התנצלות

לפני שנה וחצי בערך פרסמתי רשימה על רצועית הגליל, ותהיתי מהו השם הלטיני.

כיון שהשם שונה במשך השנים, ומצאתי ארבעה שמות שונים – שכל אחד שימש בתקופה אחרת – קצת התלוצצתי על הנושא.

אבל… חיים ומוות ביד המקלדת. ההתלוצצות הזו פגעה עמוקות דוקא באדם האחד שעזר לי, שענה על שאלותי, שהסביר לי הבדלים ושלח אלי מאמרים. פגעתי באדם חשוב לי – אסף שיפמן.

ולכן, מיד כשהוא כתב לי – ביטלתי את כל המשפטים הלא-רציניים, והורדתי כל התבטאות שעלולה לפגוע.

וחשתי צורך להתנצל בפניך, אסף, מעל דפי הבלוג שלי: סליחה על שפגעתי בך. לא התכוונתי לזלזל, ולא להעליב.
אני אסירת תודה על כל מה שלימדת אותי, על המקומות שהראית לי ולא הייתי מגיעה אליהם אחרת. אני מאד מעריכה את הנחישות שלך ואת הרצון לבדוק ולראות ולדעת.

ואני אדגיש – הרצועית בארץ היא רצועית הגליל, או בלטינית Himantoglossum galilaeum – והיא מופיעה גם ברשימת המינים העולמיים באתר Kew Gardens – יחד עם שם המגלה, כלומר שמו של אסף שיפמן.

סליחה.

 

