חוחית – Carduelis carduelis

באדניות שלי, בין השאר, אני מגדלת בזיליקום. פרט לשימושים הקולינריים – זה צמח עם ריח חביב עלי, ופריחה חמודה.
מסתבר שיש לבזיליקום עוד יתרון חשוב: יש לו זרעים. וחוחיות – כך מסתבר – אוהבות לאכול זרעי בזיליקום.

וכך, מפעם לפעם, אם יש לנו מזל והחתולים לא ליד החלון –  אנחנו רואים חוחית או שתיים מנקרות להן זרעונים. כמובן, אין להן הרבה זמן – כי גם אם החלון סגור, חתול במשקל ששה קילו שמתקרב אל חוחית  שמשקלה 11-17 גרם… זה די מפחיד.  לחילופין, תנועה של אדם בוגר שמתגנב עם מצלמה, גם מפחידה מאד – ומעולם לא הצלחתי לצלם אותן.

כל זה השתנה בשבוע שעבר. שלוש חוחיות הגיעו  אל עציצי הבזיליקום, ואני הספקתי להביא את המצלמה, ולתפוס זוית שהיתה מרוחקת מספיק בשביל שאני לא אאיים עליהן. הרשת נגד חרקים היתה סגורה, ולכן כל התמונות מרושתות – אבל הצלחתי! צלמתי חוחיות על עציצי הבזיליקום שלי!

החוחית היא אחת הציפורים החינניות והצבעוניות בארצנו. שחור,לבן, אדום, צהוב וכמה גוונים של חום – ממש כאילו היא התנגשה באיזו פָּלֶטָה של ציירים.

החוחית היא ציפור יציבה בארצנו – כלומר, היא גרה פה כל השנה, ואיננה נודדת.  החוחית היא ציפור מוגנת, ואסור לצוד אותה או לפגוע בה. מה שלא מונע ממגדלי ציפורים מסויימים ללכוד חוחיות ולהכליא אותן עם קנריות . דבר זה אסור לפי החוק.

המזון האהוב על החוחית הוא זרעים של צמחים קוצניים ממשפחת המורכבים – גדילן, ברקן וחוח – ואכן היא נקראת על שם החוח. אבל אני משערת שבעיר, כאן לא גדלים הרבה חוחים (יש כמה גדילנים בשולי העיר…) – בזיליקום גם הוא טעים לה.

 

החוחית מקננת באמצע מרץ. הנקבה בונה את הקן, והזכר עוזר לה. הם מרפדים את הקן היטב. בטבע הם משתמשים בשערות, בצמר, ובצמרים צמריים. בעיר הם מוצאים חוטים וצמר גפן… 
החוחית מטילה ביצה אחת ליום, במשך שלושה עד ששה ימים. אחרי היום השלישי היא מתחילה לדגור. היא דוגרת כשבועיים, ובמשך הזמן הזה הזכר דואג להאכיל אותה.

כל התמונות צולמו באדניות שבחלון הסלון שלי, ב-30.8.2010

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות ולהקיש F11 על מנת לראותן בגודל מלא!

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

