דוחל שחור-גרון


עוד ציפור אחת לסבב הזה, ואני אחזור לי לפרחים.
הפעם אני מציגה דוחל שחור-גרון. ציפור שיר חביבה מאד, שאוהבת לעמוד על ענפים בולטים או עמודים או קוצים, ולהסתכל על סביבתה. ממש כך:
 
 

 
השם דוחל בא מערבית – דחל פירושו רעד,(דחל במובן פחד, כמו בשורש דחילו) שכן הדוחל מרעיד את זנבו מפעם לפעם, כאילו הוא מפחד.
 
אבל רק כאילו…
 

 
הדוחלים נמצאים בדרך כלל בזוגות. אז אם ראיתם את הזכר – כמו בשתי התמונות הראשונות, חפשו מסביב את הנקבה. סביר שתמצאו אותה לא רחוק:
 
 

 
ואם יהיה מזל, היא גם תפנה אליכם את פניה –
 

 
יש לי עוד תמונה אחת, של שני דוחלים.
צלמתי אותה בשמורת בני ציון, 29.10.2008. הראיתי אותה לכמה חברים שמתמחים בציפורים, והם לא ממש ידעו להסביר מה הם רואים פה.
הציפור הימנית בתמונה היא דוחל שחור גרון, זכר רגיל ונורמלי.
השמאלית?
 
אולי מוטציה? אולי סתם מין לבקנות או שונות בדגם הנוצות? אני לא יודעת. אתם מוזמנים להעלות השערות:
 

 
כל התמונות צולמו ב10.2008 בבני ציון ובאפולוניה.
כתמיד, מוזמנים להקליק על התמונה ולהקיש F11 על מנת לראותה בגודל מלא.

18 מחשבות על “דוחל שחור-גרון

  1. ממש מדגמנים בפניך …
    תמונות יפיפות שיהי לך סוף שבוע נפלא באהבה מכל החבורה

    אהבתי

  2. איזה קטע בדיוק אתמול צילמתי אחד
    הייתי בדרך לים ושמעתי ציוץ לא מוכר, עצרתי וניסיתי להתקרב כמה שיותר והצלחתי לצלם, כמובן לא ידעתי שזה דוחול, אחר כך חיפשתי באינטרנט וגיליתי.
    מוזמנת לבלוג שלי לראות אותו הוא מופיע בפוסט של אתמול.

    סופ"ש נעים ענת:-)

    אהבתי

  3. ציפורי שיר…
    כל כך נחמד לשמוע רק את ציוץ הציפורים בלי המכוניות ובני האדם.
    כמו בשמורת בני ציון מוקדם בבוקר בשבת.
    תמונות מקסימות! תודה

    אהבתי

  4. 🙂 תודה לך
    כמה הערות: דּוּחָל ולא דוחול – אין קשר לחול.
    אני אשמח להסתכל בבלוג שלך 🙂

    ו…הכינוי שלי הוא עָנֶנֶת – ולא ענת. אין קשר לענת.
    שבת שלום!

    אהבתי

  5. פינגבק: עַלְוִית אפורה – Phylloscopus trochilus | פרחים, פרפרים וכל מיני

  6. פינגבק: עם הסתו חזרו הצפורים | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

