On the Road again

 
זוכרים את אוגוסט האחרון? אני זוכרת היטב… ועוד יש לי הרבה מה לספר עליו. נסענו לנו מ-Lassen Volcanic National Park אל Yosemite National Park, ובדרך ראינו הרים, אגמים, עיירות, עצים מרשימים… אני, כמובן, התמקדתי בפרחים.
חלק מהם אני אציג היום.
 

 
הפרח הראשון צולם מוקדם בבוקר, ולא בטבע… בערוגה של המלון ששהינו בו בעיירה Bridgeport. זוהי אקילגיה – Aquilegia – ששמה העממי הוא Columbine, ואת בת משפחתה האדומה פגשנו בפארק לאסן. האקילגיה היא ממשפחת הנוריתיים. רק שזהו מין תרבותי (או לפחות, מין שגדל בתרבות ולא בר)
 

 
מהעיירה הזו נסענו, כזכור, אל עיירת הרפאים Bodie. הנסיעה אל Bodie לא קלה – יש לרדת מהכביש, ולנסוע כמה וכמה קילומטרים (או יותר נכון, מיילים) בדרך עפר. לאורך הדרך פרחו פרחים:
 

 
ואני כמובן עצרתי את כולם, כדי לראות אותם מקרוב. הם נראו לי דומים לפרגים –
 

 
אך הם היו קוצניים וגדולים יותר. והצבע, כמובן שונה לחלוטין. זהו ארגמון – Argemone munita – והוא אכן ממשפחת הפרגיים. שמו העממי הוא פרג קוצני – Prickly Poppy, ומשמעות השם הלטיני הוא ארגמון מוגן (כנראה כי הוא מוגן על ידי הקוצים שלו). אחד מקרובי המשפחה שלו, ארגמון מקסיקני, התגלה לאחרונה כמין פולש בארץ, באיזור עתלית.
 

 
הגענו אל Bodie – בעיירה, בין הבתים, שמתי לב בעיקר לקוץ אחד. הקוץ פרח, והיה שרוע על הקרקע:
 

 
הפרח הזה הוא ממשפחת המורכבים. הפרח מורכב מהמון פרחים זעירים. והוא ורוד, וקוצני. ישנם כמה וכמה מינים דומים לו בארצנו – וזיהו לי אותו בתור Cirsium  scariosum – מין של קוצן.
 

 
הפעם הפרחים שלי הקשו על המומחים המוכרים לי, אז פניתי לאתר הגנים הבוטניים של אוניברסיטת British Columbia, ואת רוב הפרחים פה הם זיהו עבורי.
 

 
נסענו לנו חזרה מBodie אל הכביש, ולאורך דרכי העפר שמתי לב לפרחים נוספים. עצרנו לצלם –
 

 
הפרח הזה היווה אתגר עבורי – גם אתגר צילומי, כי הוא התנדנד ברוח(ולכן היד שלי אוחזת בצמח מלמטה…) והוא קטן מאד, וגם אתגר זיהוי – כי לא היה לי מושג מה זה.
 
אז צלמתי גם את הפרי –
 

 
והמומחים זיהו לי אותו בתור Epilobium brachycarpum – כלומר, ערברבה קצרת-פרי, ממשפחת נר הלילה.
 
המשך יבוא…
 
כל הפרחים צולמו בהרי הסיירה נבאדה, בקליפורניה, 17.8.2009
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא.
 
 
…ולגבי שם הרשומה – נזכרתי בשיר country ישן של וילי נלסון, שמאד מתאים לי לסיירה נבאדה.
 
 
 
 

מאת: ע נ נ ת

I love nature, and I take pictures of nature - mostly flowers, mostly in Israel - but not exclusively

30 תגובות על ״On the Road again״

  1. בוקר טוב אוגוסט

    אהבתי את הלבנים, לא יודעת אם יש להם ריחות, אבל דמיינתי שאפשר להריח את הפרחים, ואת אותו הבוקר שלכם.
    צילומים נהדרים, כתמיד.

    אהבתי

  2. אני בהחלט זוכר את אוגוסט

    ולא רק בזכות הפרחים… אבל תודה שאת מזכירה לי גם אותם 🙂

    אהבתי

  3. כיף להציץ על פרחים מארץ אחרת:)

    ואני עוד זוכרת שצאט דאג שיגמרו לך הפרחים:-P
    הרי תמיד את יכולה לעשות יבוא אישי:)))

    אהבתי

  4. הפרחים ממש נפלאים וגם צולמו נהדר

    יצא ממש אחלה פוסט.
    רק שאלת הדיוטות – ארגמן זה לא משהו בגוון אדמוני שכזה?

    תודה עננת ששיתפת בתמונות מענגות!

    אהבתי

  5. הפרח הראשון יפהפה

    מאד מיוחד .
    והשני באמת דומה לפרג .
    אני נהנית שבכל טיול את מתמקדת בחיפוש פרחים ,מורגשת אהבתך הרבה לפרחים e
    שבוע נהדר לך

    אהבתי

  6. זה נהדר

    שאפשר להתחבר כך לתמימות של הטבע. זה כה מנחם לעומת העקמומיות האנושית. תודה לך.

    אהבתי

  7. הם באמת נפלאים

    ויש כאילה גם בגן הבוטני של גבעת רם בירושלים, אבל נדמה לי שבצהוב ולא בלבן…
    מזמינה אותך לבדוק שם אם יש ריח 🙂

    אהבתי

  8. ב-FF אין אפשרות להגיב לפעמים

    פרח יפהפה. עדין כל כך לעומת השני הקוצני
    קשה לתאר כמה מליוני פרחים יש עלי אדמות ואחד יותר יפה מהשני

    הייתי בשבוע שעבר בהרצאה נפלאה על צילום במיקרוסקופ אלקטרוני
    תמונה 6 היא של ישראלית וטרינרית במקצועה שצילמה קשקשי דג
    היה מרתק
    http://www.microscopyu.com/smallworld/gallery/

    שבוע טוב
    אתי

    אהבתי

  9. רגע, ולחזור על אותם פרחים

    מזויות חדשות, אי אפשר?! הרי הנרקיסים פורחים שוב השנה! ותכף יתחילו הכלניות, הסחלבים, האירוסים…
    איך אפשר לא להתרגש מהם שוב ושוב?!

    אהבתי

  10. ברור שאפשר:)

    ואפילו צילמתי כבר בעצמי נרקיסים, כרכומים וסתוניות היורה בטיול ביום שישי – וכן אני מתרגשת מהפלא כל שנה מחדש.

    מה שהתכוונתי לומר, שאת יכוה להמשיך עוד הרבה מאד רשומות, אפילו בלי לחזור על עצמך:)

    אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!