פעמונית דמשקאית – Campanula damascena


בחודש מאי, כמעט בכל שנה, אנחנו נוסעים לנחל כלח.
הסיבה הראשית היא – כמובן, השושן הצחור.
אבל בנחל כלח ישנם בעונה הזו עוד כמה צמחים יפים ומיוחדים. פחות בולטים – אבל שווים גיחה.
כזה הוא הפרח שלי היום: הפעמונית הדמשקאית – ממשפחת הפעמוניתיים.

  

הפעמונית הדמשקאית היא קטנה מאד, והיא צמח סלעים: גדלה רק מתוך הסלע.

הצבע שלה ורדרד עדין, והיא כולה פיצקלה. צריך לדעת שהיא שם בשביל לחפש אותה.

לשמחתי, אמא שלי יודעת שהיא שם. אז היא הראתה לי את הפעמונית המיוחדת הזו כבר לפני שנים רבות, ואנחנו משתדלות לחזור כל שנה, ולבקר את הפעמונית הזו.

הפעמונית הזו היא רב-שנתית, כלומר היא פורחת באותם מקומות שנה אחר שנה. הצמח מתחדש כל שנה.
  

הפעמונית פורחת לה בכמה נקודות ידועות (לפחות, ידועות לנו ) בנחל כלח: למשל, על סלע אחד – שאנחנו קוראות לו "סלע הפעמוניות הדמשקאיות", ובפתח מערונת קטנה אחת, שכמובן ידועה בשם "המערה עם הפעמונית"…

כל התמונות צולמו בכרמל, בתאריכים 3.5.2008 ו-16.5.2009

כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!

19 מחשבות על “פעמונית דמשקאית – Campanula damascena

  1. פרח כל כך נחבא אל הכלים

    שבודאי הייתי עובר לידו עשרות פעמים ולא מבחין בו לולא המדריכות המסורות שלי…

    תודה!

    אהבתי

  2. הפעמונית הזו כל-כך עדינה ויפה

    ואכן צריך להתקרב אליה מאד כדי להבחין בה.
    יופי של תמונות.
    תודה

    אהבתי

  3. יה זה מקסים !!

    עננת בחיי את צריכה להכין כאן בצד רשימות לפי א-ב ולקשר לשם, וגם לשים תגיות לפי צבעים את יכולה בכלל להחליף את המגדיר כי את הרבה יותר מעניינת והתמונות האלה פשוט עונג לעיניים

    אהבתי

  4. אם לא היית מביאה

    לעולם לא הייתי יודעת כמה פרחים יפים אינני מכירה
    שגדלים בארץ
    שפע אדיר על שטח כל כך קטן
    מרתק
    תודה
    אתי

    אהבתי

  5. עננת, את כל פעם

    מצליחה להביא לעינינו את היופי של הפרחים בצורה כל-כך טובה ומיוחדת!
    תמונות יפות, ותודה על ההכרות עם הפעמונית הדמשקאית. דרך אגב, למה דמשקאית?

    אהבתי

  6. :-))

    דמשקאית כי לראשונה הוגדרה באיזור דמשק.
    מאותה סיבה ששום ת"א, פעמונית ירושלים, ופשתנית יפו קרויים על שם הערים הללו. שם הם הוגדרו לראשונה.

    אהבתי

  7. פינגבק: טיול בלוגרים לנחל כלח, 14.5.2011 | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

