פשתנית משולשת – Linaria triphylla

 
הפשתנית האחרונה בסדרה הנוכחית היא גם הנדירה והמיוחדת ביותר. פשתנית חגיגית לכבוד החג.
 
לכבוד ולעונג הוא לי להציג בפניכם את הפשתנית המשולשת:
 

 
פשתנית משולשת ידועה כיום בטבע ממקום אחד ויחיד: גבעת זקיף, ממש מעל כרמיאל.
 

 
בנוסף, יש עוד כמה גנים בוטניים שהיא פורחת בהם. אבל בטבע – מקום אחד ויחיד.
 

 
כיון שכך, היינו חייבים לנסוע לחפש אותה! אז יצאנו: ציפורן חתול1, איתי נ, דגגדול ואני.
החנינו את האוטו בכרמיאל, חצינו את כביש 85 במעבר החציה – והתחלנו לטפס.
קודם יש כמה מטעי זיתים, ואז יש שביל שעולה לו מעלה מעלה. הפריחה על הגבעה – ממש מקסימה.
 

 
איך בכלל נראה אותם בכל השפע הזה? שאלה ציפורן חתול. "אל תדאגי!" הבטיח איתי.
ציפורן חתול שאלה: "מה בכלל הצבע שלהם?  לבן?"
"לבן צהוב" – עניתי
"לבן צהובסגול"! איתי חיזק את דברי
"רגע, איזה צבע אני צריכה להוסיף?!" שאלה דגגדול.
 

 
לאחר מחשבה קצרה, הגענו למסקנה הברורה ש… ירוק!
 

 
ואז מצאנו אחת. ולידה עוד אחת. ועוד. ומקבץ של 3, ומקבץ של עשר…
 

 
הגבעה היתה מלאה בפשתניות, ואנחנו – מאושרים!
 

 
כל התמונות צולמו בגבעת זקיף מעל כרמיאל, ב21.3.2009
 

 
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!
 

21 מחשבות על “פשתנית משולשת – Linaria triphylla

  1. היא באמת יפהפיה!

    לוקחת את הכתר של כל החברות שלה
    גם בנדירות וגם ביופי!

    צילומים נהדרים!

    אהבתי

  2. את יודעת מה? צדקת

    כשאמרת לי לחכות לפשתנית הבאה 🙂
    וואוו!!!
    לבן, צהוב וסגול זה וואוו!!! 🙂
    חג שמח לך ותודה רבה על כל היופי שאת מביאה לנו מן המוכן 🙂
    באהבה
    e
    אדי

    אהבתי

  3. איזה שילוב של צבעים

    מדהים ממש
    אני מסירה בפניך את הכובע עננת
    איזו דבקות במטרה!

    חג שמח שמח

    אהבתי

  4. ממש כמו בצומת שעל יד הבית שלי

    בחיי אם לא היית מספרת לי בחיים לא הייתי יודעת שזה לא לע הארי :-))
    חיבוק עננת וחג שמח

    אהבתי

  5. איזה יופי של תמונות!

    אני מבינה שהפשתנית הזו נדירה (ויפה) 🙂

    הטיולים שלך הם ממש בעקבות הפרחים, ואני חייבת לציין שיש פרי למאמץ.

    המשך חג שמח (והרבה פריחות)

    אהבתי

  6. מדוע זהו שמה של הפישתנית?

    האם מלשון פישתן? ומה הקשר?
    וכמה אושר מביאים הפרחים לתוך חיינו, לא להאמין.
    לא בתחכום, בפשטות, בפשטות של פישתנית משולשת.
    תודה וחג שמח.

    אהבתי

  7. ממש?!

    יש הבדלים בין פשתניות ללע הארי… 🙂
    הפשתנית הרבה יותר קטנה, למשל..

    חיבוק בחזרה, וחג שמח!

    אהבתי

    • בינתיים גילו מקום נוסף שלה – באזור צומת גולני, אני לא יודעת בדיוק איפה.
      הכי פשוט למצוא את הגבעה – להכנס לאתר http://amudanan.co.il/ ושם בחיפוש לכתוב גבעת זקיף.
      זו הגבעה בין כביש 85, כביש 854 (שעולה לתפן) ונחף.
      הזמן לחפש אותה זה בחודש מרץ, ואז בכלל כל הגבעה פורחת ונהדרת, כולל סחלבים 🙂

      אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

