בטטה – לא מה שחשבתם…

מה עושים עם בטטה ששכחנו, והיא התחילה להצמיח גבעולים?

שמים אותה בעציץ, כמובן! דואגים להשקות, ותוך לא הרבה זמן – צומח ועולה צמח מטפס, עם עלים בצורת לב. ואז הוא פורח, ואנחנו מגלים לתדהמתנו, שלמרות שחשבנו שתפוח אדמה ובטטה הם מאותה משפחה – תפוח אדמה הוא ממשפחת הסולניים, אבל הבטטה היא בכלל ממשפחת החבלבליים! אתם רואים את הפרח? זה בהחלט לא פרח סולני. זה פרח חבלבלי. או יותר נכון – לפופית. שמה הנכון הוא לפופית הבטטה. או בלטינית – Ipomoea batatas .
Ipomoea זו לפופית, ו-Batatas – נו, אתם יודעים לקרוא.

 
מה, לא התעללו בה מספיק שקראו לה "בטטה"? צריך עוד להוסיף "לפופית" קודם?
 
כבר 3 שנים בערך אנחנו מגדלים בטטות על הגג, מנסים לשכנע אותן לטפס על הגדר – אבל לא ממש מצליחים… מהפריחה, לעומת זאת – אנחנו מאד נהנים.
כל התמונות הפעם צולמו בשבת האחרונה, אצלינו על הגג.
… ובפעם הבאה שאתם אצל הירקן, תנסו לבקש קילו לפופית הבטטה…
7 מחשבות על “בטטה – לא מה שחשבתם…

  1. צמח יפה מאד הבטטה. אני כותב זאת מנסיון אישי. היו תקופות שגדלנו בטטות [מייחורים] בגן הירק שלנו.
    [גם הפקעות, אחרי ששוטפים מהן את האדמה…] נהניתם מפקעות של הצמח בארוחותיכם?

    אהבתי

    • הבטטה היא באמת צמח יפה. לא אכלנו מהפקעות, כן גידלתי אותה כמה שנים – בשלב מסוים היא נעלמה מהעציץ, ומאז לא ניסיתי לגדל אותה שוב…

      אהבתי

  2. כרגע, אני מגדלת אחת בצנצנת. זו ששתלתי בעציץ לא שרדה. זו בצנצנת עולה ומעלעלת. פרחים – אין. האם זו אשמת בית הגידול? מעולם לא פרחו אצלי הבטטות. מעניין אותי אם הן זקוקות לאדמה כדי לפרוח. כי מלבד זאת היא משגשגת לתפארת.

    אהבתי

    • אני לא באמת יודעת לענות לך – אני לא מכירה מספיק את התנאים שהבטטה צריכה. אנחנו שתלנו אותן בעציץ, בשמש מלאה, עם השקיה פעמיים-שלוש בשבוע.
      אני יודעת שאין פריחה כשהיא לא בשמש.

      אהבתי

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

