ליקוי לבנה

הנה נושא שעדיין לא כתבתי עליו… תופעות אסטרונומיות!

למי שלא יודע, בלילה האחרון היה ליקוי לבנה – הירח נכנס לצל של כדור הארץ, ונעלם מעינינו – ואז יצא בחזרה מהצד השני.

תוכלו לקרוא את ההסבר המלא על ליקויים בכתבה הזו מynet, של יגאל פת-אל, או באסטרופדיה.

אני רציתי לתהות לגבי השם…

בכל מקום שבו חיפשתי, מצאתי כתוב "ליקוי ירח"  – ובתור ילדה, אני תמיד זוכרת שדיברנו על ליקוי לבנה!


פתחתי את המילון הקרוב (מילון אבן שושן) – ושם אכן מצאתי ליקוי לבנה: "כניסת הירח לתוך צל הארץ. ליקוי לבנה נראה בכל האיזורים של הארץ שיש בהם לילה."

למה החליפו את הלבנה בירח? האם זה חלק מרידוד השפה הכללי שעובר עלינו? האם גם הלבנה נפלה קרבן?
קשה לי להסביר, אבל "ליקוי לבנה" נשמע באוזני פסטורלי ורגוע יותר, ולמרות שהלבנה היא מלה נרדפת לירח – הצרוף הזה נעים לי, ואני לא מבינה למה הירח נדחף פה, בענייני הלבנה!

התמונות צולמו בלילה, 15.6.2011 מעל גג ביתי .
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות ולהקיש F11 על מנת לראותן בגודל מלא.

רציתי לצלם גם את "חזרתה" של הלבנה לאור, אבל לצערי בדיוק אז הגיע ענן גדול – והסתיר מעינינו (ומעיני המצלמה) את התהליך. אז הלכתי לישון.
בוקר טוב!

מחשבה אחת על “ליקוי לבנה

  1. פינגבק: ליקוי לבנה 28.9.2015 | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

