, ואילו זו מימין מהמצפה בקומה ה-102 :

מבט מזרחה, לכיוון בנין קרייזלר ומאחוריו הגשר של רחוב 59 שסיימון וגרפונקל שרו עליו – נקרא גם גשר Queensboro
גם כאן, התמונה משמאל היא מהמצפה בקומה ה-86, ואת הימנית צלמתי בקומה ה-102 :

עוד גשר שמוביל מזרחה, לכיוון ברוקלין הוא גשר וויליאמסבורג.

מערבית לבנין, ומאד קרוב נמצאת חנות הכלבו הגדולה בעולם – Macy's

צפונית מערבית לEmpire State Building, בנמל, נמצאת נושאת המטוסים Intrepid – היום היא איננה פעילה כנושאת מטוסים, אלא היא מוזיאון של הים והאויר.

מעט יותר מערבה נמצאת ניו ג'רסי, והעיר הקרובה ביותר אל מנהטן היא בעצם המשך כמעט טבעי של העיר – שמה Hoboken –

אני הסתכלתי גם למעלה, לראות את קצה הבנין מהקומה ה-86 –

ולמטה, ולראות את צל הבנין על העיר –

ובנוסף, חיפשתי עוד דברים מעניינים – למשל, בריכת שחיה ומרפסת שיזוף על אחד הגגות –

בנין מאד מפורסם – ה-Madison Square Garden – מוסתר ברובו בתצפית מעל. שם יש הופעות, הצגות וארועי ספורט גדולים (למשל, כדורסל והוקי)

יש לי עוד המון תמונות, ואתם מוזמנים לצפות באלבום – הרשימה הזו כבר מאד עמוסה… אז יחד עם תמונת גשר ברוקלין אני אפסיק פה

ורק אוסיף שהתמונות צולמו כולן ממרפסות התצפית של בנין ה-Empire State בNew York, בתאריך 24.7.2011
כתמיד, כולכם מוזמנים להקליק על התמונות ולהקיש F11 על מנת לראותן בגודל מלא
וכמו שאמרתי, יש עוד תמונות באלבום.

6 מחשבות על “ניו יורק מגבוה

  1. נוף אורבני למשעי 🙂
    הדבורה צילום שוס.. (ברור שהלכתי לראות )
    חיפשתי גינת גג או משהו שיסמן שזה הבלוג של עננת..הבריכה קצת עזרה…
    סתם סתם אני מציקה לך.. תמונות מרשימות בהחלט !
    המשך שבוע נפלא!

    אהבתי

  2. פינגבק: New York City – זו באמת עיר גדולה | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

