here there be giants

 
מאחד היצורים הקטנים ביותר בעולם, אני עוברת לענקיים.
בתאריך 12.8.2009 הגשמנו חלום ותיק, ויצאנו ממונטריי לשיט – לצפיה בלוויתנים.
ואני שמחה וגאה לבשר לכם, שנרשמו הצלחות!
 

 
פגשנו לוויתן כחול! בעל החיים הגדול ביותר שחי על פני כדור הארץ! יצור ענקי ונפלא ונהדר –
 

 
הלוויתן הכחול הבוגר מגיע לאורך של 30 מטרים! האחד שאנחנו פגשנו היה צעיר, שארכו "רק" כשמונָה עשר מטרים. הוא היה גדול ומרשים מאד! אמנם לא ראינו את כל גופו, אך גם מה שראינו היה מרשים מאד.
 

 
הלוויתן שחה לו במים – ואנחנו (יחד עם עוד ספינה) צפינו בו והתפעלנו ממנו – מוציא את קצה הראש לנשימה, נושף סילון מים וחוזר מתחת לפני הים.
 

 
אחרי שהערצנו אותו כדבעי, שטנו הלאה – ופגשנו אם ובנה: לוויתנים גדולי סנפיר.
השם באנגלית הוא Humpback Whale – כלומר, לוויתן גִבֵּן – שם שמאד מצא חן בעיני העננצ`יקים, במיוחד לאור העובדה שאת השם המכובד "לוויתן גדול סנפיר" שנינו שכחנו!
 

 
האם והבן היו מרהיבים ומקסימים, ואפילו נתנו לנו Show כשצללו שניהם מתחת למים והציגו לראווה את זנבותיהם. אז זנבה של האם כמעט פספסתי –
 

 
 
אבל תמונת השיא להיום היא תמונת זנבו של הבן  – לוויתן גדול-סנפיר צעיר:
 

 
הלוויתן הכחול והלוויתן גדול הסנפיר שייכים שניהם לסדרת לוויתני המזיפות – במקום שיניים יש להם מזיפות, שהן מעין מסננת, שמסננת מהמים סרטנים זעירים ופלנקטון – מהם ניזונים לוויתני הענק הללו.
 
 
זהו ראשה של האם ה"גִבֶּנֶת" :  

 לוויתן גדול סנפיר מגיע לגודל של 16 מטרים!

 
כל מיני הלוויתנים סבלו שנים רבות מציד, והגיעו לסף הכחדה. כיום כולם חיות מוגנות. ההערכות הן שיש כיום בעולם כ-80,000 לוויתנים גדולי סנפיר וכ-12,000 לוויתנים כחולים.
אנחנו המשכנו לשוט, ופגשנו עוד כמה לוויתנים גדולי סנפיר –
 

 
הלוויתנים הכחולים וגם גדולי הסנפיר נודדים על פני האוקיאנוסים השונים – מבלים את הקיץ במים קרירים יותר, ומגיעים בחורף להזדווג באיזורים הטרופיים, החמים יותר.
 

 
  העננצ`יק טרח לתת לכל לוויתן גדול סנפיר שפגשנו – שם. כך נרשמו גִיבִּי, גִיבְּנִי, גִיבְּנָה, גָבִּי וגִיבָּה- כשמות ללוויתנים שפגשנו. בטח פספסתי כמה. אני מודה שלא עקבתי מספיק טוב, ואני לא בטוחה איזה לוויתן שייך לאיזה שם…
 

 
 
בתמונה הבאה רואים את סילוני המים של האם והבן גדולי הסנפיר:
 

 
או שאולי זו בת? אני באמת לא יודעת. לא בדקנו…
 
אחרי שראינו את גדולי הסנפיר, החליט צוות הספינה לבדוק אם הלוויתן הכחול שלנו עדיין משייט בקרבת האיזור שהוא שייט בו קודם לכן.
לשמחתינו, הוא היה שם
 

 
לקינוח המסע, הוא אפילו חשף בפנינו את זנבו, לפני שהוא צלל למים –
 

 
כל התמונות צולמו ליד חוף מונטריי, 12.8.2009
באתר של החברה שארגנה את השיט,  אפשר גם לראות אילו בעלי חיים נצפו כל יום – אנחנו היינו , כאמור, ב-12.8.09 (שמסומן באמריקאית 8/12 ) בשיט של אחה"צ.
 
מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא – ועדיין זה יהיה זעיר, יחסית לגודל האמיתי של הלוויתנים…
 
ועוד הערה: הגיסים שלי עזרו לי לשפר את הצבע בתמונת ה-Hummingbird המרחף – טוב שיש גרפיקאים במשפחה! וקבלתי מאבו-נטע תמונה נפלאה של Hummingbird זכר צבעוני – ולכן כדאי להציץ שוב ברשימת יונקי הדבש!
 

32 מחשבות על “here there be giants

  1. איזה כיף לכם!

    לראות ככה כמה לוויתנים, ומשני סוגים, זה הישג ראוי לציון.
    אנחנו יצאנו פכעם לשייט כזה, אבל לצערינו לא ראינו בכלל לוויתנים. מזל שהיו דולפינים, בעשרות..

    אהבתי

  2. הם באמת היו מדהימים

    והיה שווה כל דולר (מהלא מעט דולרים ששלמנו)

    בקרתי שוב את יונקי הדבש והתוספת אכן תופסת 🙂

    אהבתי

  3. איזה כיף

    שזכיתם לראות את זה "על באמת" ולא רק בנשיונל גאוגרפיק:-)

    תמונות מהממות!

    אהבתי

  4. כשהייתי בבוסטון היו קרוז יומיים

    קצרים כאלה לראות לוויתנים, אבל לא התלהבתי לכן לא הלכתי
    אוהבת את התמונה הראשונה עם הזנב מחוץ למים. תמונות כאלה תמיד מרגשות אותי

    אהבתי

  5. זו באמת חוויה בלתי נשכחת

    ליוויתנים הם מהיצורים היותר מרשימים שחיים בעולמינו.
    תענוג להתבונן בתמונות.
    גם אנחנו היינו בשיט כזה אי שם בשנות ה80`, אני לא זוכרת איזה מין ראינו, אבל אני כן זוכרת שהם הכו במים שוב ושוב בזנב שלהם:)

    תודה על תמונות מענגות!

    אהבתי

  6. איזו חוויה מרגשת

    מקסים לראות זאת בתמונות שצילמת ,
    ומובנת לי ההתרגשות שאחזה בך
    שבוע נהדר לך

    אהבתי

  7. וואווו

    זו הרשומה שהכי אהבתי, התמקדתי רבות בכל תמונה ותמונה
    איזה חוויה מדהימה, כייף לכם, אני מקנא!

    אהבתי

  8. זה באמת היה כיף

    ומרתק, ונפלא…
    במונטריי בעונה הזו הם מבטיחים שיהיה "משהו", אבל לא כולם פוגשים לוויתנים.

    אהבתי

  9. משום מה,

    גם אנחנו לא נסענו לשיט מבוסטון או קייפ קוד כשהיינו באיזור.
    לא יודעת למה.
    היום אני יודעת שאם יצא לי לצאת לעוד שיט שכזה – אני אצא בשמחה.

    אהבתי

  10. FF אין אפשרות להגיב היום

    מקווה להעלות את הלוויתנים מאיסלנד בקרוב. אורך הבלו וייל הלויתן הכחול מגיע גם ל-34 מטר ויותר. והוא יפה יותר מההמפבק. הזנב שמשפריץ לכל עבר עושה את שלו. מה שרואים בסרטים זו ממש לא אותה חוויה שמתרחשת מול העיניים
    איזו עוצמה איזה גודל איזה קולות
    מהמם. תודה לתמונות היפית
    רואים שנהנתם איך לא
    אתי

    אהבתי

  11. בקשר ל-FF,

    תנסי להקיש F5 (כלומר refresh ) – לפעמים זה עוזר ואז נפתח חלון התגובה
    אני מצטטת ממה שאמרו לי וממה שקראתי, ואני פשוט נהניתי מהלוויתנים – בלי לחשוב על מי יפה יותר… 🙂

    אהבתי

  12. פינגבק: לוטרת ים קליפורנית – California Sea Otter – Enhydra lutris | פרחים, פרפרים וכל מיני

  13. פינגבק: בעלי חיים ליד הבית – בארה"ב | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

