סנאי אפור מערבי – Western Gray Squirrel – Sciurus griseus

 
הרשימה הזו מוקדשת לעננצ`יקים שלי, שכל כך שמחו לפגוש סנאי בר!
 

 
כשהתכוננו לטיול הגדול שלנו, אחד הדברים שרגשו-במיוחד  את הילדים שלי היה העובדה שיש סיכוי טוב לפגוש כל מיני חיות בר מעניינות.
במיוחד נרשמה התעניינות בסנאים.
 

 
למרות שהחברה שלי טענה שהם "חולדות עם יחסי ציבור" – העננצ`יקים התעלמו מדבריה, וחפשו סנאים. יש כמה שגרים בחצר האחורית של החברה שלי, אבל את הראשונים פגשנו בסן פרנסיסקו, ב-Golden Gate Park.
 

 
אחר כך ראינו גם את אילו שבחצר שלה, אילו שבפוינט לובוס, ועוד ועוד…
ובכל זאת – קסמם לא פג, והילדים שמחו לפגוש כל אחד ואחת מהם, וניסו לפתות אותם להתקרב אלינו – בין אם זה היה עם סוכריות ג`לי בין (מידע חשוב: סנאים לא אוכלים סוכריות ג`לי בין!), פטל בר שמצאנו בפארק (לא, גם את זה הם לא אוכלים) או תות שדה (הסנאים טעמו אותו, והשאירו אותו זרוק על השביל)
 
בתמונה: סנאי מעז לבדוק ג`לי בין, ומתאכזב.את פני הילדים טשטשתי במכוון.
 

 
לבסוף קנינו בוטנים מלוחים, אבל… גם אותם הם לא אכלו: הם לקחו אותם וטמנו אותם במאגרי החורף שלהם…
מסקנה: סנאים אפורים לא אוכלים בקיץ… לפחות לא הזן של מערב ארצות הברית.
 
 
בתמונה: סנאי בודק בוטן, כדי להחליט אם לקחת אותו אל המחבוא שלו

 
מה שכן, הם חיות קטנות ומקסימות,הזנבות שלהם (מה שחברתי קוראת "יחסי הציבור") יפהפיים ומשווים להם חן;  והם מטפסים על עצים בצורה נפלאה:
 

 

.
 
הסנאים הללו הם סנאי עצים – הם בונים להם קנים בעצים, שנראים מלמטה כמו ערמה ענקית של ענפים ועלים יבשים שגובבה לה גבוה בעץ.
 

 
התמונות צולמו בסן פרנסיסקו (8.8.2009), פוינט לובוס (11.8.2009), וקאסטרו וואלי (13.8.2009)
 

 
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!
 

26 מחשבות על “סנאי אפור מערבי – Western Gray Squirrel – Sciurus griseus

  1. חיה מקסימה

    התגעגעתי אליהם כשחזרנו לארץ…
    גם התמונות שלך מקסימות
    והעננצ`יקים עוד יותר 🙂

    אהבתי

  2. חיה שתענוג לירואת אותה

    והפוסט כל כך מושקע
    כל כך יפה
    שכל מה שיש לי לומר הוא
    יפה מאוד

    אהבתי

  3. בהחלט יש להם יחסי ציבור נהדרים.

    והם נהדרים
    והעננצ`יקים- הכי, הכי
    יופי של תמונות.

    אהבתי

  4. הם יפהפיים!

    הבוקר הראשון שלי בארה"ב בהיותי ילדה בת 10, נפתח בחצר המלון שם עמד עץ ענק (לא זוכרת של מה) ומתחתיו התרוצצו סנאים – אני זוכרת שעמדתי נפעמת!

    אחר כך בבית שגרנו בו במהלך השנה היה עץ אבוקדו ענק, ומסתבר שאבוקדו דווקא כן טעים להם, הם היו מטפסים על העץ מכרסמים את האבוקדו עד שהוא היה נופל בבום גדול על הגג שלנו:).

    וכמוך כמוני – הם לא נמאסים:)
    הם יפהפיים!
    משום מה זכור לי שבפוינט לובוס יש את הצ`יפמונקס – אלה עם הזנב עם פחות יחסי ציבור:-P, שיש לו שני פסים, הם לידיעתך מאד – אבל ממש!!! משוגעים על….. דוריטוס:))))

    תודה על רשומה מענגת!

    אהבתי

  5. איך את מצליחה

    לשים את האצבע שנייה לפני שהם נעלמים? 🙂

    תעלומה, אני בחיים לא מצליח לצלם חיה שזזה, תמיד נשאר איזה שובל של עץ או עלה במצלמה שלי, אבל חיה אין

    תמונות יפווות, נהנתי מאוד

    רועי

    אהבתי

  6. סליחה שנצמדתי

    זוכרת שהייתי מטיילת במנטראל פרק ומתישבת על ספסל לראות את היופי זה בטבע.
    הם פשוט מקסימים עם הזנב הגדול.
    תמונות מרשימות
    אתי

    אהבתי

  7. זה לא רק יחסי הציבור

    הם באמת חינניים עם התנועות התזזיתיות שלהם, הטיפוס האנרגטי על העצים, השימוש בידיים, וכן – גם הזנב המרהיב.

    גם עבור החברה שלי הם עדיין מהווים אטרקציה, ויש המונים באיזור הזה של היבשת.

    והתמונות שלך פשוט יפהפיות 🙂

    אהבתי

  8. בסוף המלניום הקודם,

    כשגרנו בארה"ב, היינו תמיד משאירים להם בוטנים ואגוזים ליד הדלת האחורית. סנאים היו באים ואוכלים אצלינו, ולאחר זמן ארוך – אחת מהם אפילו הרשתה לי ללטף אותה… 🙂

    אהבתי

  9. חחח 🙂

    תראה… על כל תמונה שהצליחה לי יש בערך 10 מטושטשות או פשוט בלי כלום… אבל סנאים בארה"ב בערים די קל לצלם: הם באים אליך, כי אנשים מאכילים אותם. אתה יכול לראות את התמונה של הילדים…
    סנאי אחר נתן לי ביס כשהושטתי לו יד – בלי כלום! פשוט ניסה לקחת את האצבע שלי!
    הם די נוחים לצילום. יש חיות אחרות, שהרבה יותר קשה לצלם… מחר בבוקר אני אדגים אחת מהם.

    אהבתי

  10. כן הם אוהבים אגוזים כמובן

    אבל גם כל מיני דברים של דגנים כמו קרקרים או דוריטוס שזה תירס בעצם.
    נראה לי שהם בכיוון המלוח – מתוק לא עושה להם את זה:-P

    אהבתי

  11. פינגבק: California Ground Squirrel – Otospermophilus beecheyi – סנאי קרקע קליפורני | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

