סטירית משוישת

פרפרים – הרבה יותר קשה לצלם, יחסית לפרחים. יש להם מין נטיה לעוף, אתם יודעים…
וכשמטיילים עם שני ילדים  ולפעמים יותר (חברים, בני דודים…) – לא תמיד אפשר לאמר להם – חכו חמש דקות בשקט, אני רוצה שהפרפר הזה יחזור אל הצמח החביב עליו, ואז אני אוכל לצלם אותו!

בכל זאת, לאחרונה אני מנסה גם לצלם פרפרים. על הפרפר הזה – סטירית משויישת – כתוב בספרות: "מעופה חלש, מרפרף וצמוד לקרקע". (ציטוט מתוך "מדריך הפרפרים בישראל" של דובי בנימיני, אך גם בספר "פרפרי ארץ ישראל" של יצחק אייזנשטיין יש ניסוח דומה) כלומר – בדיוק הפרפר להתאמן עליו!
בפעם האחרונה שהיינו במירון, ניסיתי לצלם את נמפית היערה – אבל הפרפר הזה כל כך מהיר, שבאמת לא היה לי סיכוי.
לא נורא! טוב שיש אתגרים בחיים!  אני מבטיחה לנסות שוב

הסטירית, כאמור, איטית יותר, ורגועה. את הסטירית למעלה – צלמתי ברכס בשנית ברמת הגולן, ב2.5.2008. היא ישבה לה על פרי התגית, ברוח חזקה, ועשתה הכל כדי להאחז בפרי. עד כדי כך, שממש לא היה לה אכפת שאני תוקעת לה מצלמה בפנים. וכך קיבלתי זוית די לא שגרתית לצילום…
הנה אותה אחת, מהצד:

הנה עוד צמד תמונות של סטירית משויישת, פורשת כנפיים; הפעם מהכניסה למצפה הלה בגליל – 19.5.2007

ועוד תמונה אחת – ממרומי החרמון (טוב, לא לגמרי "מרומי" – רק רום של 1500 מטר לערך) – סטירית משויישת על קרקפן נמוך, פרח מקסים שיקבל רשימה משלו, ביום מן הימים…

ולסיום, פינת Where`s Waldo :
באחת התמונות, יחד עם הפרפר,  ישנה חיפושית שחורה מנוקדת בשם פרחית אביגיל, ובאחרת – יש אקרית אדומה.
אקרית היא פרוק-רגליים ממשפחת העכבישים, יצור אדום וזעיר בגודל מילימטר בערך.  
החיפושית די בולטת, אבל האקרית… נראה אתכם מוצאים אותה!
4 מחשבות על “סטירית משוישת

  1. פינגבק: פרפרים מכל מיני צבעים, ירדו אלי ביום אביב נעים | פרחים, פרפרים וכל מיני

  2. פינגבק: נפית כפופה – Nepeta curviflora | פרחים, פרפרים וכל מיני

  3. פינגבק: הבלוגולדת הששי שלי! | פרחים, פרפרים וכל מיני

  4. פינגבק: בלוגולדת תשיעי לעננת! | פרחים, פרפרים וכל מיני

ספרו לי מה חשבתם על הרשימה שלי!

