עוד ועוד חצבים

השנה הזו בהחלט מסתמנת אצלי כשנת החצבים. אני פוגשת המונים מהם.
היום אני מקדישה רשימה לחברתי האהובה, אום-נטע – שכבר הרבה שנים לא פגשה חצב בטבע, פשוט כי היא לא גרה באיזור…

השנה צלמתי חצבים בגבעות ליד חוף דור,

מעל נתיבי איילון באיזור מערות אפקה,

על הגג שלי בעציץ,


במזרח כפר סבא

במצוק הארבעים  בכרמל (לצערי, התאורה של התמונה בעייתית: השביל במצוק מוצל מההר, ואילו מפרץ חיפה שטוף שמש: זה נראה קצת מוזר ככה)

בשמורת ביתן אהרון הפצפונת בשרון – השמורה מלאה בהם. למשל, ליד החרוב העתיק של השמורה,

וגם משקיפים על יישובי הסביבה

 ואפילו במצפה רמון, בסוף פריחה, משקיפים על המכתש –

אבל…

את העושר האמיתי – ה"בום" הגדול – שדה מדהים של אלפי חצבים – פגשתי בירידה מהחרמון, באיזור הבאניאס. שם היו מאות  –

ואלפים

אלפי אלפים

ועוד כמה אלפים ליתר ביטחון

המראה הזה, של שדה חצבים לבן מאופק לאופק – אפשרי בזכות העובדה ש…זהו שדה מוקשים. אי אפשר להכנס פנימה, אי אפשר לדרוך או לרמוס. אנחנו עצרנו בשולי הדרך, וצלמנו מעבר לגדר.

אז הידד לשדה המוקשים הזה: אני מקווה שלא יפנו אותו לעולם.

את התמונות צלמתי באוגוסט-ספטמבר 2010

ומאד כדאי לכם להגדיל את התמונות – רק תקליקו עליהן ותקישו F11, ותראו אותן במלוא הדרן.

וככה, בשביל מצב הרוח הטוב: שיר יפהפה.

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

